Deze is [was] dan wellicht één van de zeldzaamheden..... of ze ooit al eens vervangen is? geen idee. Wel dat ik altijd enorm voorzichtig ben [zie dat stukje over dat pontje in Duitsland] en nooit met 'gang' over een drempel ga [met geen enkele auto] en waarom zou je ook? Maar goed, ik ben ook geen gemiddelde autorijder en eerder redelijk OCD als het over auto's gaat. En dan heb je natuurlijk nog SAABRoelandV schreef: ↑za 17 sep, 2022 16:38@J.vandermeulen: heb nog maar zelden en 9-3 Aero-voorspoiler gezien die niet beschadigd was.
R&D Carparts heeft er 6 stuks van op voorraad. Waarom zouden ze er 6 op voorraad hebben, denk je?
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD12759772
Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Waarom word ik gequote in relatie tot die voorspoiler?RoelandV schreef: ↑za 17 sep, 2022 16:38@J.vandermeulen: heb nog maar zelden en 9-3 Aero-voorspoiler gezien die niet beschadigd was.
R&D Carparts heeft er 6 stuks van op voorraad. Waarom zouden ze er 6 op voorraad hebben, denk je?
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD12759772
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Ik weet niet maar levende wezens vergelijken met (at the end) een gebruiksvoorwerpJ.vandermeulen schreef: ↑za 17 sep, 2022 16:14Met zo’n houding zou je je ouders ook levenslang bevragend aankijken als je een bepaalde karaktertrek van jezelf niet helemaal kunt matchen met die van je ouders.
En geloof me ik heb gewerkt in een sector waar gloednieuwe wagens van de ene kade naar de andere kade gereden werden om dan de boot op te gaan. Er zijn veel wagens die zelfs voor ze bij de dealer staan al in de spuiterij gestaan hebben en nieuwe onderdelen hebben gekregen. Het zijn geen organen maar onderdelen en zolang er nieuwe onderdelen zijn of gereviseerde onderdelen mogen we blij zijn dat we deze oude wagens gewoon rijdend kunnen houden.
Maar ik wil nog eens onderstrepen dat ik dus ook pissed zou zijn en TS zijn gevoel perfect begrijp, ik heb zelfs een slechte nachtrust als ik nog maar een raar geluidje gehoord heb en ik ken geen half werk. Een minuscuul klein druppeltje langs de krukaskeering was al voldoende om heel de bak te verwijderen etc net zoals TS altijd enkel het beste en net dat is frustrerend als anderen dan maar gewoon je wagen behandelen als één of ander oud hok, wat het voor velen buiten ons liefhebbers, eigenlijk is
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Omdat een Aero van 17 jaar met nog de eerste, onbeschadigde voorlip haast onbestaande is. En je gezien je comment op mij daar blijkbaar aan twijfeldeJ.vandermeulen schreef: ↑za 17 sep, 2022 17:54Waarom word ik gequote in relatie tot die voorspoiler?
[quote=J.vandermeulen post_id=1953562 time=1663424074 user_id=32492
Met zo’n houding zou je je ouders ook levenslang bevragend aankijken als je een bepaalde karaktertrek van jezelf niet helemaal kunt matchen met die van je ouders.
[/quote]
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Deze SAAB is een demo geweest van SAAB Russelsheim en na 7 maanden geïmporteerd in Nederland. Vervolgens 13 jaar bij dezelfde eigenaar. Of die lip al eens gesneuveld is? Zou best kunnen, ik durf het niet te zeggen. Maar afgeragd zeker niet. Dus zover ik weet [en zoals ze eruit zag toen wij haar kochten] altijd met liefde behandeld. Maar goed, het wordt allemaal vervangen/vernieuwd en komt weer goed. Panisch ben ik niet maar jammer dat dit bij mij moet gebeuren buiten mijn schuld. En zeker, het is maar blik [lees kunststof die bumper] maar voor mij wel bijzonder blik... 
-
Sandr
- Geregistreerd lid
Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Vraagje, viel de repatriëring onder de verzekering?
Dan zijn zij toch ook volledig aansprakelijk voor de schade etc en dus partij bij het vaststellen van de hoogte van de schade? Is die taxatie wel reëel dus?
