Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 06 nov, 2022 23:54

DEEL 46 Stalling|Donkere dagen...

Na gisteren staan zowel de SAAB als de ADRIA in de stalling. De ene geschorst, de andere voorzien van een disselslot. SAAB alweer gewisseld van de AGM accu voor de druppellader, de accu van de ADRIA niet, dat is een lithiumaccu en die gaan beter niet aan de druppellader heb ik begrepen, enkel een accupool los, en verder mag de accu, net zoals in de SAAB, blijven zitten. En dan val je in een diep gat denk je, donkere dagen komen, het weer wordt vervelend [lees regen] en wat ga je dan doen? Nou, om te beginnen denk je even terug aan het afgelopen seizoen, toch was het best prettig;

Afbeelding

Minder mooi;

Afbeelding

En weer [veel] beter;

Afbeelding

En weer [veel] minder;

Afbeelding

En een mooi najaar;

Afbeelding

En weer binnen;

Afbeelding

Maar weer iets opnieuw gevonden... Deze is in bestelling, tja, nieuwe auto's en levertijd... komt 4e kwartaal 2022;

Afbeelding

En vandaag toch maar eens op pad voor een Viggen en dan in mijn favoriete kleur.... Monte Carlo Yellow;

Afbeelding

En hier moet het hele spul [prachtige kleurscharkering en modellen] dan samen komen;

Afbeelding

Nu nog hopen dat zo'n vitrinekastje nog te leveren is..... Dan is het compleet en komen we de donkere dagen wel door ga ik vanuit!

WORDT VERVOLGD als de drie musketiers zich verenigd hebben....!!

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Luud » ma 07 nov, 2022 8:54

Hai Arthur,
voor vitrinekastjes zoek eens bij modeltreinen. Hier vind je veel liefhebbers die hun materieel graag in vitrinekastjes bewaren.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 07 nov, 2022 14:03

Luud schreef:
ma 07 nov, 2022 8:54
Hai Arthur,
voor vitrinekastjes zoek eens bij modeltreinen. Hier vind je veel liefhebbers die hun materieel graag in vitrinekastjes bewaren.
Hi Ludo,

Ik bedoel een vitrinekapje [zoals op die cabrio in de foto] zodat ze straks alle drie op dat witte kastje staan. Ik heb al een mailtje naar DNA gezonden of ze nog leverbaar zijn.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 07 nov, 2022 15:06

Verzamelwoede is een gave. ;)

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » wo 16 nov, 2022 20:06

Arthurj schreef:
vr 30 sep, 2022 22:51
DEEL 41 Ultieme test|Adria Altea 472 LU

Bonjour, vandaag, vrijdag 30 september en om 10.30 uur de afspraak om de caravan op te halen. Een Adria Altea 472 LU. Ooit zijn we met caravannen begonnen met een Adria toen de kinderen nog klein waren, daarna nog een aantal Hobby's en in 2012 de caravan geheel afgezworen [dachten we toen] maar het vuurtje is toch weer aangewakkerd! En dus terug naar het merk met de beste ervaring, Adria, mooi en slim en kwalitatief goed nagedacht over bepaalde zaken. En voor wie deze niet kent, semi-rondzit achterin, keuken en toilet nabij de as en voorin twee lengtebedden [om te bouwen tot één groot bed] met een massa ledig gewicht van 1.110 kg en maximaal 1.500 kg beladen. Voor de SAAB prima dus, ze mag 1.600 kg wegslepen. Maar of dat gaat lukken na het avontuur op de Stelvio....????

Uiteraard, na terugkomst [beschadigd, moet nog hersteld worden] naar Peter Mink voor reparatie van de lekkerij. Het leek opgelost en na een uitgebreide test mijnerzijds had ik er weer alle vertrouwen in. We gaan die Adria ophalen vandaag [weliswaar een week later, maar de weergoden waren ons dan ook weer zeer gunstig gezind]. Twijfels over dat gepruttel? Nee, alle vertrouwen in Mink, moet goed komen. Twijfels over de 2.8 V6 Turbo met vermogen en koppel? Eitje, zo'n geweldige trekker hebben we nog nooit gehad dus ik voorzag een feestje....

En dus vanmorgen met de SAAB naar Caravancentrum Treffers in Oosterhout;

Na de nodige uitleg [we zijn niet onervaren] de koppeling voltooid [stekkerdoos is verre van ideaal, op de rug op de grond, maar als je iets onzichtbaar wilt heeft dat natuurlijk een prijs...];

Afbeelding

En vervolgens de spiegels afgesteld, links past niet lekker, afstelling naar binnen is niet voldoende ruimte dus even gereclameerd, komt nog goed;

Afbeelding

En dus op pad naar huis, met de hoop van zegen en fingers crossed... Niet heel ver maar iedere kilometer lopen [met of zonder SAAB/Caravan] hakt er dan wel in. Maar..... De SAAB en Mink lieten ons absoluut niet in de steek en.....

