Stormbescherming

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
sev
Donateur
Donateur

Stormbescherming

Bericht door sev » vr 18 feb, 2022 12:45

Als we het mogen geloven gaat het straks flink los met de storm. Ik was wel benieuwd, hoe beschermen jullie de Saabs tijdens deze omstandigheden? Ik woon zelf in de stad en de kans op rondvliegende voorwerpen/takken/fietsen op straat is vrij groot met zulke weersverwachtingen.

Ik zet die van mij waarschijnlijk straks in een parkeergarage, better safe than sorry.

Roeland92
Geregistreerd lid

Re: Stormbescherming

Bericht door Roeland92 » vr 18 feb, 2022 13:09

Great minds…..

Ik woon in het centrum van Amsterdam en heb m’n 2 Saabjes in de garage en de Volvo op straat. Fingers crossed dat er een boompje op valt!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 18 feb, 2022 13:15

Saab staat in de werkplaats... aan de oostrand van het bos. (Voor de kenners: lijzijde). En verder is hij goed verzekerd.

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » vr 18 feb, 2022 13:27

dan zou ik niet oploeven :mrgreen: :mrgreen:

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » vr 18 feb, 2022 13:32

Cabrio in een parkeergarage gezet. Scheelt pannen op het dak.

schuimkraag
Donateur
Donateur

Bericht door schuimkraag » vr 18 feb, 2022 14:35

M’n cabrio staat ook binnen nu

Matti9
Geregistreerd lid

Bericht door Matti9 » vr 18 feb, 2022 14:48

Plan vooralsnog is: een Saab in garage, ander onder carport. Vraag blijft of eea heelhuids thuiskomt, 1 Saab is met mij nu nog op t werk.

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » vr 18 feb, 2022 19:44

Zo te zien een 9-3 minder?

Afbeelding

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » vr 18 feb, 2022 19:48

Hoewel er gezien de headline ergere dingen zijn...zo te zien weer een 9-3 minder?

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 18 feb, 2022 22:54

Mmmm... auto's staan in een loods waarop nu een behoorlijk stuk eik ligt. Misschien ook door het dak? Ik weet het niet. Ik kan en wil er niet bij komen vanwege het gevaar voor meer ellende. Gelukkig zijn het dak de dakspanten nieuw. Morgen zien we de schade wel.

Tja en verder... vanuit het keukenraam zie ik minstens 10 omgewaaide bomen. Het zullen er verderop op mijn land nog wel meer zijn. Voordeel van de 10 omgewaaide die ik kan zien liggen: met deze uit de weg, krijg ik meer licht op mijn zonnepanelen!

Misschien bracht het wel ongeluk dat ik net gisteren een nieuwe kettingzaag heb besteld... "... want die ik nu heb is te licht voor het zware werk..." Geen grap. Famous last words.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 18 feb, 2022 23:03

Jep, hier wordt het ook zagen morgen... gaat toch echt goed tekeer!

SAABjes staan gewoon buiten. Net zoals ik nooit wat win in de loterij, zal dit ook wel aan me voorbij waaien :mrgreen:

daniel 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door daniel 9-3 » vr 18 feb, 2022 23:48

Hier morgen ook de kettingzaag uit het vet. We hebben nu samen met de buurman een best grote tuin . Zo als het er nu op lijkt is het 1 schutting deel en de boom. Geen schade aan garage of verandawaar mijn Saab crosmax dakkoffer ligt. Dus redelijk geluk gehad.

En de Saab staat hier ook buiten naast het huis. De garage staat te vol met fietsen en motor etc.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 19 feb, 2022 1:18

Mijn eigen daily’s staan “trots” op de parkeerplaats voor mijn huis, 200 meter van zee :lol:

Voordeel: geen boom te vinden hier (paar kleine in tuintjes her en der). Ook geen toeristen nu…

Saabjes zitten wel helemaal onder het zand en zout nu al, dus morgen even allemaal afspuiten en daarna door de wasstraat. Enfin, ik ben gewend aan zand tot op de DI cassette. Elke locatie heeft zo z’n voors en tegens.

Alle auto’s van klanten staan uiteraard veilig binnen en goed verzekerd.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 19 feb, 2022 9:39

Afgezien dan het aantal omgevallen bomen nog hoger is dan ik al hoopte (15+), is er ook een moment van geluk. Een hele serie bomen die als een domino-setje tegen elkaar aan zijn gevallen en elkaar hebben omgedrukt, hebben mijn loods NIET geraakt. Vandaag een professional met een hoogwerker erbij. Zien we daarna wel weer.

Nieuw op mijn wensenlijst: een takkenhakselaar!

Afbeelding

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » zo 20 feb, 2022 11:04

Roeland92 schreef:
vr 18 feb, 2022 13:09
Great minds…..

Ik woon in het centrum van Amsterdam en heb m’n 2 Saabjes in de garage en de Volvo op straat. Fingers crossed dat er een boompje op valt!
Was dit jou Volvo?

https://www.dumpert.nl/item/100022989_21464a70

Plaats reactie