Ik heb diverse bandensites afgezocht maar een nieuwe band voor de thuisbrenger heb ik nog niet kunnen vinden.
Misschien ga ik toch maar op zoek naar een extra velg voor een ouderwetse reserveband.

De wegenwachter had het vaker gezien na uitlijnen. Bij de auto van mijn ouders waren een paar jaar geleden bij het uitlijnen zelfs alle vier de ventielen gesneuveld.turbopilot schreef: ↑do 23 sep, 2021 21:05Ventielen zijn tegenwoordig ruk, ik heb er nog nooit zoveel vervangen als de laatste jaren,
Kan ook een beetje aan de velg liggen , ik vind de sommige velgen wel erg scherp.
Gewoon in de bulk kopen en een ventiel trekker, en bij elke wissel nieuwe ventielen.
turbopilot schreef: ↑do 23 sep, 2021 21:05Tip haal dat rubber of schuim er maar weer gauw af, dit is een dikke roest veroorzaker.
Bij de recente apk is de 900 op mijn verzoek (de laatste Zweedse apk was afgegeven terwijl je bij 2 banden de gordels zag en wat meer van dat soort geintjes) met extra aandacht bekeken door de SAAB-monteur, alleen de fusees en schijven voor hoefden en zijn vervangen, achter zijn er nieuwe remleidingen gemonteerd. Bij drempels, bochten en langere ritten functioneert alles prima tot 100kmh, achter hangt 'ie niet door.turbopilot schreef: ↑do 23 sep, 2021 21:05Waarom uitlijnen als je de status van het onderstel niet kent?
Ik heb tig 900 en allemaal zijn ze verschillend , wat al gezegd type banden kan heel veel verschil maken
Welke banden welke maat en welke velgen liggen eronder?
Schokbrekers wel goed?
Naar de radiateur zal ik nog kijken, tijdens het rijden zijn er geen alarmerende ongerijmdheden. Ik kende dit niet van andere auto's, vandaar dat ik het hier vroeg.turbopilot schreef: ↑do 23 sep, 2021 21:05Wat koeling betreft, onlangs een nieuwe radiateur geplaatst , ventilator gaat dan maar een seconde of 10 aan
Thuiskomertjes zijn er voldoende.
- Weet iemand waar ik een nieuwe benzinevulslang kan vinden?turbopilot schreef: ↑do 23 sep, 2021 21:05Welke vragen staan er nog open?

ScherpRoccoH schreef: ↑ma 30 aug, 2021 22:50modeljaren 1979 en 1980.

heb je daar ervaring mee?de achterruitverwarming zelf moeten herstellen, baan voor baan.