Stel je mocht nog eenmaal één nieuwe Saab bestellen, ...

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Pelendur
Geregistreerd lid

Re: Stel je mocht nog eenmaal één nieuwe Saab bestellen, ...

Bericht door Pelendur » ma 05 sep, 2022 8:55

900 turbo S in eucalyptus met uiteraard dakje, airco, suede leer, red box, sportuitlaat etc
Afbeelding

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 05 sep, 2022 9:29

@Pelenduur, die heb ik in mijn garage staan…helaas zonder dakje…

Afbeelding

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » ma 05 sep, 2022 9:42

Gek genoeg, m'n huidige Classic is denk ik zo'n beetje precies hoe ik hem zou bestellen (dus MY92 met cruise control, AC, 5 deuren FPT met red box, Talladegarood, metersetje, etc), alleen het interieur nog even "opwaarderen" naar Dover Grey leren fauteuils i.p.v. stoffen zetels en een primair 8 bak eronder.

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » ma 05 sep, 2022 10:20

Saapie schreef:
ma 05 sep, 2022 9:29
@Pelenduur, die heb ik in mijn garage staan…helaas zonder dakje…

Afbeelding
Dat weet ik. Maar volgens mij is die niet te koop 🤓

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » ma 05 sep, 2022 11:03

Een berryl green saab 900 t16s , europese delivery met dover leder/suede, sport & rally exhaust, saab klokjes, open dak,red box en zou er zelf dan 16 two tones onder klussen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 05 sep, 2022 11:08

ik twijfel; een witte NG 9-5 Turbo6 aero 2011 (dus met panoramadak) is heel begeerlijk. Maar mijn ultieme Saab is toch een Zwarte 900 Turbo_S van modeljaar 1992. Dus met schuifdak, nieuwe layout tellerunit, suede inzetstukken in de voorstellen en met leer op de deurpanelen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 05 sep, 2022 11:18

Heb er een nachtje over geslapen maar dit is wel een lastige vraag zeg... Ligt er een beetje aan in welk tijdsbestek we zouden leven ook en of de bijbehorende onderdelensupply er ook zou zijn. Ik zou puur op instinct direct zeggen een zwarte 99 turbo 1 met schuifdak, maar dat is vandaag de dag wel wat spartaans rijden voor daily use. Een Viggen (lightning blue 3drs) of turbo X (sedan, handbak, premium leer, dikste audio) zouden ook hoog op de lijst staan, evenals een my2009 Dame Edna Aero automaat, maar het - denk ik - niet halen.

Ik zou uiteindelijk wedijveren tussen een Le Mans blauwe 9000 Aero handbak modeljaar '96 (daarna was Le Mans er niet meer) met Dover interieur, oliedruk+olietemp in het onderste vakje en Clarion made for Saab audioset. Of een cirrus white turbo_S met blauw leer, schuifdak, airco, cruise, meterset, redbox, sport uitlaat, 5.5j geschoept twotone (al weet ik niet 100% zeker of die combinatie qua leer leverbaar was, volgens mij niet met suède - nooit gezien iig).

De 9000 is de alleskunner van de twee, de 900 heeft nog net iets meer karakter wellicht. Nouja, als 9000 adept zou ik in the end de 9000 kiezen, denk ik. Dus uiteindelijk zou ik uitkomen bij het beste product wat Saab heeft gemaakt, quality wise. Op die manier kan ik van die éne laatste Saab het langste genieten hopelijk 8) :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 05 sep, 2022 11:30

Orphy schreef:
zo 04 sep, 2022 20:34
Vooropgesteld dat er geen budgettaire belemmeringen zijn zou ik graag een 9-3 Aero coupé willen met een beige Aero/viggen interieur, met schuifdak en automaat. Er zijn vast spannendere wensen maar deze wil ik al heel lang en in dit topic krijg ik de kans om een nieuwe te bestellen 😂
Er mist nog jouw kleur: Hazelnut :O:

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 05 sep, 2022 11:56

Oh ja absoluut, dacht dat ik dat erbij gezet had! Dat is natuurlijk vereiste nummer 1 😉

