Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
voodoo
Geregistreerd lid

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door voodoo » zo 04 sep, 2022 18:48

Niet dat ik weet.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 22 sep, 2022 0:23

Vandaag de 9-3 cabriolet naar de stalling gebracht en de 9000 opgehaald.
Afbeelding

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » zo 25 sep, 2022 21:08

Met de Saab naar de Volvo klassieker beurs in het Autotron geweest.

Afbeelding
Genoeg moois te zien, ook buiten op de parkeerplaats.

Afbeelding

Afbeelding
Wat speciaal gereedschap meegenomen, roestpreventie en een paar enveloppen vol persfoto's gekocht uit de periode 1976-2001 (96, 90,99, 900, 9000, 900NG, 9-3 & 9-5).
Waarvan hier een kleine selectie.
De 900 cabrio in de uitvoering naar het werk van Pierre Olofsson (linksonder) had ik nog niet eerder gezien.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 25 sep, 2022 22:56

Leuk
De 900 cabrio in de uitvoering naar het werk van Pierre Olofsson (linksonder) had ik nog niet eerder gezien.
volgens mij stond die vroeger in het museum in Trolhättan.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » ma 26 sep, 2022 15:17

Na een jaar stilstand, lassen en sleutelen de 95 naar de APK gereden (met speciale dure verzekering voor één dag) waar zojuist witte rook uit de schoorsteen van de RDW kwam: goedgekeurd! En gelijk ook de laatste APK want volgend jaar wordt ie 50.

Zometeen even een blokje om om het te vieren 8)

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Luud » ma 26 sep, 2022 15:25

Tjøørd schreef:
ma 26 sep, 2022 15:17
Na een jaar stilstand, lassen en sleutelen de 95 naar de APK gereden (met speciale dure verzekering voor één dag) waar zojuist witte rook uit de schoorsteen van de RDW kwam: goedgekeurd! En gelijk ook de laatste APK want volgend jaar wordt ie 50.

Zometeen even een blokje om om het te vieren 8)
Das Heel mooi, Gefeliciteerd :thumbup2: :thumbup2:

Design_Driven
Geregistreerd lid

Bericht door Design_Driven » ma 03 okt, 2022 23:23

Dashcam inbouwen. Nog even een goede live zoeken. Kwam er ook achter dat de zekerings kast bij een RHD aan de zelfde kant als een LHD zit en dus niet achter het opbervakje maar in het dashboard kastje (9-5 Ng)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 05 okt, 2022 18:24

Ritje gemaakt naar Tossa de Mar, geluncht in El Canyet, Rosamar.

Afbeelding

Efraim
Geregistreerd lid

Bericht door Efraim » wo 05 okt, 2022 18:55

Twee eenpersoonsbedden plus een dubbelgevouwen, dik tweepersoonsmatras in de 9-5 weten te proppen. Klep kon niet dicht maar met wat hulp van de trekhaak en een lang touw kon ik alles veilig naar de milieustraat afvoeren.

Helaas geen foto gemaakt.

schuimkraag
Donateur
Donateur

Bericht door schuimkraag » ma 24 okt, 2022 12:11

Heb m verstopt voor de winter in de garagebox,haal m in april wel weer een keer tevoorschijn….

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 19 nov, 2022 14:31

Een eettafel bank van 2 meter via marktplaats opgehaald en gezien dat 'r nog 'n zee van ruimte overbleef..

Afbeelding

Toch bijzonder, een gewone familie estate met 300Pk en 'n zee aan ruimte. Zo worden ze niet meer gemaakt. Jammer eigenlijk. En raar.

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » ma 19 dec, 2022 22:56

Vandaag samen met de 900NG gezellig met de oprijwagen van de ANWB naar Saabworld in Voorst gereden.
De multiriem, of beter: één van de looprollen van de 900NG had er met een hoop kabaal de brui aan gegeven op weg naar huis langs het Apeldoorns kanaal richting Dieren.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 30 dec, 2022 14:31

Twee ritjes naar de milieustraat, laatste dagen van het jaar en ik had nog 2 gratis beurten op de kaart staan, dus gauw nog wat steenpuinafval van een bestratingsprojectje wegbrengen.

Zo beladen voelt het als een oude amerikaan met 2 gastanken een beetje zwabberig in de kont. Als je dan weer leeg wegrijdt dan voelt de SAAB als een huppelende jonge hinde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 30 dec, 2022 17:06

Goeie verlagingsset en helemaal gratis :D

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 30 dec, 2022 17:34

Ja... dat herken ik... Met een geleende gammele aanhanger vol klinkers achter mijn 99 EMS van Apeldoorn naar Zwolle gereden.

Ter hoogte van -wat nu Hogeschool Windesheim is- een lekke band. Alle stenen overgeladen in de EMS. Alle. Overal klinkers, behalve op de voorstoelen. Klein stukje naar achterin Zwolle-Zuid om alles thuis te krijgen. Compleet 'geslamde' Saab! Sterk ding zo'n Saab, maar het reed wel beroerd. Jammer dat er nog geen mobieltjes waren om een paar sfeerfoto's te maken als die hierboven!

Alles uitgeladen en toen weer terug met gereedschap. Wiel eraf en naar de bandenboer gereden. Nieuw band, terug naar de aanhanger en toen pas kon ik naar huis.

Mijn gierige (toenmalige) schoonvader vond het niet nodig om een reservewiel op zijn aanhanger te zetten. 's Avonds de aanhanger teruggebracht met een goede en gammele bad. En onderhoud kostte geld... beide banden bleken tot de draad versleten. En dan nog verbaasd zijn dat ik de andere band ook niet had laten wisselen (op mijn kosten).

Plaats reactie