afstandsbediening inleren na nieuwe batterij
-
Jan64
- Geregistreerd lid
afstandsbediening inleren na nieuwe batterij
]De afstandsbediening van mijn Saab 900 NG uit 1997 had een nieuwe batterij nodig, die ik van hetzelfde type CR 2016 geplaatst heb. Daarna maakt deze geen contact met de auto. Hoe kan ik deze opnieuw inleren, zonder Tech2, want mijn auto staat in Zuid Frankrijk.
Ik heb een losse afstandsbediening (driehoekvorm met daarop twee knopjes en twee lichtjes). kan helaas geen foto hiervan bijplaatsen.
Heeft iemand een suggestie? al vast mijn dank.[/b]
Ik heb een losse afstandsbediening (driehoekvorm met daarop twee knopjes en twee lichtjes). kan helaas geen foto hiervan bijplaatsen.
Heeft iemand een suggestie? al vast mijn dank.[/b]
-
Ruud 9.3
- Donateur

Re: afstandsbediening inleren na nieuwe batterij
Als het goed is kun je hem als volgt weer koppelen:
In de auto gaan zitten met de deuren dicht.
Sleutel in contact en draaien tot dashboard lampjes branden, maar niet starten.
Dan met afstandsbediening deuren vergrendelen en daarna met afstandsbediening deuren weer openen.
Daarna zou hij weer normaal moeten functioneren.
Succes.
In de auto gaan zitten met de deuren dicht.
Sleutel in contact en draaien tot dashboard lampjes branden, maar niet starten.
Dan met afstandsbediening deuren vergrendelen en daarna met afstandsbediening deuren weer openen.
Daarna zou hij weer normaal moeten functioneren.
Succes.
-
Jan64
- Geregistreerd lid
Ruud dank voor de suggestie. Ik heb dit geprobeerd maar helaas werkt het niet. De deuren sluiten niet met de afstandbediening. Zie ik iets over het hoofd.? Jan
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
Goedemorgen,
Volgens de manual moet je, nadat het batterijtje vervangen is, eerst vijf keer het linkerknopje van de AB indrukken (met de AB op de auto gericht).
Pas dan zal e.e.a. weer werken.
Succes
Rob
Volgens de manual moet je, nadat het batterijtje vervangen is, eerst vijf keer het linkerknopje van de AB indrukken (met de AB op de auto gericht).
Pas dan zal e.e.a. weer werken.
Succes
Rob
-
Jan64
- Geregistreerd lid
Beste Rob dank voor dit advies , maar helaas werkt dat in mijn geval ook niet! De batterij zit er wel degelijk goed in want de lichtjes op de AB gaan aan wanneer je op een van de knopjes drukt. Omdat de AB niet alleen het alarm in/uit schakelt maar ook de startonderbreker ben ik in de aap gelogeerd. Ik kan de motor niet starten,
Wie heeft er nog een tip .? Jan
Wie heeft er nog een tip .? Jan
-
phunkinit2
- Geregistreerd lid
heb je 2 x cr2016 geplaatst ?
-
Jan64
- Geregistreerd lid
Nee slechts een stuk, want in deAB die zeker 10 jaar met de oude batterij functioneerde zat er ook maar een.
Heb je hierover andere gedachten? Jan
Heb je hierover andere gedachten? Jan
-
phunkinit2
- Geregistreerd lid
Ik heb het wss over de verkeerde sleutel, maar je opent je wagen toch met de remote en je start toch met de mechanische sleutel.
Vandaar 2 x cr2016
Of was het kastje met het lampje nu alleen, voor het eagle alarm
Voor alle duidelijkheid is het een 900NG of een 9-3 ? en in het laatste geval het MY.
vermoed 900NG anders was cr2032
Vandaar 2 x cr2016
Of was het kastje met het lampje nu alleen, voor het eagle alarm
Voor alle duidelijkheid is het een 900NG of een 9-3 ? en in het laatste geval het MY.
vermoed 900NG anders was cr2032
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Probeer het eens met de CR2032:
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
De TS zegt een NG900.
Een 2032 batterijtje is 2x zo dik als een 2016. Als er een 2016 in moet, past een 2032 (of 2x een 2016) niet.
2x 2016 zou ook 6 V geven ipv 3 V.
Een 2016 krijg je er wel in ipv een 2032 en beide geven 3 V, dus dat werkt wel als je het contactlipje iets verbuigt.
Met de ab open je de deuren maar er zit ook een knopje op voor het alarm en startonderbreker. Je kunt de sleutel wel in het contact steken, maar dan start hij niet.
Hoe je een nieuwe ab aan de auto koppelt zou ik ook wel willen weten.
Een 2032 batterijtje is 2x zo dik als een 2016. Als er een 2016 in moet, past een 2032 (of 2x een 2016) niet.
2x 2016 zou ook 6 V geven ipv 3 V.
Een 2016 krijg je er wel in ipv een 2032 en beide geven 3 V, dus dat werkt wel als je het contactlipje iets verbuigt.
Met de ab open je de deuren maar er zit ook een knopje op voor het alarm en startonderbreker. Je kunt de sleutel wel in het contact steken, maar dan start hij niet.
Hoe je een nieuwe ab aan de auto koppelt zou ik ook wel willen weten.
-
Jan64
- Geregistreerd lid
dank voor alle suggesties. Helaas ziet het er nog niet goed uit. Geen enkele van de suggesties heeft gewerkt om de AB weer aan de gang te krijgen.
Ik heb nu ook contact gehad met 2 Saab garages in NL en die zijn somber over het inleren van mijn AB, zelfs met de software die ze hebben. Eigenlijk komt nu het advies de auto naar NL te rijden en daar te proberen om zowel de startonderbreker als het alarm te ontkoppelen (voor dat laatste schijnt een speciaal stekkertje te koop zijn). Ik heb dan geen AB meer nodig en sluit de auto gewoon af met de sleutel.
Heeft iemand hiermee ervaring ?? zouden er risico's zijn dat het toch niet werkt?
Jan
Ik heb nu ook contact gehad met 2 Saab garages in NL en die zijn somber over het inleren van mijn AB, zelfs met de software die ze hebben. Eigenlijk komt nu het advies de auto naar NL te rijden en daar te proberen om zowel de startonderbreker als het alarm te ontkoppelen (voor dat laatste schijnt een speciaal stekkertje te koop zijn). Ik heb dan geen AB meer nodig en sluit de auto gewoon af met de sleutel.
Heeft iemand hiermee ervaring ?? zouden er risico's zijn dat het toch niet werkt?
Jan
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Waar in z-Frankrijk staat de auto? Er is een Saab garage in Beaumont (Clermont-Ferrand).
http://garage-des-domes.e-monsite.com/

http://garage-des-domes.e-monsite.com/