T7 Suite problemen na Trionic CANflasher-fix
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: T7 Suite problemen en Trionic CANflasher problemen er nog bij...
We geven nog steeds niet op en schrijven met behulp van TrionicCANflasher's optie READ ECU de BIN uit de ECU naar een file.
Die actie begint maar staakt met de mededeling: "TrionicCANflasher has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. If you were in the middle of something, the information you were working on might be lost."
Nou, da's dan ook weer lekker. Al met al een heerlijk potje zelfkastijding, dit. Ja zou er zowat van in de lach schieten.
Die actie begint maar staakt met de mededeling: "TrionicCANflasher has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. If you were in the middle of something, the information you were working on might be lost."
Nou, da's dan ook weer lekker. Al met al een heerlijk potje zelfkastijding, dit. Ja zou er zowat van in de lach schieten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: T7 Suite problemen veroorzaakt door WinhoOS ?
Tja, zover was ik inmiddels gekomen. Ondertussen typ ik zo de frustratie weg en hopelijk helpt de procesbeschrijving anderen verder, denk je dan. Maar ja, het moet dan wel tot een goed einde komen, natuurlijk.evo schreef: ↑do 01 jun, 2023 18:51Haha... wat kan jij veel typen!
T7 ecu lezen en opslaan met de flasher.
Opgeslagen T7 bin met T7suite openen. En aanpassen naar wens. De tune-me-kapot finctie is er gelukkig al lang niet meer. Daarvoor kun je nu tuning packs toepassen. Vergeet niet de checksum te updaten.
Aangepaste T7 bin met de flasher naar de ecu schrijven.
Das alles...![]()
Ook de checksum ge-update voor het opslaan van de BIN. Maar toch gaat het fout. En waarom is het VIN-nummer niet meegekomen? Da's ook een raadsel. Evenals de vele vastlopers en het gebrek aan communicatie van T7-suite zelf.
De CANflasher loopt dus bij het uitlezen ook vast. {READ ECU]-functie.
Ik heb nu opnieuw mijn aangepaste BIN geladen in T7-suite en het VIN-nummer gecheckt.
- "Checksums verifief and matched"
- [Firmware information] geeft juiste VIN-nummer en immo op "000..xxx..000" zoals ingesteld. OpenSID en aanverwante vinkjes op "check" "No TCS "no check"
- opnieuw opgeslagen
T7-suite afgesloten
TrionicCANflasher gestart
- settings gecheckt (T7 en juiste inteface
- [FLAS-H ECU] ... flashingproces begint
- geen foutmeldingen in de log
"Erasing flas-h .... Writing flas-h 0x00000-0x7B000"
progress bar loopt netjes door
" Flasing (ja incl. typfout) procedure completed"
"Finished FLAS-H session"
"totoal duration: 1 minutes 49, seconds"
"Connection closed"
(de streep-h/H staat er omdat BBCodes niet gebruikt kunnen worden in posts op dit forum)
dan klik ik
[Get ECU info]
en dat geeft VIN-nummer = niet gelijk aan de mijne + Immo = 237......223 ipv mijn "000.....000"
Daar wordt je toch helemaal turelureluurs van??? Dan is mijn BIN toch helemaal niet in die ECU geschreven, of wel?
-
PeterJanssen
- Donateur

Hmm,
Verhaal gelezen.
Wat ik me herinner is dat met T8 er gekozen kan worden om alle sectoren of deelsectoren te lezen/schrijven.
Met deelsectoren wordt niet alles meegenomen.
Voor klonen dient alles meegenomen te worden.
Nu weet ik niet of T7 hetzelfde heeft. Vergeef mijn onschuld
eventueel
Verhaal gelezen.
Wat ik me herinner is dat met T8 er gekozen kan worden om alle sectoren of deelsectoren te lezen/schrijven.
Met deelsectoren wordt niet alles meegenomen.
Voor klonen dient alles meegenomen te worden.
Nu weet ik niet of T7 hetzelfde heeft. Vergeef mijn onschuld
-
evo
- Donateur (2x)

