Dat is naar voor je.MvR schreef: ↑di 14 feb, 2023 13:16Geen juiste informatie hier. Beter zou zijn: "... wanneer ze vinden dat je het te dol maakt!" En dat gaat heel snel die kant op bij een aantal thuiswerkende Belastingdienst-medewerkers die tijd genoeg hebben en waarvan de loonkosten toch door iedere (andere) belastingbetaler worden opgebracht.
Uit eigen ervaring: ze controleren álles als ze je op de korrel hebben. Tot en met de social media-kanalen van je kinderen om ze zien of je als kleine ondernemer de sportclub van je kinderen wel/niet sponsort. Uiteindelijk bleek dat alles bij ons klopte. Maar het kost je wel 9 maanden rompslomp die je niet bij een klant kunt factureren.
Ik ben in 18 jaar zzp-schap nog nooit gecontroleerd en dat geldt voor alle klanten van mijn boekhouder.
Overigens kreeg ik wel een brief dat ik geregistreerd stond in de FSV-bestanden, al heb ik nooit een toeslag gehad.
Maar dat heeft verder geen effecten gehad.
Maar, zoals gezegd: naar voor je. Je bent een uitzondering, maar dat maakt het niet minder naar