Stel je mocht nog eenmaal één nieuwe Saab bestellen, ...

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Stel je mocht nog eenmaal één nieuwe Saab bestellen, ...

Bericht door Sonab » ma 05 sep, 2022 14:20

Ik zie juist verstandig veel rode SAABs voorbijkomen :wow:

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » ma 05 sep, 2022 16:58

Het charmante van Saab vind ik toch wel dat het een beetje "ouwe zooi" is, dus ik hoef geen nieuwe te bestellen. :lol:

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » ma 05 sep, 2022 18:16

Leuke vraag! Even over nagedacht en met een stel oude folders, net zoals dat in die tijd ging, dé Saab uitgezocht. Ik zou een 1977 Saab 99 EMS bestellen, in kardinaal Rood. En dan met de 2 extra klokjes in de middenconsole en een Phillips radio cassette speler. Zo gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Dit wel op voorwaarde dat m'n huidige naar fpt omgebouwde 92 900 S 5-deurs en m'n naar GLs omgebouwde 84 99 GL 4-deurs blijven. Ofja, er in de toekomst bij komen moet ik dan zeggen.. Want die twee bestonden in 1977 natuurlijk nog niet :mrgreen:

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 05 sep, 2022 20:08

Een nieuwe uitvoering van m'n huidige daily/pekelbak 1997 9000 Aero in Midnight blue. Wel met Maptun stage 3 met 290pk en 420 Nm en lsd in de bak. Met de standaard ECU begint ie het bij versnellen vanaf 80 in z'n 4 wat moeilijk te krijgen met een aantal EV's.

Alex

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » di 06 sep, 2022 13:58

Afbeelding

Deze graag.
1996
Zoals op de foto. Dus Zwart ( 170 ) met Zand-beige ( L35 ) bekleding.
Mocht de 3.0 V6 niet op voorraad zijn, vind ik het geen probleem dat U levert met de 2.3 T

Is Zwart niet leverbaar neem ik zonder gemor genoegen met Ambassadeurs-blauw ( ( 198 ) met Dover/Angora ( H35 ) bekleding.

Wordt opgehaald.

Ik hoor graag van U

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 06 sep, 2022 14:17

Groen, bah… nooit meer. Minste kleur op een classic.

De witte met blauw leer ooit gehad. Traumatisch dat ik hem heb verkocht…. Zou er bijna voor in therapie gaan.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » di 06 sep, 2022 17:18

busy schreef:
zo 04 sep, 2022 21:55
Voor mij de 9-5 NG estate in blauw met beige interieur en gewoon een 2.0T in Aero trim met HUD en panorama dak.
;-(+ ;-(+ Die heb ik precies zo ooit eens nieuw besteld ;-(+ ;-(+

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » di 06 sep, 2022 17:41

"Stel je mocht nog eenmaal één nieuwe Saab bestellen"

Na 'n paar keer goed over deze op zich heel leuke vraag nagedacht te hebben kon ik maar tot één conclusie komen...
Ik zou 't niet aantrekkelijk vinden. Gewoon aanvinken wat ik mooi vind is mij te saai.

Één van de aantrekkelijkheden aan de Saab hobby zit voor mij namelijk jùist in de uitdaging om er eentje te vinden of tegen te komen en die te proberen te 'veroveren'. Zowel qua aanschaf als 't vervolgens helemaal naar m'n zin (laten) maken van de gevonden Saab.

Dus bij deze stel ik m'n fictieve productieslot graag ter beschikking aan een andere liefhebber..😉

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 06 sep, 2022 17:45

Saab 99 Turbo 1 (Die met het schoepenwieltje als letter 'o'). Kleur: marble white. Met de inca's natuurlijk.

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » di 06 sep, 2022 18:00

DV 9-3 schreef:
di 06 sep, 2022 17:41
Ik zou 't niet aantrekkelijk vinden. Gewoon aanvinken wat ik mooi vind is mij te saai.
Ja, maar het is niet gezegd dat je vervolgens niks meer aan de auto mag doen. Je hoeft hem niet onaangeroerd te laten. Toch?

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » di 06 sep, 2022 18:39

Saapie schreef:
di 06 sep, 2022 14:17
Groen, bah… nooit meer. Minste kleur op een classic.

