Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)

1993-2002
Plaats reactie
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab (raam sluit niet)

Bericht door klaasj » ma 02 okt, 2023 18:55

Je hebt wel kans dat de voorste rol stuk is. Het zijn er 2

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 02 okt, 2023 19:13

Misschien materiaal gewoon bestellen en op voorraad leggen voor als er tijd is of het probleem zich weer voor doet. Wat heb je nodig voor vervanging per kant? 2 groene en 2 zwarte rollen per portier?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab (raam sloot niet)

Bericht door klaasj » di 03 okt, 2023 8:59

2 groene en 2 zwarte dan ben je compleet.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab (raam sloot niet)

Bericht door Sonab » di 03 okt, 2023 9:27

Dank je wel, Klaas!

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab

Bericht door Sonab » do 14 mar, 2024 17:02

Ah... 18 graden buiten en een gaatje in de agenda:
-zomerbanden (+andere velgen) gemonteerd
-eerste rondje open rijden van dit jaar, genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 26 mar, 2024 9:25

Gisteren even olie ververst en een nieuwe filter eronder.
Na een eerste x drama queenen (zie eerder in dit topic) is het een fluitje van een cent
Nu weer lekker sturen.
\ :O:
Ik denk er over ook een keer de bakolie te verfrissen na een tip erover.
Eerst eens zien of ik de afloop en vulplug wel los krijg :roll:
Twee vragen:
-is een flush met 2 liter extra transmissieolie aan te bevelen? Dan nog 2 liter nieuwe erin en het zou weer als nieuw moeten zijn :mrgreen:
-ik lees her en der dat het verwijderen van het linker voorwiel nodig zou zijn. Waarom is dat? De beide pluggen kun je toch onderlangs resp. bovenlangs zo bij?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab ... schade

Bericht door Sonab » zo 31 mar, 2024 23:41

Wouter schreef:
di 24 aug, 2021 20:47
De pasvorm van dit soort goedkope aftermarket uitlaatdelen is gewoon ruk. Zeker als het ene b-merk op het andere b-merk moet zien te monteren. Voor de keurmeester moet het gasdicht zijn, dus als je dat hebt bereikt met twee tubes pasta, dan is het goed. Maar uitlaatpasta is alleen duurzaam als het om een heel dun laagje ergens tussen twee uitlaatdelen gaat. Je kan er inderdaad hele kunstwerken mee gaan boetseren, maar dan rijd je volgende maand weer met een brommende, lekke uitlaat rond, want zo lang houdt het spul niet.
Dit was augustus 2021... inmiddels maart/april 2024 en deze week is er iets losgekomen op de flens met de achterdemper waardoor de aansluiting bromt als een rally auto.
Valt qua tijd nog mee dat het zolang gehouden heeft maar qua geluid echt niet chill... Schaam me kapot om mee te rijden :oops:
Van de week de achterdemper maar eens loshalen en de gungum van de flens krabben.
Twijfel: zelf een 2e poging doen (ander spul dan gungum)? of het de garage laten monteren...? :-S+

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 01 jul, 2024 19:26

Sonab schreef:
ma 02 okt, 2023 16:54
Een nieuw probleem: het electrische raam van het bestuurdersportier sluit niet!
Naar beneden doet hij. Maar bij het naar boven gaan, doet hij dat voor ongeveer 1/4, dan volgt een beetje
een smorend gepiep en dan loopt het raam na een paar mm vast.
Hoe krijg ik die omhoog?
Morgen gaat het hier regenen ;-(+
Nu voor de tweede keer sinds een jaar terug springt mijn bestuurdersportierraam onderaan uit de voorste geleiderail. Hij wil dan maar half omhoog. Deze rails iets los zetten en een rukje aan het raam en het zit weer goed. Ik vraag me echter toch af waarom....
Ik hoor dat raamrollen vernieuwen mogelijk de oplossing is.
Ik vind een groene onder nummer 1 op het plaatje, een witte onder nummer 2 op het plaatje. Waar zitten de twee anderen? In een van de geleiderails voor en achter? (Beide nummer 3)
Via WIS kom ik er niet goed uit.
Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 31 jul, 2024 13:16

Als de kap na open gereden te hebben gesloten wordt, hoorde ik altijd een piepje aan het slot van de procedure dat aangeeft dat de hangreep kan worden vastgezet.
Het sluiten werkt nog steeds helemaal perfect, alleen blijft sinds recent het "slot-bliepje" uit. Ik vraag me af waarom.
Is dat een indicatie van een (potentieel) probleem?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 31 jul, 2024 15:29

Heb je wel een tikje van je Richtingaanwijzers. Kan zijn dat het speakertje in de sid stuk is.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 01 aug, 2024 8:30

Sonab schreef:
wo 31 jul, 2024 13:16
alleen blijft sinds recent het "slot-bliepje" uit. Ik vraag me af waarom.
Dat bliepje komt uit de speaker in de SID. Als je een SID uit een dichte 9-3 monteert zonder met de TechII een ‘spare part programming’ uit te voeren om ‘m op de juiste manier in te stellen krijg je dit. Hij weet dan niet dat ‘ie een bliepje moet geven als er met het dak iets gebeurt.

Als het speakertje kapot gaat krijg je dit ook, maar dan klikt je richtingaanwijzer ook niet meer

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 01 aug, 2024 18:20

Bedankt voor jullie reacties! Het duurde even voor de regen hier definitief over getrokken was, maar heb intussen gekeken/ geluisterd.
De richtingaanwijzer en alarmlichten maken inderdaad ook geen geluid meer.
Ik wist niet dat het speakertje in de SID stuk kon :roll:
Wat is de oplossing? Op zich werkt alles op zich natuurlijk wel, maar het risico is natuurlijk wel groot dat je de richtingaanwijzer een keer vergeet uit te zetten zo.
Is die SID-speaker los te vervangen, of moet ik uitzien naar een ander (cabrio-) SID?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 01 aug, 2024 18:23

Je kan 'm laten reviseren, volgens mij zijn de componenten om het zelf te doen ook wel te vinden online, of je zet er een andere gebruikte in met risico dat je er dan een hebt met werkende speaker maar pixel uitval..

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 01 aug, 2024 18:26

Ik vond dit topic ook al inmiddels, maar daar staan geen werkende links in naar actuele webshop pagina's : viewtopic.php?f=7&t=144822&hilit=speaker+SID&start=15

Mijn scherm heb ik al aangepakt, die werkt zonder pixel uitval.
Misschien kan ik de speaker op de gok uit een sloop SID halen?
Ik ben niet ervaren met solderen, maar als het niet al te fijn soldeerwerk is weet ik de soldeerbout wel te gebruiken.
Zou het nog uitmaken of dat een SID1 of SID2 is?

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » do 01 aug, 2024 18:36

Voor het speakertjes maakt dat niet uit

Plaats reactie