Wordt de Volvo EX30 de best verkochte auto van 2024?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Wordt de Volvo EX30 de best verkochte auto van 2024?
Leven is tegenstrijdig met milieuvriendelijk zijn. En dit is precies waar de wokisten van de anti-klimaat brigade altijd de stok vinden om mensen die bepaalde idealen hebben op hun donder te geven dat ze hypocriet zijn. Kortom, laat je idealen los en je bent vrij van de zonden. Als je klimaat idealen niet belangrijk vindt kun je ook nooit een keer teveel vliegen of afgerekend worden op te ver van familie wonen (dat is namelijk het volgende: familie bezoeken moeten gecanceld worden bij de klimaatgoeroes) En zonder idealen kun je ze ook nooit verzaken. Het is toch zo mooi he die rechtschapen anti-hypocrisie brigade die ons altijd weer redt, de spiegel voorhoudt en op het rechte pad houdt.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Het blijft fascinerend om te zien hoe iedereen, vanuit zijn eigen achtergrond, een andere werkelijkheid ziet.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Of gewoon spot op basis van waarneming in de verschillende informatie bubbles.
-
kww76
- Geregistreerd lid
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, laat die stok lekker liggen voor de hond, dan kan die er nog leuk mee spelen.
Ik ben zelf ook vegetariër (kan ik zeggen dat ik vegan ben? Ik zit wel in een leren interieur, heb leren schoenen aan, etc).
Een bedrijf als Volvo kan zelf ook die overweging hebben zonder anderen een spiegel te willen voorhouden.
Maar de kernvraag, mooie auto, leuke prijsstelling en misschien vanwege gunstige leasetarieven ja.
Persoonlijk zou ik er 10 mille bij leggen om een normaal instrumentarium voor mijn neus te hebben en de XC40 kiezen.
Gelukkig heb ik dat soort keuzes niet
Ik ben zelf ook vegetariër (kan ik zeggen dat ik vegan ben? Ik zit wel in een leren interieur, heb leren schoenen aan, etc).
Een bedrijf als Volvo kan zelf ook die overweging hebben zonder anderen een spiegel te willen voorhouden.
Maar de kernvraag, mooie auto, leuke prijsstelling en misschien vanwege gunstige leasetarieven ja.
Persoonlijk zou ik er 10 mille bij leggen om een normaal instrumentarium voor mijn neus te hebben en de XC40 kiezen.
Gelukkig heb ik dat soort keuzes niet
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Opvallend hoe iedere spot van een EV ontaardt in een discussie over nut en noodzaak.
Behalve toen het ging over de NEVS (of hoe die ook heet) waar laatst foto's van verschenen, toen stond iedereen te popelen om een EV te kopen als deze op de markt kwam
Behalve toen het ging over de NEVS (of hoe die ook heet) waar laatst foto's van verschenen, toen stond iedereen te popelen om een EV te kopen als deze op de markt kwam
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik vind deze EV niet echt mooi, maar wat ik wel goed nieuws vind is dat ie betaalbaar wordt voor een grotere groep mensen. Hier in Haren rijdt iedereen een dikke EV als status symbool - voorheen reed men een dikke SUV. Het hebben van een EV is nu nog te veel een status ding - zo van, kijk mij eens in kan die Tesla, Audi, BMW of Porsche wel betalen.
Het grootste probleem is onze overconsumptie- de drang om elke 3 tot 4 jaar iets nieuws op de oprit te willen hebben. Vroeger deed men gemiddeld veel langer met auto’s, en spullen in het algemeen. Wat dat betreft is de wereld echt wel een beetje stuk.
Het grootste probleem is onze overconsumptie- de drang om elke 3 tot 4 jaar iets nieuws op de oprit te willen hebben. Vroeger deed men gemiddeld veel langer met auto’s, en spullen in het algemeen. Wat dat betreft is de wereld echt wel een beetje stuk.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik weet niet of de EX30 de beste verkochte auto wordt maar deze heeft wel alles mee om de best verkochte EV te worden. Puur obv prijs kwaliteitverhouding. Denk wel dat de verkoop van EV's een tik gaat krijgen wanneer de MRB verhoogt gaat worden. In diverse artikelen las ik dat 45 tot 50% van de EV rijders dan weer een benzine (of diesel) auto gaat kiezen. Uit de categorie; Milieu is prima maar het mag niet teveel de eigen portemonnee raken
-
kww76
- Geregistreerd lid
Als milieu een item is dan ga je toch lekker op LPG rijden 
-
1001760
- Donateur (2x)