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 05 sep, 2022 12:21

En bij Lennard mist de 9000 nog het schuifdak :-P+
Ik denk dat ik voor een nieuwe Red Arrow zou gaan (en die dan goed conserveren :twisted: )
Zoiets, maar dan fonkeltjenieuw:

Afbeelding

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » ma 05 sep, 2022 12:25

Interessante keuzes!
72sonett3 schreef:
zo 04 sep, 2022 21:19
Een oranje 1972 Sonett III...
Of toch maar een acaciagroene 1994 900T cabrio.
Een nieuwe Sonett III, zou dat echt wat voor je zijn? Wat valt daar nou aan te sleutelen? :wink:
(En bedoel je niet eucalyptus?)
vanderzanden schreef:
zo 04 sep, 2022 21:35
Niets buitensporigs: doe bij maximaal één nieuwe maar een eenvoudige, late, bronskleurige 3 deurs 900lpt, handgeschakeld met minimaal een schuifdak, stoelverwarming, cruise control en electrische raambediening.
Bronskleurig i.c.m. LPT, dat zou dan Citrin moeten worden volgens mij... In dat geval een uitstekende keuze wat mij betreft!
Henk-Jan schreef:
zo 04 sep, 2022 22:53
Sonett I, zonder enige twijfel.
Ik ben heel benieuwd naar het waarom. Ik vind dit wel een leuk en bijzonder ding, maar niet helemaal des Saabs, of vergis ik me? :wink:
caspar schreef:
ma 05 sep, 2022 11:03
Een berryl green saab 900 t16s , europese delivery met dover leder/suede, sport & rally exhaust, saab klokjes, open dak,red box en zou er zelf dan 16 two tones onder klussen.
Het zal je niet verbazen dat ik deze ook heb overwogen. De foto had ik er al bij gezocht. 't Zou een goede tweede zijn, maar ik zou primair toch voor de scherp getekende non-Aero look gaan.
vel0city schreef:
ma 05 sep, 2022 9:42
Gek genoeg, m'n huidige Classic is denk ik zo'n beetje precies hoe ik hem zou bestellen (dus MY92 met cruise control, AC, 5 deuren FPT met red box, Talladegarood, metersetje, etc), alleen het interieur nog even "opwaarderen" naar Dover Grey leren fauteuils i.p.v. stoffen zetels en een primair 8 bak eronder.
Niks geks aan, dan rijd je vermoedelijk al heel tevreden rond! Gelukkig lijkt er nog wel wat te wensen over.
Sapphire schreef:
ma 05 sep, 2022 11:18
Le Mans blauwe 9000 Aero handbak modeljaar '96 (daarna was Le Mans er niet meer) met Dover interieur, oliedruk+olietemp in het onderste vakje en Clarion made for Saab audioset.
Dat lijkt me ook fantastisch om de showroom uit te rijden, ja. 8)

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » ma 05 sep, 2022 12:34

Een 900i-16v in "Forty"-uitvoering.

Ik heb er eentje gehad die ik, als 2e eigenaar, van 290.000 naar bijna 750.000 km gereden heb.
Zou wel eens willen weten en voelen hoe het is om die vanaf nieuw te rijden.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 05 sep, 2022 13:21

Doe mij deze maar, wit T16S met alle opties.
Italiaanse specs; geen kat, primair 8.
Beige leder interieur.
Waxoil behandeling bij aflevering

Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 05 sep, 2022 13:28

Saapie schreef:
zo 04 sep, 2022 22:12
Deze:

Afbeelding
ik had verwacht dat jij een vroege steilneus 900 T16s in de kleur wit met blauw leren interieur zou bestellen

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » ma 05 sep, 2022 14:06

Style&Co schreef:
ma 05 sep, 2022 13:28
ik had verwacht dat jij een vroege steilneus 900 T16s in de kleur wit met blauw leren interieur zou bestellen
grappig. Ik dacht aan een scarabee groene t16s uit 1992 voor saapie

Plaats reactie