Auto- (of techniek-) gerelateerde bezienswaardigheid. Idee?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Auto- (of techniek-) gerelateerde bezienswaardigheid. Idee?

Bericht door MvR » ma 27 mar, 2023 8:58

Een Amerikaanse vriend komt na Pasen een paar dagen naar Nederland. In het verleden hebben we Louwman in Wassenaar bezocht en ook een bezoek aan Aaldering in Brummen stond ooit op het programma. Hij is autoliefhebber (met een fors Saab-verleden, overigens).

Ik ben op zoek naar een bezienswaardigheid, liefst (in een wijde cirkel) rond Nijmegen - omdat we daar 's morgens eerst ergens koffie drinken bij iemand. Het is op de dinsdag of woensdag na Pasen. De cirkel mag wat mij betreft ook over de grens, Duitsland in.

Alles mag/kan: auto's, techniek, bedrijfsmuseum, oude scheepswerf enz. Rondleiding met een gids is niet belangrijk, het gaat met name om het visuele (voor foto's).

Ik vraag het opzettelijk hier omdat ik het idee heb dat mensen hier vaak een 'out of the box' idee hebben

Wie heeft een idee?

92B
Donateur
Donateur

Re: Auto- (of techniek-) gerelateerde bezienswaardigheid. Idee?

Bericht door 92B » ma 27 mar, 2023 9:05

Kan je het DAF museum in Eindhoven aanraden. Naast alle fraaie DAF personenwagens en trucks is er op dit moment een Tatra tentoonstelling. Erg leuk om te zien!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 27 mar, 2023 10:20

Oh, da's leuk! Dank!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 27 mar, 2023 12:18

Metropole in Druten is wel enigszins in de buurt van Nijmegen iirc. Of Kaeve Cars in Uden. Weet alleen de openingstijden niet.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 27 mar, 2023 18:17

Ik kan jullie Motorworld Köln van harte aanbevelen. Ben benieuwd wat het wordt.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 13 apr, 2023 12:19

Het DAF museum in Eindhoven was een groot succes! Dank voor het aanraden!

Sowieso kan ik dit museum aanbevelen; ook aan Saabliefhebbers. Het is een-en-al "O ja, die ken ik nog van vroeger!" In mijn geval echt zo: er staat een vrachtwagen van een landbouwcoöperatie uit Twente, compleet met foto van de chauffeur van toen. Auto en chauffeur herkende ik nog. Dat was leuk.

Wat extra leuk was: Tatra had er ook een grote tentoonstelling; beide merken werken behoorlijk intensief samen blijkbaar. En voor wie in dienst geweest is (79-4 hier!) ... de complete militaire collectie van DAF staat er ook.

Na een dag DAF zijn we gisteren naar het Wouda Stoomgemaal in Lemmer geweest. Ik was er al eens eerder geweest met de Jaguar Club, maar het was absoluut de moeite waard om nog een keer te gaan. Als je op een doordeweekse dag kunt en vooraf belt, kun je een privé-rondleiding regelen door een vrijwilliger. Als je van eenvoudige maar deugdelijke technische oplossing houdt is het zéker een aanrader!

Afbeelding

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » do 13 apr, 2023 21:21

Autotron Rosmalen misschien?

Edit: in 2003 gesloten zie ik😂

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » do 13 apr, 2023 21:27

Haha ja dat is al een poosje dicht idd :lol:

Daar is ooit (jaren '90?) ook een heel grote saab-meeting geweest trouwens, kan me nog wat flitsen van beelden herinneren, toen was ik nog niet zo oud.

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » vr 14 apr, 2023 20:39

Die herinner ik me ook. Heb daar toen nog een brochure vd 99 gekocht!

Plaats reactie