Dan zijn zij toch ook volledig aansprakelijk voor de schade etc en dus partij bij het vaststellen van de hoogte van de schade? Is die taxatie wel reëel dus?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
[/quote]Mrwhoopie schreef: ↑za 17 sep, 2022 19:44Omdat een Aero van 17 jaar met nog de eerste, onbeschadigde voorlip haast onbestaande is. En je gezien je comment op mij daar blijkbaar aan twijfelde![]()
[quote=J.vandermeulen post_id=1953562 time=1663424074 user_id=32492
Met zo’n houding zou je je ouders ook levenslang bevragend aankijken als je een bepaalde karaktertrek van jezelf niet helemaal kunt matchen met die van je ouders.
Ik reageerde toch echt niet op die spoiler maar alleen op je opmerking dat je nooit weet wat er met een auto is gebeurd. Ik snap ook niet waarom RoelandV dat verband met die spoiler legt.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
@J.vandermeulen: het overkomt mij wel vaker dat iedereen precies begrijpt wat ik bedoel, behalve de persoon waar het om gaat... 
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
We dreigen wat off topic te gaan ….
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Waar ging dit topic ook alweer over?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Deze keer dan niet.RoelandV schreef: ↑za 17 sep, 2022 22:13@J.vandermeulen: het overkomt mij wel vaker dat iedereen precies begrijpt wat ik bedoel, behalve de persoon waar het om gaat...![]()
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Jazeker, autopech in het buitenland met een volledig cascodekking valt onder de dekking van de verzekering. Die taxatie ziet enkel toe op de waarde van de auto in verband met schade aan de auto [lees in een geval van mogelijk total loss] of voor repatriëring waar de waarde van de auto bepalend is of de kosten van repatriëring nog wel in verhouding staan. Zelfs zonder taxatie, gezien de dagwaarde, is repatriëring hier nog van toepassing omdat de dagwaarde aanzienlijk meer is dan de kosten van repatriëring. En de taxatiewaarde [deskundigentaxatie] is ook hier dan weer vele malen hoger dan die dagwaarde. Zou je bij een total loss enkel de dagwaarde krijgen zonder taxatiewaarde dan zou je [ik in ieder geval] een stevige hartverzakking krijgen....Sandr schreef: ↑za 17 sep, 2022 20:47Vraagje, viel de repatriëring onder de verzekering?
Dan zijn zij toch ook volledig aansprakelijk voor de schade etc en dus partij bij het vaststellen van de hoogte van de schade? Is die taxatie wel reëel dus?
Je kunt iemand altijd aansprakelijk stellen maar dat zegt absoluut niet dat iemand ook wettelijk aansprakelijk is. Je moet die [schuld]aansprakelijkheid ook nog maar eens bewezen krijgen. Taxatie helpt wel maar dan moet aansprakelijkheid wel eerst vaststaan. Dus eerst aansprakelijkheidsvaststelling/erkenning en dan helpt die taxatie met betrekking tot de hoogte van de schade.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
RoelandV schreef: ↑za 17 sep, 2022 22:13@J.vandermeulen: het overkomt mij wel vaker dat iedereen precies begrijpt wat ik bedoel, behalve de persoon waar het om gaat...![]()
Ik had de verklarende uitleg getypt en toen dacht ik, * it en ik heb het gewist
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
DEEL 40 She's back and running
Zo, even radiostilte geweest, inmiddels is er weer links en rechts wat geregeld, verzekering, expert, stukken aanleveren, verhaalsaktie verzekereraar richting alarmcentrale/bergingsbedrijf en natuurlijk de montage van de trekhaak en ['last but' zeker 'not least'] de reparatie/oorzaak van de lekkerij!
Na expertise van de schade waren ze bij Mink eerst begonnen met de montage van die afneembare trekhaak en wegklapbare stekkerdoos. En ik moet zeggen, het ziet er keurig uit [was natuurlijk wel wat prullen en aanpassen] en ik had natuurlijk niet anders verwacht.