Veilig op de oprit! De SAAB heeft het geweldig gedaan, geen melding over koelvloeistof en geen gepruttel na uitzetten motor etc. Gewoon helemaal TOP. En als caravantrekker, nog nooit zo'n goede gehad, massa en vermogen en koppel. CHAPEAU gewoon.

Later natuurlijk gewoon aan de slag met die caravan, werken, alles eruit, schoonmaken, uitzoeken etc. En die SAAB stond daar maar op een parkeerplaats tegenover [vergeet die Tesla op de foto...] nog steeds vies te zijn.... Komt goed uiteraard, ze krijgt nog een fijne wasbeurt, reparatie [bumper] en glascoating zoals het hoort.

WORDT VERVOLGD!
Hey Arthur, Micky (caravanforum) hier, zijn dat oppi spiegels die je hebt, of brunsgaard? bevallen ze? ik zoek nog spiegels voor mijn Cabrio :D

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 16 nov, 2022 20:58

Hey Micky,

Het zijn inderdaad Oppi XL spiegels. Gebruikt om de caravan naar huis te brengen, ging prima, even gepruld om een spiegel goed te krijgen, maar dat lag aan mij zelf. Verder [als ze goed staan] gaan ze er in een wip op en af. Niets mis mee dus. Voor de Peugeot heb ik Emuk genomen, bevallen ook uitstekend. Als we in Nederland blijven gebruiken we waarschijnlijk de SAAB, naar het buitenland gaat de Peugeot mee.

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » wo 16 nov, 2022 21:02

Thanx, de Emuks heb inkook voor de V60, die zijn het beste, maar ik ga even voor deze lijkenroof de Saab

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 16 nov, 2022 21:10

Mickyman schreef:
wo 16 nov, 2022 21:02
Thanx, de Emuks heb inkook voor de V60, die zijn het beste, maar ik ga even voor deze lijkenroof de Saab Afbeelding
Er zit ook een mooie tas bij van Eurotrail, kunnen zo in direct van de spiegels, nooit meer verstellen [net zoals de Emuk] :mrgreen:

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » wo 16 nov, 2022 21:11

Klinkt top

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 16 nov, 2022 21:23

Mickyman schreef:
wo 16 nov, 2022 21:11
Klinkt top Afbeelding
Heb je die trekhaak nu al geregeld? Anders hoef je de spiegels ook nog niet aan te schaffen :wink:

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » wo 16 nov, 2022 21:25

Heb adres waar ik de haak en het blok heen kan sturen, die vervangen de knop en kijken of er speling op zit, anders vervangen ze de delen met speling. Desnoods plaats ik een nieuwe haak

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 16 nov, 2022 21:41

Mickyman schreef:
wo 16 nov, 2022 21:25
Heb adres waar ik de haak en het blok heen kan sturen, die vervangen de knop en kijken of er speling op zit, anders vervangen ze de delen met speling. Desnoods plaats ik een nieuwe haak
Bij een nieuwe haak [als je verticaal onzichtbaar wil] zou ik voor Olifant Trekhaken in Reusel gaan, € 340,00 incl. trailerset 13-polig.

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » wo 16 nov, 2022 21:43

Ja die ken ik, ik heb alles al zitten, alleen de knop is stuk en er zat speling op, dus ik hoop niet de hele haak te moeten vervangen

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 21 dec, 2022 12:22

DEEL 47 DNA Collectibles
Nou, na wat e-mails naar DNA over dat vitrinekapje en de uitlevering gisteren maar eens een berichtje achtergelaten op de contactpagina van de site gezien het stilzwijgen vanuit DNA. Ook maar eens even gegoogeld.....

https://en.saabblog.net/2022/11/16/prob ... -know-now/

Nou, ik benieuwd wat er van terecht komt. Ik kan het hele verhaal niet lezen op Saabblog.net maar iets met penga zal er wel van doen zijn. Fingers crossed dus maar....

Vooralsnog heb ik nu dus een 9-3 Cabrio MET garage en een Viggen die buiten moet staan en een auto met garage in bestelling waarvan het nog maar de vraag is of die ooit nog geleverd gaat worden.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 21 dec, 2022 12:28

Hmmmmm. Zou echt jammer zijn. DNA maakt erg mooie modelsaabjes.

Plaats reactie