Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)

1993-2002
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab ...on the road again!

Bericht door Vyv » za 17 jul, 2021 19:42

Oude blok nog open gehaald voor onderzoek?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 17 jul, 2021 20:00

Gaat nog gebeuren. Vermoeden is lager- of drijfstangschade als gevolg van de vastloper (en dat weer als gevolg van een verstopte olietoevoer).

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » za 17 jul, 2021 22:36

Gaaf en juist dit weekend mooi weer.
Hopelijk een verre dienst :lol:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 19 jul, 2021 13:31

Dank, de verre diensten staan voor deze week gepland :D
Ideaal met dit weer!
Eerst vast even in de omgeving testpiloten...
Zojuist nog even wat kleinigheidjes gedaan. O.a. een hitteschildje van de uitlaat vastgezet. Dat scheelt 70% van het gerammel. Nu nog de laatste 30% lokaliseren... :roll: Ik heb het idee dat dat ophoudt als ik het middelste hitteschild licht aanduw... :idea:

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » di 20 jul, 2021 7:34

Super! Dan moet ik je nu alleen nog in de buurt weten te spotten. ;)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 20 jul, 2021 23:14

Een motorswap levert weliswaar weer een rijdende auto op... maar ... weinig extra qua gevoel (bij een identieke motorisering).
Om dat idee te compenseren heb ik een sloop cruise control op de kop getikt (lekker low budget na alle recente uitgaven :greedy: ).
Vanavond heb ik het stukje onder de motorkap gemonteerd (schouderklopje voor mezelf).
Binnenkort het binnenwerk. Helaas zijn de beide weerhaakjes van de beide pedaalschakelaars wel allen afgebroken.
Mijn plan is om ze door de uitsparing te steken en dan met een stevige tie-wrap op hun plek te fixeren. Moet kunnen toch?
ghulst schreef:
di 20 jul, 2021 7:34
Super! Dan moet ik je nu alleen nog in de buurt weten te spotten. ;)
Vandaag was ik zowel met de Red Arrow als de 9-3 cabrio te zien in Goes en omstreken, ik zal ook uitzien naar jouw Viggen!

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » wo 21 jul, 2021 8:58

Zou kijken naar een blokje wat je precies in dat gat kunt leggen waar normaal dat palletje in grijpt. (Dat die op de restanten van het palketje drukt.)
En die met een tywrap vast zetten idd. Maar dan word die iig netjes aangedrukt gehouden.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » wo 21 jul, 2021 9:09

Als jouw Red Arrow bij school stond, dan stond hij in ieder geval maar 800 meter bij mij vandaan. ;)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 21 jul, 2021 9:24

Daar stond hij te shinen ;-)
Maar dat zal gedurende de vakantieperiode wel weer even wat minder het geval zijn.

@carroda: dank voor je tip! Ik heb nog geen idee hoe e.e.a. er uitziet bij de pedalen, dus ben benieuwd.
Ik dacht zelf aan een sluitring + een tie-wrap, maar jouw oplossing klinkt ook goed (als ik zoiets kan maken)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 23 jul, 2021 22:29

De gebroken schakelaars kreeg ik niet werkend. Nieuwe gemonteerd en jawel, het werkt nog ook!
Dat is nog eens een leuke upgrade en goed zelf te doen

Afbeelding

Er gebeurde tijdens de proefrit tegelijkertijd ook iets geks: het leek wel of de auto steeds meer zelf ging remmen.
Ik concludeerde dat de remmen aanliepen.
Even stoppen en de velgen voelen en ja: achter lauw, voor warm.
Het pedaal was ook erg hard ineens.
Snel even op het forum gekeken en de tip gelezen om met je voet het rempedaal wat naar boven te liften.
Dat ging gepaard met een geluidje alsof tegelijk de pedaalschakelaar op een kortere lengte werd ingesteld (heeft inwendig allemaal tandjes zoals een tie wrap).
Hierna was het probleem weg.
Ik vraag me nu af of inderdaad de schakelaar zo wijd stond dat hij het rempedaal verhinderde helemaal vrij te komen, of dat de remmen spontaan zelf zijn blijven plakken (maar da's dan wel toevallig). Nog een half uur verder rijdend van de ondergaande zon genoten zonder problemen...

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab ... schade

Bericht door Sonab » wo 11 aug, 2021 8:24

Gisteren na een dagje zeilen met de kids helaas een schade aan mijn saab aangetroffen. Iemand heeft langs het portierdersportier geschampt. Wat een domper!
Veroorzaker had wel een telefoonnummer achter gelaten, maar was toen ik belde van mening dat de schade wel weg te poetsen was. Ben benieuwd hoe dit afloopt.... en of alles netjes betaald wordt.
Inmiddels heb ik gezien dat er ook plaatwerkschade is.
Afbeelding

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 11 aug, 2021 8:45

helaas voor de veroorzaker: het is niet aan hem of haar om te bepalen wat schade is.

Tip: zet 'm bij je garagist neer en laat de schademens van de verzekering van de ander daar komen.
(toen ik schade had aan m'n 9000 kwam de man van de verzekering langs en zei 'ouwe auto'; PH wees hem er fijntjes op dat ie voor ouwe auto's bij de buren moest zijn, maar dat hier enkel liefhebbers hun auto onderhielden. Leverde een goed bedrag op)

Verder balen, balen.

succes er mee

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 11 aug, 2021 8:51

Sonab schreef:
wo 11 aug, 2021 8:24
Veroorzaker had wel een telefoonnummer achter gelaten, maar was toen ik belde van mening dat de schade wel weg te poetsen was.
Dat valt 'ie toch in de categorie van eivormige boomvruchten. Sterkte.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 11 aug, 2021 10:40

Net even bij het schadebedrijf geweest. Herstel kost 600,-
Plaatwerk zit precies tegen de balk in het portier geduwd.
Vroeg me wel af of een net sloopportier ook nog een optie zou kunnen zijn, of is dat mogelijk nog ingewikkeld met de juiste kleur, slot, afhangen etc,?

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » wo 11 aug, 2021 10:44

Dat is balen zeg! Hopelijk wordt het allemaal goed afgehandeld. Was het op een haventerrein?

Plaats reactie