SAAB PLUS BT02 vs BT01

2002-2012
Bummer
Geregistreerd lid

SAAB PLUS BT02 vs BT01

Bericht door Bummer » zo 14 nov, 2021 20:04

Iemand hier die me in direct contact kan brengen met Saab Plus Wageningen? Via de mail krijg ik geen reactie op mijn vraag in hoeverre de BT01 anders aangesloten wordt tov de BT02 (met mic). Ik heb die laatste, nieuw in verpakking, maar vraag me dan af of ik hiermee mijn Parrot kan vervangen, ofwel dat bij een binnenkomend gesprek ik de met de BT02 ten tijde van het radio-gebruik, niet eerst naar aux moet switchen voor een gesprek.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: SAAB PLUS BT02 vs BT01

Bericht door RoccoH » zo 14 nov, 2021 21:48

Als die BT02 niet aangesloten wordt op je TEL1 aansluiting (en daar ga ik vanuit) zal deze dan niet vanzelf overgaan op telephone (zoals bij je Parrot carkit) en zal je dus handmatig via AUX moeten switchen.

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Arjan9-3 » ma 15 nov, 2021 0:42

Ik kan uit ervaring RoccoH alleen maar gelijk geven en in feite is BT02 daardoor voor mij geen optie meer. Omdat je telefoon automatisch de bluetooth verbinding legt, krijg je daardoor ook niet meer te horen dat je 06 overgaat - tenzij je toevallig op AUX zit.

Kortom: ik heb een BT02 module te koop 🤭

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 15 nov, 2021 17:15

En ik zou maar snel op zoek naar naar een carkit als je een aansluiting wilt op je TEL1, want er is bijna niks fatsoenlijks meer op de markt. Parrot is gestopt met de productie als een van de laatsten, en volgens coolblue is Bury ook gestopt maar die indruk krijg ik niet van hun website: https://www.bury.com/consumer/nl/produc ... 048-2.html

Ik heb recent nog moeten zoeken naar een Bury CC9048 en gelukkig nog een nieuwe gevonden, dat was de éénnalaatste daar in die winkel, en zo te zien heeft iemand na mij de laatste gekocht...

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 15 nov, 2021 17:40

Ik gebruik die Bury CC9048 vaker, voor zover ik weet maakt Bury ze gewoon nog. Mijn vaste leverancier voor dit soort dingen heeft er ook behoorlijk wat op voorraad. De juiste kabelset voor aansluiten op zowel AUX als TEL ingangen heb ik (net als een paar Bury's) op voorraad. Hele mooie/subtiele setup! Dat knopje past perfect op de strip naast de bekerhouder, verder zie je er niks van (behalve het microfoontje natuurlijk, afhankelijk van waar je die plaatst). Gewoon een fijn, simpel en doeltreffend apparaatje!

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 15 nov, 2021 17:55

Een Bury CC9048 is zeker een aanrader qua gebruik en geluidskwaliteit, moet er wel bij zeggen dat ik in het verleden er eentje heb gehad die na zo'n 4-5 jaar last kreeg van een lekstroom... :roll:

Afbeelding

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » ma 15 nov, 2021 19:26

De Parrot is bij mij nog wel werkend. Ik vroeg me alleen af of ik met de BT02 een handige combi in huis had om BT-muziek te streamen. Maar radio- of cd luisteren en de telefoon via de BT02 is dus onhandig.

@roccoh
icm met de Vialle-schakelaar een passende kleurstelling

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 15 nov, 2021 22:03

De Parrot Mki9000 serie ondersteunt ook streaming audio naar je AUX over Bluetooth mits goed aangesloten, of heb je nog een oudere Parrot?

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » di 16 nov, 2021 1:08

Ik heb de CK3100. Die ondersteunt dat vlgns mij niet.

Dus eens kijken of die MKi9000 een uitkomst is.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 16 nov, 2021 9:08

Die CK3100 ondersteunt dat inderdaad niet.

Parrot maakt tegenwoordig alleen nog maar drones. Dan moet je dus ergens nieuwe oude voorraad vinden, of een gebruikte als je een Parrot mki wilt. :wink:

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » vr 10 mar, 2023 21:12

Even dit draadje afstoffen... ik heb een vraag, ik wil deze module in mijn Cabrio van 2004 plaatsen.

Waarom zou je nu nog naar de radio zelf of de cd willen luisteren? zie ik iets over het hoofd? want alles zou bij mij via de telefoon gaan, dus de radio staat permanent op aux, nu ook al alleen zit de telefoon nu verbonden via de jack in de armsteun

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » vr 10 mar, 2023 21:52

:mrgreen: Waarom zou je in een cabrio naar muziek willen luisteren als je motortje als muziek in de oren klinkt :wow:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 10 mar, 2023 23:39

Mickyman schreef:
vr 10 mar, 2023 21:12
Waarom zou je nu nog naar de radio zelf of de cd willen luisteren? zie ik iets over het hoofd?
Ik luister dagelijks naar de radio, en ook dagelijks naar mijn eigen muziek. Dat jij dat niet doet betekent niet dat niemand radio luistert. ;-)

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » za 11 mar, 2023 0:03

Mickyman schreef:
vr 10 mar, 2023 21:12
… dus de radio staat permanent op aux, nu ook al alleen zit de telefoon nu verbonden via de jack in de armsteun
Het zal wel een generatie-kloof zijn, maar op de aux heb ik een iPod classic zitten.

Mickyman
Geregistreerd lid

Bericht door Mickyman » ma 20 mar, 2023 12:19

reiernumans schreef:
vr 10 mar, 2023 23:39
Ik luister dagelijks naar de radio, en ook dagelijks naar mijn eigen muziek. Dat jij dat niet doet betekent niet dat niemand radio luistert. ;-)
Ik luister wel naar de radio, maar via TuneIn dus via de telefoon :D

heb het ding inmiddels binnen en geïnstalleerd, werkt perfect :thumbup2:
Bummer schreef:
za 11 mar, 2023 0:03
Het zal wel een generatie-kloof zijn, maar op de aux heb ik een iPod classic zitten.
Dat zou kunnen, heb nog ergens een ipod liggen, maar die functie zit ook in je (i)Phone, dus die is overbodig geworden :mrgreen:

Alles nu draadloos en gelijk een goed werkende handsfree.

Plaats reactie