Werkt anders bij T7
Reboot je je ecu wel na elke lees, dan wel flash actie?
Reboot je je ecu wel na elke lees, dan wel flash actie?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Aha, daar gaat me een licht op ... Thanx! Bij sommige sessies wel, maar bij de laatste misschien niet. Ik laat het hier weten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik heb de ECU van de laatste sessie gisteren van de stroom gehad en weer aangesloten. Nu kreeg ik inderdaad de ge-update informatie van mijn eigen bin te zien. Mooi dat anderen die hier mee kampen nu ook zo'n uitgebreide beschrijving hebben.
Nu het T7-suite probleem nog oplossen. Dat lijkt minder eenvoudig.
Nu het T7-suite probleem nog oplossen. Dat lijkt minder eenvoudig.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: T7 Suite problemen na Trionic CANflasher-fix
Even korte samenvatting mss? Wat is het probleem met T7-Suite?

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: T5 en T7 niet samen op 1 computer?
Steve-O schreef: ↑do 01 jun, 2023 9:02Als ik een functie uit het menu kies, gebeurt er soms niks, of soms zie je HD-activiteit, zonder dat je weet of (en welk?) proces gaande is en hoe lang dat duurt. En omdat je je ECU niet wil bricken, laat je dat dan maar een tijd lopen. Maar soms lijkt er geen einde aan te komen, terwijl een progressiebar nergens is te zien of de T7Suite vastloopt, wat op zich ook weer het bricken van je ECU zou kunnen veroorzaken.
T7 Suite inmiddels ge-update naar v1.59
LawicelUSB verbinding lijkt goed
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Zoals EVO ook al zei, gebruik ik ook geen T7-Suite functies om connectie te maken met de ECU. Lezen en schrijven gebeurd via de de losse Flasher programma's. Alleen om live te monitoren en iets in SRAM te wijzigen/proberen doe ik connectie maken met de ECU.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Maar dat laatste doe je dan met een BDM-kabel, toch?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Nee, ook via LawicelUSB.
Ik heb een aftakking gemaakt op de kabelboom van de ECU voor het CAN signaal.

Ik heb een aftakking gemaakt op de kabelboom van de ECU voor het CAN signaal.

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Mmm ... da's ook een idee!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Heb de ECU geflasht met Trionic CAN-flasher, nadat ik alle MAPS van MY2001 BioPowertune had overgezet. Aan het einde van de sessie ging de 15-volt voeding waar de ECU op hing kapot. Was bang dat de ECU gebrickt was, maar hij doet het in de MY2006 en OpenSID werkt ook. Puzzel nog wat met de bediening daarvan.
Nu heb ik ook een T5-glove met een 20-volt adapter. Is die ook met de T7-ecu's te gebruiken, of branden T7-ECU's dan kapot?
Nu heb ik ook een T5-glove met een 20-volt adapter. Is die ook met de T7-ecu's te gebruiken, of branden T7-ECU's dan kapot?
-
evo
- Donateur (2x)

T7 ecus flash je met 12 volt ik zou niet over de 14 a 15 gaan.
T5 ecus flash ik doorgaans met 15 volt, gaat eigenlijk altijd goed. 20 volt lijkt me veel te veel.
T5 ecus flash ik doorgaans met 15 volt, gaat eigenlijk altijd goed. 20 volt lijkt me veel te veel.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: T7/T5-suite - voltage voedingen
Met leesbril lees ik 20 ivolt op de voeding. Maar het zijn van pietepeiute kleine lettertjes. Met de camera van mijn telefoon zie ik dat er gewoon 15 volt staat op de ene en 12 Volt op degene die defect was geraakt.
Met de info van EVO kan ik dus gerust proberen. Wel vraag ik me af of dat inhoudt dat T5's dus nooit in-situ geflasht kunnen worden, omdat de auto-accu maar 12 Volt levert?
Met de info van EVO kan ik dus gerust proberen. Wel vraag ik me af of dat inhoudt dat T5's dus nooit in-situ geflasht kunnen worden, omdat de auto-accu maar 12 Volt levert?