Ik heb dezelfde ervaring. Het kost wat maar je ziet de kwaliteit er van afspattenSonab schreef: ↑za 09 jul, 2022 12:02Mijn motorkap embleem ging van de ene op de andere wasbeurt bladderen en dat vind ik echt een aanfluiting voor een trotse griffioen.
Ik koos voor een hoogwaardig embleem, omdat dat bij het nieuwe achterlogo ook zo fijn aanvoelde.
Ben opnieuw echt verrast. De oude is plastic, de nieuwe is van heerlijk zwaar aanvoelend metaal. Fijn, kwaliteit. Al zit het op een oud barrelBijna jammer om te monteren
![]()
Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab
-
Sonab
- Donateur (4x)

Al zo lang ik de Caab bezit, heb ik ook een vrij opzichtige after market camera achterop de auto zitten. Het bijbehorende scherm viel regelmatig naar beneden, vertelde de vorige eigenaar, tot deze een keer sneuvelde onder de hoge hakken van zijn instappende vrouw (luidt het verhaal).
Enfin, wel een lelijke puist achterop, maar geen beeld dus. En dat is jammer want de cabrio heeft wel een mooie kont, maar van binnenuit geen geweldig zicht naar achter

Dasdaas vond het later maar zozo die gare camera in combinatie met zijn trotse bedrijfsnaam op mijn nummerplaathouder

Ik liep onlangs tegen een nieuw tweedehands terugkiek-setje aan en besloot het bijbehorende achteruitkijkspiegelscherm eens te monteren:

Best netjes, maar het beeld was super wazig (ook het helder maken van de cameralens met aceton hielp niet, en de kijkhoek was bovendien niet wijzigbaar en veel te hoog
Dus vandaag maar eens het hele oude camerasysteem verwijderd en vervangen door het nieuwe.
Nu is het beeld wel goed en de kijkhoek is ook perfect.
...En het oogt ook een stuk subtieler. Blij mee!

Vanuit minder frontale gezichtshoeken is het lensje behoorlijk onopvallend nu, het valt een beetje weg onder de rand

Jaja, nu nog n keer de auto wassen
Enfin, wel een lelijke puist achterop, maar geen beeld dus. En dat is jammer want de cabrio heeft wel een mooie kont, maar van binnenuit geen geweldig zicht naar achter

Dasdaas vond het later maar zozo die gare camera in combinatie met zijn trotse bedrijfsnaam op mijn nummerplaathouder

Ik liep onlangs tegen een nieuw tweedehands terugkiek-setje aan en besloot het bijbehorende achteruitkijkspiegelscherm eens te monteren:

Best netjes, maar het beeld was super wazig (ook het helder maken van de cameralens met aceton hielp niet, en de kijkhoek was bovendien niet wijzigbaar en veel te hoog
Dus vandaag maar eens het hele oude camerasysteem verwijderd en vervangen door het nieuwe.
Nu is het beeld wel goed en de kijkhoek is ook perfect.
...En het oogt ook een stuk subtieler. Blij mee!

Vanuit minder frontale gezichtshoeken is het lensje behoorlijk onopvallend nu, het valt een beetje weg onder de rand

Jaja, nu nog n keer de auto wassen
-
Sonab
- Donateur (4x)

De achteruitrijcamera bevalt ontzettend goed. Alleen zou ik de spiegel /scherm wat anders willen bevestigen op de bestaande binnenspiegel.
Maar hoe haal ik de binnenspiegel van de vooruit af?
Is daar een foefje voor?
Maar hoe haal ik de binnenspiegel van de vooruit af?
Is daar een foefje voor?
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Voorzichtig en met een blokje hout ertussen met een hamertje de spiegel in de lijn van de voorruit naar boven tikken.
Dat moet gemakkelijk gaan en als dat niet gemakkelijk gaat zou er wel eens kit of lijm tussen kunnen zitten.
Ik zou op tijd stoppen want een gescheurde ruit moet je niet willen.
Dat moet gemakkelijk gaan en als dat niet gemakkelijk gaat zou er wel eens kit of lijm tussen kunnen zitten.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ga ik (voorzichtig) proberen. Bedankt voor de tip!! 
-
gj.stegeman
- Donateur

