Dat bod werd direct geaccepteerd en afgelopen maandag heb ik de SAAB opgehaald. En inmiddels ook al zo'n 250 km mee gereden. En dat valt niet tegen. Als ik er 1 woord aan zou moeten koppelen: "unloved". Alhoewel de auto sinds 2010 bijna 13 jaar bij dezelfde eigenaar gebleven is heeft die nooit geleerd hoe je een auto moet wassen of poetsen. En dan staat zo'n SAAB er best een beetje zielig bij. Maar technisch: motort loopt goed, net als turbo. Geen foutmeldingen. Schakelt en remt goed. Enkel schokdempers voor zijn aan vervanging toe. En wat lekkage op het kleppendeksel, de bekende plek rechtsvoor. Interieur: geen gaten, enkel wat gebruikelijke slijtage en het hemeltje hangt. Buitenzijde overigens wel de nodige krassen en een vrij grote deuk op een portier maar ja, zwarte portieren zijn er voorlopig nog wel voldoende te vinden.
Ik ga de komende weken benutten om na te denken wat ik met deze auto ga doen. Dat varieert van stallen en later eens op het gemak opknappen tot op korte termijn doorverkopen. En alles er tussenin. Ik hak komend weekeinde de knoop door of ik met deze komende week naar Zweden rij, heb er eigenlijk best veel vertrouwen in.
Tot slot het plaatje en de toezegging om wanneer er nieuws is een update te plaatsen en de vraag (en Aero van 1.050, kan dat wat zijn?) periodiek weer even opnieuw te beantwoorden.