Naam van interieurcode K10?
-
Koen K
- Donateur

Naam van interieurcode K10?
Ik wil graag een Colourlock-pakket aanschaffen, maar ik kan nergens vinden welke naam bij de kleurcode K10 hoort (grijs leer in een MY2001 Aero). Iemand enig idee?
Op het oog lijkt de kleur "Buffalo" de juiste...
Op het oog lijkt de kleur "Buffalo" de juiste...
-
Koen K
- Donateur

Re: Naam van interieurcode K10?
Grijs is het zeker ja 
In de brochure van 1999 (de enige die ik kan vinden) zie ik de kleurcode K10 überhaupt niet terug, daar wordt alleen "Grau (K04)" vermeld. Die ziet er overigens wel uit alsof het dezelfde zou kunnen zijn. Maar dan is het me nog steeds niet duidelijk welke naam er dan bij hoort.
In de brochure van 1999 (de enige die ik kan vinden) zie ik de kleurcode K10 überhaupt niet terug, daar wordt alleen "Grau (K04)" vermeld. Die ziet er overigens wel uit alsof het dezelfde zou kunnen zijn. Maar dan is het me nog steeds niet duidelijk welke naam er dan bij hoort.
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Ze ff bellen, wie weet?
Ik had buffalo in mijn 9000 en dat vond ik toch behoorlijk zwart ipv grijs.
Ik had buffalo in mijn 9000 en dat vond ik toch behoorlijk zwart ipv grijs.
-
Koen K
- Donateur

Ik heb ze gemaild. Ben benieuwd of ze er iets nuttigs over kunnen zeggen, en zo ja, waarom dat dan niet op de website staat 
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Je kunt ook een stukje leer op een onopvallende plaats afknippen en opsturen naar de leerlooier in den haag. Dan mengen ze het op de exacte kleur. Ze hebben ook producten voor reiniging en verzorging (na verven). Wordt erg mooi. Colourlock is schreeuwend duur
-
VanBunst
- Donateur (11x)

ah, goeie tip Guido. Heet het ook echt 'de leerlooier'?
Zoek voor mijn premium creme interieur ook een goede oplossing en omdat het niet origineel in de auto zat weet ik ook daarvan de code niet
Zoek voor mijn premium creme interieur ook een goede oplossing en omdat het niet origineel in de auto zat weet ik ook daarvan de code niet
-
Guido900T
- Donateur (3x)

ja, zo heten ze: https://leerlooier.nl/
-
Koen K
- Donateur

En is dat dan verder gelijkaardig spul? Geen idee in hoeverre Colourlock speciaal is, ik ken alleen de enthousiaste verhalen die er al lange tijd over te lezen zijn.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

prima spul dat van de leerlooier. leer ziet er weer als nieuw uit en is ook duurzaam. Zoek op dit forum maar eens op leerlooier, dan krijg je denk ik ervaringen genoeg en ook wel foto's te zien
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Net mijn verf binnen gekregen. Stukje leer op onopvallende plaats afgeknipt en opgestuurd, binnen 5 dagen 100 ml (genoeg voor kleine beschadigingen op de wang) opgestuurd gekregen. 31 euro inclusief verzenden.
Binnenkort aan de slag, maar vooralsnog goede ervaring, ook stuk goedkoper dan Colourlock.

Binnenkort aan de slag, maar vooralsnog goede ervaring, ook stuk goedkoper dan Colourlock.

-
Koen K
- Donateur

Ah, top! Ik denk dat ik binnenkort wel weer een keer in Den Haag ben, dus dan rijd ik er maar eens langs.
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Heb een eerste plekje behandeld. Het valt me op dat de kleur wel erg afwijkt....
Ik had een stukje leer uit de 'tas' van de voorkant van de stoel geknipt en dat opgestuurd. Als ik daar een beetje verf op doe, dan lijkt het redelijk gelijk te zijn in de kleur. Op de wang van de stoel echter is dat anders. Wellicht omdat het leer daar donkerder is geworden in de jaren. De verf geeft nu een lichte vlek op het geheel....Dus ontkom er niet aan om de hele wang te doen nu.
Dekking van de verf is wel prima

Ik had een stukje leer uit de 'tas' van de voorkant van de stoel geknipt en dat opgestuurd. Als ik daar een beetje verf op doe, dan lijkt het redelijk gelijk te zijn in de kleur. Op de wang van de stoel echter is dat anders. Wellicht omdat het leer daar donkerder is geworden in de jaren. De verf geeft nu een lichte vlek op het geheel....Dus ontkom er niet aan om de hele wang te doen nu.
Dekking van de verf is wel prima

-
busy
- Donateur (4x)

Heb je de wang wel eerst gereinigd? Bv zachte borstel/groene zeep Daarna wordt geheel stuk lichter is mijn ervaring
-
Marcel-S
- Geregistreerd lid
Vorig jaar ook mijn leer aangepakt met producten van de leerlooier,zie ook draadje viewtopic.php?f=43&t=105259&p=1894269&h ... S#p1894164
Ziet er na een jaar nog goed uit, alleen waar het leer tegen de rand van het plastic van de stoelbevestiging schuurt verdwijnt de verf wel (helaas geen fotootje hiervan).
Mijn ervaring was wel dat er een klein kleurverschil was, en dat je voor het mooie altijd hele vlakken moet verven.
Ziet er na een jaar nog goed uit, alleen waar het leer tegen de rand van het plastic van de stoelbevestiging schuurt verdwijnt de verf wel (helaas geen fotootje hiervan).
Mijn ervaring was wel dat er een klein kleurverschil was, en dat je voor het mooie altijd hele vlakken moet verven.