Welk nieuw setje voor de achteruitrijdcamera heb jij gekocht, want zoek al een tijdje naar een geschikte set.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Niks speciaals hoor, maar het werkt prima (en draadloos). Een setje van Movecare.
Hier wordt er ook een verkocht: https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... trijcamera
Hier wordt er ook een verkocht: https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... trijcamera
-
Sonab
- Donateur (4x)

Als ik niets van te voren hoef los te halen en alleen te tikken, zit hij echt vast vrees ik. Harder durf ik niet. Helaassjaak-dimphie schreef: ↑za 24 sep, 2022 12:59Voorzichtig en met een blokje hout ertussen met een hamertje de spiegel in de lijn van de voorruit naar boven tikken.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ik ben even wat aan het bijlezen en toevallig was ik gisteren bij Tema waar mijn condensor ook overleden blijkt. Ik heb een heel klein lekje, dus na een paar maanden rijden is het systeem weer leeg. Zowel de condensor als de leiding moeten vervangen worden. Rond de €200 aan materiaal. We hebben het niet gehad over werkplaatsuren, maar zij vonden het vervangen niet echt een hele grote klus.
-
Sonab
- Donateur (4x)

En laat je het inderdaad doen, of was het meer een informatieve ronde?
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Nee, ik laat het doen. De afspraak staat al ingepland voor volgende week maandag.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Goed zeg, ben benieuwd naar je bevindingen!
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ik vind het met dit weer wel essentieel om airco te hebben. Met al het vocht in de lucht is de voorruit vaak flink beslagen ‘s ochtends. Dan is de airco toch wel prettig om snel goed zicht te hebben. Vandaar dat ik er eigenlijk ook niet mee wilde wachten.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Twee jaar terug heb ik ivm pixelverlies een goede ACC unit geplaatst.
Nu heeft deze echter ook iets geks, zij het fractioneel minder storend:
Steeds als ik de auto koud start, branden in het donker alle knopjes helder verlicht.
Al snel gaat echter de middelste kolom knopjes minder fel branden en na enige tijd is de verlichting van deze kolom helemaal uit.
Ik heb het lampje hiervan al verschillende keren vervangen en dat maakt geen verschil.
Ik vermoed nu dat ergens door opwarming een slechte verbinding gaandeweg contact verliest.
Kan die redenering kloppen?
Enig idee waar ik dit zou kunnen zoeken/oplossen?

Nu heeft deze echter ook iets geks, zij het fractioneel minder storend:
Steeds als ik de auto koud start, branden in het donker alle knopjes helder verlicht.
Al snel gaat echter de middelste kolom knopjes minder fel branden en na enige tijd is de verlichting van deze kolom helemaal uit.
Ik heb het lampje hiervan al verschillende keren vervangen en dat maakt geen verschil.
Ik vermoed nu dat ergens door opwarming een slechte verbinding gaandeweg contact verliest.
Kan die redenering kloppen?
Enig idee waar ik dit zou kunnen zoeken/oplossen?

-
Sonab
- Donateur (4x)

Best apart als je je auto 's morgens zó aantreft:

Fittingen zijn stukjes af; met geweld uit de lampunit gerukt (die zelf in geen velden of wegen te bekennen is)
En hij was nog wel zo mooi aangepast met een back-up light
Moeder de vrouw is er gisterevond nog mee naar Vlissingen geweest en kwam in het donker terug. Had niets gemerkt of gezien... Maar wellicht daar toch iets geks gebeurd tijdens de parkeerpauze...?
Het goede nieuws: er lijkt verder weinig beschadigd, misschien bij nadere inspectie een klein krasje onder de missende lamp op de voorbumper, maar misschien zat die er ook al wel?
In elk geval een vreemde sensatie al met al!

Fittingen zijn stukjes af; met geweld uit de lampunit gerukt (die zelf in geen velden of wegen te bekennen is)
En hij was nog wel zo mooi aangepast met een back-up light
Moeder de vrouw is er gisterevond nog mee naar Vlissingen geweest en kwam in het donker terug. Had niets gemerkt of gezien... Maar wellicht daar toch iets geks gebeurd tijdens de parkeerpauze...?
Het goede nieuws: er lijkt verder weinig beschadigd, misschien bij nadere inspectie een klein krasje onder de missende lamp op de voorbumper, maar misschien zat die er ook al wel?
In elk geval een vreemde sensatie al met al!