En in afgenomen toestand;

Dan de lekkerij. Na montage van de trekhaak heeft men het expansievat vervangen incl. de dop en is er ook een CO2 meting gedaan en is het gehele systeem was afgeperst waarmee de problemen verholpen zouden zijn. De SAAB opgehaald en rustig naar huis gereden. Motor afgezet en geluisterd onder motorkap, helaas, het gepruttel was er nog steeds, teleurstelling dus. De volgende dag weer terug naar Mink om er nog eens goed naar te laten kijken. Vandaag weer opnieuw opgehaald, waarschijnlijk was de nieuwe dop [die ik preventief had aangeschaft] ook niet goed en kon het systeem daarom nog steeds niet goed de druk vasthouden. En dus nu weer een andere nieuwe dop er op.
Vandaag na het avondeten en de koffie na 19.00 uur de SAAB eens goed onderhanden genomen. Eerst getankt want het lampje brandde [is me nog nooit gebeurd] en daarna eerst een rustige rit gedaan en na afloop de motor uitgezet en geluisterd onder de kap. Het gepruttel was weg. Vervolgens nog een stevige rit gemaakt, nu flink doorgetrokken en goed boven de legale snelheidslimiet gereden en daarna weer opnieuw uitgezet en geluisterd onder de kap. Het klonk weer als vanouds en dus lijkt/is het opgelost. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.
Vrijdag de haak er onder pluggen en de caravan ophalen, het gevoel is nu goed, nu even nog doorbikkelen naar vrijdag
Oh ja, daarna nog terug naar Mink voor herstel van de schade. Accu is ook al vervangen [leeggelopen en dus keduuk] en het kofferdeksel sluit niet soepel meer. Kijken of dat nog goed te krijgen is, ik moet het nu dichtsmijten en dat doet pijn en hoort niet.
WORDT VERVOLGD
Zo, even radiostilte geweest, inmiddels is er weer links en rechts wat geregeld, verzekering, expert, stukken aanleveren, verhaalsaktie verzekereraar richting alarmcentrale/bergingsbedrijf en natuurlijk de montage van de trekhaak en ['last but' zeker 'not least'] de reparatie/oorzaak van de lekkerij!
Na expertise van de schade waren ze bij Mink eerst begonnen met de montage van die afneembare trekhaak en wegklapbare stekkerdoos. En ik moet zeggen, het ziet er keurig uit [was natuurlijk wel wat prullen en aanpassen] en ik had natuurlijk niet anders verwacht.



En in afgenomen toestand;

Dan de lekkerij. Na montage van de trekhaak heeft men het expansievat vervangen incl. de dop en is er ook een CO2 meting gedaan en is het gehele systeem was afgeperst waarmee de problemen verholpen zouden zijn. De SAAB opgehaald en rustig naar huis gereden. Motor afgezet en geluisterd onder motorkap, helaas, het gepruttel was er nog steeds, teleurstelling dus. De volgende dag weer terug naar Mink om er nog eens goed naar te laten kijken. Vandaag weer opnieuw opgehaald, waarschijnlijk was de nieuwe dop [die ik preventief had aangeschaft] ook niet goed en kon het systeem daarom nog steeds niet goed de druk vasthouden. En dus nu weer een andere nieuwe dop er op.
Vandaag na het avondeten en de koffie na 19.00 uur de SAAB eens goed onderhanden genomen. Eerst getankt want het lampje brandde [is me nog nooit gebeurd] en daarna eerst een rustige rit gedaan en na afloop de motor uitgezet en geluisterd onder de kap. Het gepruttel was weg. Vervolgens nog een stevige rit gemaakt, nu flink doorgetrokken en goed boven de legale snelheidslimiet gereden en daarna weer opnieuw uitgezet en geluisterd onder de kap. Het klonk weer als vanouds en dus lijkt/is het opgelost. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.
Vrijdag de haak er onder pluggen en de caravan ophalen, het gevoel is nu goed, nu even nog doorbikkelen naar vrijdag
Oh ja, daarna nog terug naar Mink voor herstel van de schade. Accu is ook al vervangen [leeggelopen en dus keduuk] en het kofferdeksel sluit niet soepel meer. Kijken of dat nog goed te krijgen is, ik moet het nu dichtsmijten en dat doet pijn en hoort niet.
WORDT VERVOLGD
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Dus het dopje was uiteindelijk de boosdoener? Really?