De 'perfecte autoradio voor een 900 classic' frustratie

1978-1993
Plaats reactie
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: De 'perfecte autoradio voor een 900 classic' frustratie

Bericht door hermank » ma 06 feb, 2023 15:15

gj900 schreef:
zo 05 feb, 2023 23:21
:roll: Is nog in een mooiere staat dan dit setje ook :)
wat mankeert er aan dit setje???

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 06 feb, 2023 17:43

hermank schreef:
ma 06 feb, 2023 15:15
wat mankeert er aan dit setje???
Smoezelig display van de radio, zie dat vaker bij radio's van deze leeftijd. Zit in het scherm zelf en is er niet af te krijgen.

Afbeelding

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » di 07 feb, 2023 20:31

Style&Co schreef:jij leidt de 945 euro af door Nederlands in te loggen op tradera vermoed ik.
Ja.
Style&Co schreef:gek koersverschil
Eens.

Ik hoop dat de koper er blij mee is. En ik ben blij dat ik de koper niet ben :-)

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » di 07 feb, 2023 20:52

Ik ben wel gecharmeerd van de Grundig RDS 5300

Afbeelding

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 07 feb, 2023 22:22

Ja, dat wordt spannend waar deze (eenvoudigere) variant op uit gaat komen. Denk dat velen die nog zoiets op de plank hebben liggen wakker zijn geworden door de CalleCalle-prijzen... (hoewel hij dit keer niet eens prijsbepalend was :roll: )

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 09 feb, 2023 0:50

Zo, de set is er weer (of nog..): https://www.tradera.com/de/item/343483/ ... bo-testad-

Ene "Ewout" (wie van hier? :wink: ) had zich net laten aftroeven door een dame uit Valencia die wellicht achteraf toch niet zoveel wil betalen??

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » do 09 feb, 2023 9:15

Een bod is toch bindend ? Via buy now kun je voor net geen mille spek kopen ! Hmmmm. S even denken…

De tweedelige radio-cdspeler die in de 91/92/93 folder staat was destijds een optie die ook niet goedkoop was. Dik 2,5 duizend €, omgerekend. Zo beschouwd is dit een koopje !

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 09 feb, 2023 9:41

Dit is gewoon een “hype”. Een moderne radio in retrolook is veel gebruiksvriendelijker. En met de overstap naar DAB+ ook nog eens meer voorbereid op de toekomst.

Ik vind zo’n periode correcte merkradio erg mooi, maar ik verkies gemak boven originaliteit.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » do 09 feb, 2023 9:53

Hier nog altijd blijheid met de Flipse.

Afbeelding

In mijn cabrio rij je sowieso niet om eens lekker naar de radio of een cd-tje te luisteren :-)

wackywim
Geregistreerd lid

Bericht door wackywim » do 09 feb, 2023 10:50

Saapie schreef:
do 09 feb, 2023 9:41
Dit is gewoon een “hype”. Een moderne radio in retrolook is veel gebruiksvriendelijker. En met de overstap naar DAB+ ook nog eens meer voorbereid op de toekomst.

Ik vind zo’n periode correcte merkradio erg mooi, maar ik verkies gemak boven originaliteit.
Helemaal met je eens. Toen ik in dit topic las over die Blaupunkt Skagen werd ik gelijk enthousiast. Dab+, bluetooth en ook gelijk een carkit en dat voor 170 euro. Qua vormgeving (en kleur verlichting) een stuk mooier als die grijs plastic pioneer cd speler die er nu in zit.
Vraagje: als je een radio met dab+ neemt, dan heb je je oude antenne niet meer nodig?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 09 feb, 2023 11:01

wackywim schreef:
do 09 feb, 2023 10:50
Toen ik in dit topic las over die Blaupunkt Skagen werd ik gelijk enthousiast. Dab+, bluetooth en ook gelijk een carkit en dat voor 170 euro.
Ik kreeg de tip van Saapie, dus de credits zijn voor hem. Ik werd ook heel enthousiast en heb er gelijk twee van gekocht. Voor twee classics (c900 en 9000cc) waar ik straks vaker in wil rijden dan de rest. De Skagen heeft ook een 4x50 versterker. In combinatie met moderne goede luidsprekers rondom zorgt dat voor een lekker geluid. Dat scheelt me weer een externe versterker (tijd & kosten) aan te sluiten op een oude 80s of 90s radio die vaak 4x25watt of zelfs minder zijn

Er is nog een goedkopere Blaupunkt met ongeveer dezelfde functionaliteiten (en 1 draaiknop) voor onder de 100 euro. Maar daarvan zijn toetsen en display niet instelbaar. Dus groen en/of oranje is niet mogelijk. Puur daarom toch de duurdere Skagen aangeschaft

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 09 feb, 2023 12:16

Ik heb ook gezien dat er van Blaupunkt een Stockholm 400 is, die dezelfde looks en verlichting heeft als de Skagen, maar naast de USB ook nog een CD speler heeft. Tip ;-)
Ik vind die Frankfurt wel echt 10 punten, schitterend (ik ben dol op knopjes en metertjes namelijk, het ware cockpit-idee). Helaas is de prijs dat ook :x

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 09 feb, 2023 13:43

Sonab schreef:
do 09 feb, 2023 12:16
ook nog een CD speler heeft. Tip ;-)
had ik gezien maar ik speel amper CD's meer af. Vond het de kleine meerprijs niet waard

Plaats reactie