De witte met blauw leer ooit gehad. Traumatisch dat ik hem heb verkocht…. Zou er bijna voor in therapie gaan.
Mooi! Dus de groene toch in de verkoop Saapie?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 06 sep, 2022 19:20

Ewout schreef:
ma 05 sep, 2022 12:25
Ik ben heel benieuwd naar het waarom. Ik vind dit wel een leuk en bijzonder ding, maar niet helemaal des Saabs, of vergis ik me? :wink:
Allereerst bedankt voor het openen van dit topic, harstikke leuke vraagstelling Ewout!

Waarom een Sonett I? Ik denk dat mijn spontane, maar ernstige antwoord op drie beweegredenen terug te voeren is:
  1. Ik vind het verhaal achter het ontstaan van de Sonett I bijzonder spannend; hoe Rolf Melde met een klein team en uit passie voor racen in weekenden de "Super Sport" voor Saab ontwikkelden zonder dat de bedrijfsleiding er veel heil in zag, in een schuur in een dorp in de buurt van Trollhättan, waarvan de ramen dichtgeplakt waren en ze enkel 's nachts hun proefritten konden doen. Tijdens het Saab Festival zijn we overigens nog aan de hand van een zwart-wit foto op zoek gegaan naar de schuur en hebben 'm met hulp van een inwoner van het dorp kunnen vinden.
  2. Het lijkt me een bijzonder leuke auto om mee te rijden, dankzij de opgevoerde, omgekeerd (dus praktisch midscheeps) ingebouwde tweetaktmotor, beperkt gewicht, de zitpositie, etc. Dat het een pure, bijzonder lichte sportauto uit midden jaren '50 is fascineert me sowieso. Hoe onvergetelijk moet die rij-ervaring wel niet zijn? Als puber heb ik de Sonett van het Saab Museum tijdens het IntSaab 2009 een heel aantal rondjes op de kombaan van het RDW centrum te Lelystad zien en horen(!) rijden, wat een onvergetelijke indruk heeft achtergelaten.
  3. Vele begerenswaardige Saabs zijn moeilijk nog in een goed behouden of correct gerestaureerde staat te vinden. Afhankelijk van de wensen wordt het zelfs zeer moeilijk je perfecte Saab te vinden en zal je een tijd lang moeten zoeken en sparen. Ooit een Sonett I te kunnen bezitten is echter prachtisch uitgesloten, zowel qua beschikbaarheid als qua prijs. Als je dan nog ééntje nieuw zou kunnen bestellen, waarom dan niet een Sonett Super Sport?
Dagdromen kan zo mooi zijn :bluesleep:

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » di 06 sep, 2022 20:32

voodoo schreef:
ma 05 sep, 2022 16:58
Het charmante van Saab vind ik toch wel dat het een beetje "ouwe zooi" is, dus ik hoef geen nieuwe te bestellen. :lol:
DV 9-3 schreef:
"Stel je mocht nog eenmaal één nieuwe Saab bestellen"

Na 'n paar keer goed over deze op zich heel leuke vraag nagedacht te hebben kon ik maar tot één conclusie komen...

Één van de aantrekkelijkheden aan de Saab hobby zit voor mij namelijk jùist in de uitdaging om er eentje te vinden of tegen te komen en die te proberen te 'veroveren'. Zowel qua aanschaf als 't vervolgens helemaal naar m'n zin (laten) maken van de gevonden Saab.

Dus bij deze stel ik m'n fictieve productieslot graag ter beschikking van een andere liefhebber..😉
Toch wel grappig dat we om totaal verschillende redenen tot dezelfde keuze komen. :drunksingers:

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 06 sep, 2022 20:39

Nou, super saai, maar ik zou gewoon een 900 ng cabriolet bestellen in de kleur sky blue. Gewoon omdat-ie nog steeds zo goed bevalt en omdat bij een nieuwe alle rammeltjes er (nog) niet zijn.
Als ik hem nieuw kon kopen zou hij nog wel de originele 2.3 i motor hebben, dat is dan wel weer een héél erg prettige upgrade.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 06 sep, 2022 21:22

DV 9-3 schreef:

Dus bij deze stel ik m'n fictieve productieslot graag ter beschikking aan een andere liefhebber..😉
Daar maak ik graag gebruik van! Doet u maar een Saab 96 jubileum met een zwart spoilertje, radio en trekhaak.
Dank DV 8)

Plaats reactie