Helemaal eens.safety first schreef: ↑zo 11 jun, 2023 17:56Staat niemand er bij stil dat je een elektrische auto gewoon thuis gratis en voor niks kunt opladen met je eigen zonnepanelen?
Ik kan jullie verzekeren dat het een heerlijk gevoel is te rijden op pure zonne-energie!
En de standkachel/airco is met dit weer ook geweldig.
-
Sandr
- Geregistreerd lid
Vooralsnog krijg je voor een teveel aan opgewekte stoom (zomer) nog eerst (deels) een tekort aan opgewekte stroom (winter) terug, voor want er dan nog overschiet krijg je ook een paar centen terug, dus gratis is het niet, los van de benodigde investeringen in zonnepanelen.
Uit milieuoogpunt kan je idd beter op lpg rijden, of in een lpg/accu hybride, maar die Outlanders zijn 3werf ruk.
Punt van die hybrides is het te krappe bereik van de accu, in een i3, L&C of de MX-30 R-EV.
250 echte ev km's met een range-extender (en een wegklapdak) zou mi ideaal zijn, en dan in een abonnementsvorm
Uit milieuoogpunt kan je idd beter op lpg rijden, of in een lpg/accu hybride, maar die Outlanders zijn 3werf ruk.
Punt van die hybrides is het te krappe bereik van de accu, in een i3, L&C of de MX-30 R-EV.
250 echte ev km's met een range-extender (en een wegklapdak) zou mi ideaal zijn, en dan in een abonnementsvorm
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Zou ik EV gaan rijden dan lijkt mij een abonnementsvorm ook interessant... als dan het accupakket vervangen moet worden komt dat niet voor eigen rekening. En dan het liefst ook nog een uitwisselbaar accupakket. Sommige merken hebben dat nuSandr schreef: ↑ma 12 jun, 2023 11:29en dan in een abonnementsvorm
-
Sandr
- Geregistreerd lid
En voor wie dat aangaat, geen bijtelling
-
verde900
- Donateur

Niet dus, bijtelling elektrische auto’s 2023, 2024, 2025, 2026 & 2027 + voorbeeld berekeningen
De afgelopen jaren is er behoorlijk wat veranderd in de bijtelling van elektrische auto’s. De bijtelling voor elektrische auto’s is langzaam aan het stijgen. De bijtelling van elektrische auto’s is begonnen met 0% en die zal stijgen naar 22%, vergelijkbaar met benzineauto’s. Onderstaand een volledig overzicht van de bijtellingspercentages van de afgelopen jaren en hoe dit in de toekomst zal gaan veranderen.
Bouwjaar Bijtelling (%) Tot maximaal* (€)
2022 16% 35.000 euro
2023 16% 30.000 euro
2024 16% 30.000 euro
2025 17% 30.000 eur
De afgelopen jaren is er behoorlijk wat veranderd in de bijtelling van elektrische auto’s. De bijtelling voor elektrische auto’s is langzaam aan het stijgen. De bijtelling van elektrische auto’s is begonnen met 0% en die zal stijgen naar 22%, vergelijkbaar met benzineauto’s. Onderstaand een volledig overzicht van de bijtellingspercentages van de afgelopen jaren en hoe dit in de toekomst zal gaan veranderen.
Bouwjaar Bijtelling (%) Tot maximaal* (€)
2022 16% 35.000 euro
2023 16% 30.000 euro
2024 16% 30.000 euro
2025 17% 30.000 eur
-
DV 9-3
- Donateur

Bijdrage verwijderd.
-
Henk-Jan
- Donateur

Uiteindelijk was de overweging zeer waarschijnlijk zuiver het kostenplaatje, net als bij Tesla. Om de concurrentie met asiatische merken aan te kunnen (onderschat niet de introductie van Chinese EVs in Europa), zijn fabrikanten onder druk om de kostprijs te reduceren, waarbij Tesla voorop loopt door de eenvoudige constructie van haar modellen en gebrek aan individualisering.kww76 schreef: ↑ma 12 jun, 2023 8:07Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, laat die stok lekker liggen voor de hond, dan kan die er nog leuk mee spelen.
Dit strategisch pad komt tot uiting in beslissingen als synthetisch "leer" aan te bieden i.p.v. het natuurproduct, omdat het veel goedkoper in te kopen is en ze ermee rekenen dat de meeste klanten in dit segment het überhaupt niet merken of zich er niet genoeg aan storen om bij een concurrent te gaan shoppen. De marketing afdeling verpakt het dan met een groene boodschap, terwijl het eigenlijk om een lage kostprijs draait.