Delay & Pray noemen ze die vorm van beleid maken in de financiële wereld heb ik ooit 's horen zeggen... Echt. Serieus.
Helaas zou dit wel eens een briljante uitspraak kunnen gaan blijken te zijn volgens mij, Steven! (Als die klimaatverandering door de energietransitie de precies verkeerde kant opgaat..)Steve-O schreef: ↑vr 20 jan, 2023 15:50Het begint er steeds meer op te lijken dat de industrieële revolutie die de energietransitie teweegbrengt, van zo'n enorme schaal is, dat men de klimaatverandering eerder versnelt dan afremt.
En iets dat went hoeft in deze context niet perse wenselijk te zijn toch, Jelger?jelger schreef: ↑vr 20 jan, 2023 20:05Alles went. En het lijkt allemaal zo erg, maar is het verre van. Zo gaat dat met alles.
Dit is wat mij de laatste tijd 't meeste beangstigd inderdaad. En vaak weg doet blijven van de dialoog die eigenlijk zo onontbeerlijk is. Want ik vind 't ook 't fijnste om elkaar niet uit 't oog te verliezen. (Deze post zat om die reden ook al 'n tijdje in m'n concepten...)theun schreef: ↑vr 20 jan, 2023 20:28Laten we elkaar vooral niet verliezen door elkaar drammer of iets dergelijks te noemen… je mag een andere mening hebben, maar verlies elkaar niet uit het oog.
We zullen iets anders moeten vinden denk ik ook. Bijvoorbeeld de norm dat 'het alleen goed gaat met de wereld als er economische groei is' eens open-minded ter discussie te stellen. De (westerse) wereld verkeert in een bestuurlijke crisis van ongekende omvang in 'n ongelooflijk belangrijke periode. Één stap naar voren en twee achteruit is eerder hoe 't er in mijn ogen helaas al lange tijd uitziet. En dat tij keert niet zomaar ben ik bang. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb!martinphili schreef: ↑vr 20 jan, 2023 21:42Punt is vooral dat we met z'n allen wel iets anders moeten vinden om in onze energiebehoefte te gaan voorzien want die olie uit de grond raakt een keertje op.. ..En iets nieuws uitvinden kost nou eenmaal tijd en levert ook regelmatig mislukkingen op. Twee stapjes naar voren....![]()
Ben ik hier somber over? Ja. Die hele energietransitie gaat wereldwijd echt no way lukken is vooralsnog mijn overtuiging. En wereldwijd is wel 't enige dat werkelijk zin heeft. Wat dan? Ik heb geen idee. Net als voor vrijwel al onze leiders die wel 'n idee zeggen te hebben, ontbreekt het mij voor een echt goed idee aan alles overziende kennis en bestuurlijke deskundigheid. Ons stimuleren om zo snel mogelijk minder behoefte aan energie te gaan hebben zou interessant kunnen zijn. (Sprak de hobbyist met 9 oude Saabs.)
Maar ik wil niemand die er anders over denkt mijn mening opdringen of ergens van overtuigen. We konden elkaar nog wel 's hard nodig gaan hebben in de toekomst.