VW ID3 in de uitverkoop

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

VW ID3 in de uitverkoop

Bericht door RoelandV » zo 27 aug, 2023 8:00

Volkswagen kampt met een te grote voorraad elektrische auto's. Daarom gaat onder meer de ID3 in de uitverkoop:

https://www.autohoogenboom.nl/volkswage ... itverkoop/

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: VW ID3 in de uitverkoop

Bericht door phanot » zo 27 aug, 2023 8:32

34.000 euro standaard kaal met kleine batterij, "Gaat u voor meer power en extra snel laden of het grootste rijbereik? Onze adviseurs helpen u graag bij het maken van uw keuze".
Restwaarde over 6 a 7 jaar? Prijs nieuw batterijpakket? Over enkele jaren is dit weer heel oudbollig en zijn er weer veel betere alternatieven en ontwikkelingen te koop.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 27 aug, 2023 8:58

Ik heb proefgereden; power okay, wegligging ook prima. Maar het interieur en de stoelen zijn des VAGs; keihard en erg zakelijk.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 27 aug, 2023 9:26

Ik hoorde van een VW-verkoper dat je er rekening mee moet houden dat men bij inruil
straks kijkt naar het Modeljaar en niet naar het Bouwjaar.

Betekent dat je even heel goed moet kijken van welk Modeljaar de 'nieuwe' Volkswagen ID is.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » zo 27 aug, 2023 10:40

phanot schreef:
zo 27 aug, 2023 8:32
Over enkele jaren is dit weer heel oudbollig en zijn er weer veel betere alternatieven en ontwikkelingen te koop.
Tja en dan wacht je enkele jaren op dat betere alternatief en ontwikkeling, zijn er vervolgens over enkele jaren verder weer betere alternatieven en ontwikkelingen.... Hoelang wil je wachten? Je leeft nu!

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 27 aug, 2023 10:49

De CEO is er niet voor niets met de staart tussen de benen van door..

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » zo 27 aug, 2023 13:22

phanot schreef:
zo 27 aug, 2023 8:32
Over enkele jaren is dit weer heel oudbollig en zijn er weer veel betere alternatieven en ontwikkelingen te koop.
Zoals dat geldt voor elke auto, bedoel je?

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » zo 27 aug, 2023 13:25

RoelandV schreef:
zo 27 aug, 2023 9:26
Betekent dat je even heel goed moet kijken van welk Modeljaar de 'nieuwe' Volkswagen ID is.
En dan?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 27 aug, 2023 13:47

precies, koffiedikkijken en de producenten zorgen er heus wel voor dat ze aan ons verdienen desnoods
veranderen ze de laadstekkers en de laadsnelheid 'want dat is om de accu te sparen -apple- "
En die garantie op accu s varieert ook nogal per auto en merk las ik. Het leven zit vol
onzekerheden en deze doen er eigenlijk niet toe uiteindelijk.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 27 aug, 2023 15:55

Familielid met een bedrijf heeft een stel ID3s en 4s in de lease voor hemzelf en medewerkers. Dingen staan heel vaak stil met pech...

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 27 aug, 2023 19:22

Dat hoor ik ook vaak. Als je bij een transformatorhuisjes langs rijdt, kan het al mis gaan.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » zo 27 aug, 2023 21:31

Ik heb de Seat variant als huurauto gehad. Rijdt prima maar *alles* is touchscreen, inclusief de 'knoppen' op het stuur. Waaaaardeloze user interface. Voor mij geen VAG product weer in de toekomst tenzij ze al die touchrotzooi vervangen door echte knoppen.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 29 aug, 2023 9:33

Verkopen blijven misschien achter bij de verwachtingen, maar toch verkopen die dingen behoorlijk goed. Na Tesla is VAG de grootste als het gaat om EV's in Europa. Dat, terwijl er veel betere alternatieven beschikbaar zijn. Hyundai Ioniq 5 bv. Kennelijk geloven veel mensen nog steeds dat VW goeie auto's maakt.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » di 29 aug, 2023 14:47

odin1899 schreef:
zo 27 aug, 2023 21:31
Ik heb de Seat variant als huurauto gehad. Rijdt prima maar *alles* is touchscreen, inclusief de 'knoppen' op het stuur. Waaaaardeloze user interface. Voor mij geen VAG product weer in de toekomst tenzij ze al die touchrotzooi vervangen door echte knoppen.
Hierbij een foto van mijn VW E-UP van 2022. 100% volledig elektrisch
Geen "touch rotzooi" maar alleen echte knoppen en wijzers, je moet zelfs een echte autosleutel in het contact steken om hem te "starten" :-P+

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 29 aug, 2023 18:52

Grooooooot Up-fan hier! Beste kleine auto ooit gemaakt. Als je VW's streken tenminste verhelpt: bij nieuw aflevering de minimale hoeveelheid olie in de versnellingsbak en minimale hoeveelheid koudemiddel in de airco. Want op alle kleine beetje bezuinigen, helpt...

Plaats reactie