Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Een lange tijd niet meer hier geweest na mijn 1.9 estate TID en een nieuwere TTID.
Ik heb de kriebels voor een cabrio vanaf 2008. Dit model heeft een hele mooie kop, welke ik prachtig vind.
Nu zie je de 1.8 en de 2.0 als motor . Welke is beter?
Ik heb de kriebels voor een cabrio vanaf 2008. Dit model heeft een hele mooie kop, welke ik prachtig vind.
Nu zie je de 1.8 en de 2.0 als motor . Welke is beter?
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Het zijn dezelfde motoren. NL allebei de B207. De tweede 2.0 heeft iets meer pk’s dan de 1.8
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Dank. Maar de cilinderinhoud is wel wat groter. Is deze dan een betere keuze?
Heb geen ervaring met de benzine motoren. Ik rij tot heden diesel.
Heb geen ervaring met de benzine motoren. Ik rij tot heden diesel.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
hebben dezelfde cilinderinhoud. Misschien ben je in de war met de 1.8i maar die is nooit in de cabrio geweest.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Bij de modellen uit 2008 hebben de 1.8t en 2.0t problemen met de kleppen (dit kan al verholpen zijn), bij de biopowers (in feite zelfde blok alleen geschikt om óók op Ethanol te rijden) speelt dit probleem niet. Vanaf 09 is dit probleem ook voor de 'normale' varianten geen probleem meer. Is er een reden dat je de 2.8 niet overweegt?
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

[q]
De 6 cilinder zou zeker mijn voorkeur hebben. Maar is deze betrouwbaarder dan de 4 cilinders?
De 6 cilinder zou zeker mijn voorkeur hebben. Maar is deze betrouwbaarder dan de 4 cilinders?
Reden: onnodige quote
-
MVE
- Geregistreerd lid
Nee. En veel duurder als er iets aan moet gebeuren.
Maar ga er maar eens een rijden.
Maar ga er maar eens een rijden.
-
busy
- Donateur (4x)

De B207 is een betrouwbare motor met dezelfde cilinderinhoud Je kunt je hier inlezen: viewtopic.php?f=18&t=11337
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Ga ik zeker doen. Heb nu 480 Nm koppel van een 5 cilinder diesel. Ben wel benieuwd.MVE schreef: ↑do 31 aug, 2023 22:16Nee. En veel duurder als er iets aan moet gebeuren.
Maar ga er maar eens een rijden.![]()
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dat koppel zal met de V6 ook wel gaan lukken 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Volgende week donderdag weet ik het. Ben benieuwd. Iemand nog tips waar op te letten?
-
busy
- Donateur (4x)

Je kunt je hier inlezen: viewtopic.php?f=18&t=11337
-
MVE
- Geregistreerd lid
Bij een MY06 heb je de minste kans op een distributieketting die aan vervanging toe is. Niet het einde van de wereld, en het kan natuurlijk voorkomen. Dus een koude start is voor mij een must bij alle bouwjaren.frits 9-3 schreef: ↑vr 01 sep, 2023 19:10Volgende week donderdag weet ik het. Ben benieuwd. Iemand nog tips waar op te letten?
Let op scherp tikken van achter het motorblok; dit kan duiden op een lek uitlaatspruitstuk en dat loop al gauw in de papieren. (Afhankelijk van hoe grondig je het aanpakt gaat het al gauw richting de 1500 euro)
Geef een paar keer goed gas en voel of hij niet hapert of trilt. Dit kan duiden op een brandstofpomp die zwakker word of bobines die op zijn. Als die laatste ouder dan 5 jaar zijn zal je die toch op korte termijn moeten vervangen om het allemaal optimaal te krijgen.
Er zijn natuurlijk allemaal standaard dingen (KVS slangen, geen blauwe rook bij koude start, geen rare bijgeluiden, koppeling goed testen, komt ‘ie op temperatuur) maar die gelden voor alle autos, niet perse V6’en.
Welke ga je bekijken?
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Fraai!
Mocht je m zakelijk kunnen rijden op 2ehands, de Belgische marktplaats staan twee TTid cabrio’s van 2008. En die zijn dus 15 dus bijtelling vriendelijk
Mocht je m zakelijk kunnen rijden op 2ehands, de Belgische marktplaats staan twee TTid cabrio’s van 2008. En die zijn dus 15 dus bijtelling vriendelijk