Getroffen door een Zilveren Pijl.. Opnieuw in lange winterslaap...
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Tsss.... Dat '900 type 3' de achterliggende gedachte was achter de typenaam 9-3, dat heb ik nooit geweten...
Sterkt wel dat ik de 9-3 nog altijd meer en meer ga waarderen als de SAAB met 't meeste SAAB DNA sinds de 900 classic.
Sterkt wel dat ik de 9-3 nog altijd meer en meer ga waarderen als de SAAB met 't meeste SAAB DNA sinds de 900 classic.
-
davidd
- Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Sapphire schreef: ↑do 20 apr, 2023 14:13dat feitelijk een nieuw model was ontstaan en ze ‘m maar 9(00)-3 noemden.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
De 9-5 is de opvolger van de 9000. Dus 9-met 4 nullen. Humm dan zou het een 9-4 moeten zijn
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Het moest 'groter' zijn dan 9000, want die volgde hij op, maar 90.000 was niet heul mooi. 9^4 = 6561, dus nog steeds minder dan 9000. Daarom 9^5, dus 9x9x9x9x9 = 59049. En die reeks bood ook weer mooi ruimte voor modellen eromheen, zoals de kleinere 9-3/9^3.
Althans, die theorie heb ik ooit gehoord.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Of gewoon op basis van de concurrentie.
De nieuwe Saab 900 die concurreert met de 3-serie, dus 9-3
En de nieuwe Saab 9000 die concurreert met de 5-serie, dus 9-5.

De nieuwe Saab 900 die concurreert met de 3-serie, dus 9-3
En de nieuwe Saab 9000 die concurreert met de 5-serie, dus 9-5.


-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
volgens mij was het toch gewoon retro: na 92, 93, 95/6, 99 en de tussenstapjes 900 en 9000 ging het terug naar 9-3 en 9-5.
opeenvolgende nummers zijn best lastig, zoals Peugeot merkte: 305, 306.. 309 en wat moet je dan.
Polestar zet nu alles achter en door elkaar en nummer verder; eer die aan de 9000 zijn
opeenvolgende nummers zijn best lastig, zoals Peugeot merkte: 305, 306.. 309 en wat moet je dan.
Polestar zet nu alles achter en door elkaar en nummer verder; eer die aan de 9000 zijn
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
ik denk dat je dicht bij de waarheid zit... ik denk obv segment (waarbij Saab de segmentletters in getallen uitdrukte). Bood qua portfoliostrategie ook meer kansen zoals later bleek met de 9-2, 9-4 en 9-7. Met 900 en 9000 (en 99, 90 en oudere modellen) was dat lastiger. En groter model zou dan 90000 moeten worden en een A segment auto een 9ghulst schreef: ↑wo 26 apr, 2023 21:25Of gewoon op basis van de concurrentie.
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Maar de '9' blijft in ieder scenario refereren aan Saab's grootste succes....
-
Super72
- Geregistreerd lid
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Hoe staat het met dit project nu? 
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Veel andere klusjes (en klussen) aan alle andere Saabjes kregen voorrang de afgelopen maanden. Die zijn inmiddels bijna afgerond. Dan komt deze weer aan de beurt. Er is met dit project nog altijd van mij uit geen tijdsdruk, wat in het vat zit…
-
jan old skool
- Donateur (8x)

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Heb hem al n paar keer in real live mogen aanschouwen. Grondig, zeer grondig wordt t aangepakt. Complimenten.
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. De rit naar huis.
Nou, de rit naar m'n hangaartje gisteren was 'n bijzondere belevenis.
Voor 'n bijna veertig jaar oude Saab voelt 'ie verbazingwekkend strak. Een soort 'Back to the future'-achtige ervaring vond ik 't. Voelt echt als rijden met 'n Oldtimer, terwijl de levendig opgeroepen herinneringen uit m'n folie jaren me deden beseffen zelf ook 'n oldtimer te zijn. Zij het wat minder strak.

Na de eerste grondige wasbeurt sinds 30+ (!) jaar, deed 'ie z'n naam eer aan en stond 'ie er in mijn beleving van buiten en van binnen bijzonder fraai bij.

Tjonge... Een keurig bewaarde, niet gerestaureerde en onverprutste, 86-er Saab 900 Silver Arrow...

Het is wat!

Vandaag er weer mee op pad, morgen ook. Langzaam alle techniek wakker maken.

En die opgetrompte dubbelloops... Wat staat die 'm toch lekker.

Benieuwd om 'm de komende tijd verder te gaan vervolmaken en er af en toe mee rond te meanderen.
Voor 'n bijna veertig jaar oude Saab voelt 'ie verbazingwekkend strak. Een soort 'Back to the future'-achtige ervaring vond ik 't. Voelt echt als rijden met 'n Oldtimer, terwijl de levendig opgeroepen herinneringen uit m'n folie jaren me deden beseffen zelf ook 'n oldtimer te zijn. Zij het wat minder strak.

Na de eerste grondige wasbeurt sinds 30+ (!) jaar, deed 'ie z'n naam eer aan en stond 'ie er in mijn beleving van buiten en van binnen bijzonder fraai bij.

Tjonge... Een keurig bewaarde, niet gerestaureerde en onverprutste, 86-er Saab 900 Silver Arrow...

Het is wat!

Vandaag er weer mee op pad, morgen ook. Langzaam alle techniek wakker maken.

En die opgetrompte dubbelloops... Wat staat die 'm toch lekker.

Benieuwd om 'm de komende tijd verder te gaan vervolmaken en er af en toe mee rond te meanderen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. De rit naar huis.
Prachtig! Silver Arrows ziin toch een van de leukste special editions van een 900 ooit verkocht (n=84)
Welke functie heeft de tweede mistlampknop?
Welke functie heeft de tweede mistlampknop?
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. De rit naar huis.
Geen meer. Zaten breedstralers onder maar dat vond ik niet mooi. Komt nog 'n blind kapje in. AC knop gaat wel werken, als de AC afgemaakt is.