Als je een paar mensen bij elkaar weet te vinden die de falende kabelboom kunnen analyseren dan is het maximaal een paar weken lijkt me. Dus uitbouwmoment oude boom/nieuwe (tijdelijke boom) - loshalen oude boom en doormeten en controleren van alle mogelijk zwakke plekken, wellicht een of twee momenten/weekenden en zo mogelijk probleem vinden en repareren - moment prikken om gerepareerde boom terug in te bouwen (of om het op te geven en een nieuwe boom te kopen en die aan jouw terug te geven. Dan heeft de eigenaar z’n probleem opgelost ofwel met een nieuwe boom, danwel met zijn eigen gerepareerde boom.
Hulpvraag zit in boom beschikbaarstellen, expertise voor degelijke analyse op de oude boom, en wat handjes voor de ombouw. Ik wil zeker koffieschenken en pikhaken en spandiensten verrichten. En voor gericht onderzoek is evt expertise tegen betaling ook denkbaar. Nu het duidelijk lijkt te gaan naar de kabelboom is het belang van verschillende DE rijders hierbij redelijk duidelijk volgens mij.
En al met al een leuke wedstrijd in deze zoektocht met team Dion
@Dionhpt: hoever ben je al met je onderzoek? Of heb je evt een falende boom te leen voor een tweede onderzoekscollectief?