stap1-
Zwarte beschermkap erafhalen, zit vast met zwarte plastics clips aan het metalen gedeelte.
Stap2-
schroef de 4 torx schroeven los, deze zitten muurvast, vergeet het dat je ze met een gewone torx schroevendraaier los krijgt. Een ratel waar een torx bit op kon is hoe ze hier los gekomen zijn. Eenmaal ze los zitten kan je de spoel eraf halen, lijkt alsof ze nog vast zit maar eronder zit een magneet die de spoel aantrekt.
Stap3-
Vervolgens lijkt het erop dat je een soldeerbout nodig hebt om de connector en de spoel van elkaar los te maken, dit is niet het geval, de verbinding zit simpelweg vast geklikt lager in het plastic gedeelte (heb ik voor niets los en terug vast gesoldeerd) . Let wel op hoe je het uit elkaar haalt want het is wel wat fragiel.
De spoel die vanboven vast gesoldeerd is en in dit geval reeds los is
De 2 onderste metalen pinnen zaten in het gele plastic hierboven.
Stap4-
Aanshouw de schade, let wel dat met het ding open te halen een heel pak van de rotte isolatie eruit is gevallen, de draden lagen dus oorspronkelijk niet zo bloot. Dit gasklephuis werkte zonder foutcodes en zonder ook maar 1 keer limp home mode te activeren.
Stap5
Verwijder de moer, de klep zal draaien naar open maar je mag gewoon kracht zetten zonder dat je de boel sloopt.
Verwijder daarna de magneet
Update 14-10
Stap 6-
Soldeer de 4 kabels naar de printplaat los en voorzie ze van nieuwe isolatie.
Merk op dat de aansluitpunten gaatjes zijn en geen vlak contactpunt
Stap 7-
Hiervoor zou het enorm handig zijn de sleepcontacten die op de printplaat zit te kunnen verwijderen, als iemand weet hoe want ik ben er niet aan uitgeraakt.
Kabel geknipt en zo ver als ik kon naar beneden een krimpkous erover.
Nieuwe draad gestoken, de ruimte onder de printplaat is heel beperkt en de oude draad er terug onderschuiven was onbegonnen werk
nieuwe draad aan oude draad solderen
De 4 draden zijn hier terug verbonden. (de kleuren hebben geen betekenis)
Stap 8-
Soldeer de 4 draden terug aan de printplaat en monteer het gasklephuis terug volledig.
Wat geeft bovenstaande eenmaal het ding terug aan de auto hangt? Een P1530
Ik dacht eerst dat de nieuwe kabels teveel weerstand hadden dus ik heb zelf kabels gemaakt van vrij dik koper, dikker dan de koper die erin zit, maar ook daarmee blijft hij meteen P1530 gooien.
Update, het ding doorgemeten met een voltmeter, er is 1 pin die rechstreeks contact maakt met de behuizing maar ik vrees dat dit gebeurd langs de andere kant waar de gaskabel toekomt.