Citrin beige CDE
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Citrin beige CDE reparatieblog[apk ingepland]
Over het stuur: er staat me iets van bij dat de stuurpen van 9000s tot 1994 een andere diameter zouden hebben dan de CSE's.
Mocht je ze nog niet hebben en het je interesseren: ik heb hier nog houten 'vensterbanken' liggen.
Mocht je ze nog niet hebben en het je interesseren: ik heb hier nog houten 'vensterbanken' liggen.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

-
coppe218
- Donateur (3x)

Re: Citrin beige CDE reparatieblog[nieuw apk lijstje]
Waar heb je hem laten keuren als ik vragen mag?
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Pennings in nieuw Bergen, kritische oude baas, maar duidelijke lijst met aandachtspunten.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Ken ik inderdaad. Volgens mij een goed adres
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Trouwens, zo van en naar de keuring; tjesis wat rijdt zo een 9000 CDE statig zeg.
Heerlijk relaxte auto, lekker vlot, kan niet wachten tot ik er dagelijks mee kan rijden.
Heerlijk relaxte auto, lekker vlot, kan niet wachten tot ik er dagelijks mee kan rijden.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Helaas, de remleidingen links en rechts achter geven niet mee.
Er is geen beweging in te krijgen, beide klemboutjes hartstikke rond. Dus dat wordt een nieuw flensje maken.
De zorg van de keurmeester dat het materiaal niet meer sterk genoeg was is ongegrond heb ik vast gesteld
Er is geen beweging in te krijgen, beide klemboutjes hartstikke rond. Dus dat wordt een nieuw flensje maken.
De zorg van de keurmeester dat het materiaal niet meer sterk genoeg was is ongegrond heb ik vast gesteld
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Wel een 6-kant leidingsleutel(tje) gebruikt en ruim van tevoren in de WD-40 gezet??
Meestal krijg je maar 1 kans en die moet je goed benutten.
Ik hoop dat je snel apk gekeurd en wel kunt rijden.
Meestal krijg je maar 1 kans en die moet je goed benutten.
Ik hoop dat je snel apk gekeurd en wel kunt rijden.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
om je een idee te geven van wat er bedoeld wordt met 'houten vensterbanken':
ik heb de deurpanelen (deels leder, deels suède) overgezet van mijn '93 LHD 9000 CD Griffin naar mijn '98 RHD 9000 Anniversary. dat past gewoon, omdat de portieren van begin (1986) tot eind (1998) van productie van de 9000 gelijk zijn gebleven. ik zat zelf wel even te pielen met de schakelaar van de achterklep. die MOEST aangesloten blijven, anders deed de ontgrendeling op de afstandbediening het niet.

de 2 voorstoelen heb ik vervangen door de 2 electrisch verstelbare stoelen uit mijn Griffin. aangezien de bijrijdersstoel uit mijn Griffin nu de bestuurdersstoel is, heb ik een werkende stoelverwarming. de verwarming in de bestuurdersstoel uit de Griffin, die nu dus bijrijdersstoel is, is waarschijnlijk om zeep geholpen door 'n "knietje" van een vorige eigenaar.
ik heb de deurpanelen (deels leder, deels suède) overgezet van mijn '93 LHD 9000 CD Griffin naar mijn '98 RHD 9000 Anniversary. dat past gewoon, omdat de portieren van begin (1986) tot eind (1998) van productie van de 9000 gelijk zijn gebleven. ik zat zelf wel even te pielen met de schakelaar van de achterklep. die MOEST aangesloten blijven, anders deed de ontgrendeling op de afstandbediening het niet.

de 2 voorstoelen heb ik vervangen door de 2 electrisch verstelbare stoelen uit mijn Griffin. aangezien de bijrijdersstoel uit mijn Griffin nu de bestuurdersstoel is, heb ik een werkende stoelverwarming. de verwarming in de bestuurdersstoel uit de Griffin, die nu dus bijrijdersstoel is, is waarschijnlijk om zeep geholpen door 'n "knietje" van een vorige eigenaar.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Voor de wartels van de remleidingen: deze leidingen zijn staal. Daar fels je met standaard gereedschap niet even een nieuw trompetje op, dat gaat alleen bij koperen leidingen. Nou kan je een knelfitting gebruiken. Maar je kunt ook proberen de “ronde” wartels alsnog te lossen. Ik gebruik hiervoor liefst een griptang (als een leidingsleutel het niet redt). Irwin (Vise-grip) 7WR en 10WR zijn mijn favorieten.
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Heb zelf goede ervaringen met een griptang soortgelijk aan de "JBM papegaaitang".
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Even een korte update na wat stilte.
De remleidingen zijn gerepareerd en van het weekend verwacht ik toch maar een nieuwe aandrijfashoes dat repareren zat me toch niet lekker. Dus na de pasen kan ie nogmaals op voor de APK.
De remleidingen zijn gerepareerd en van het weekend verwacht ik toch maar een nieuwe aandrijfashoes dat repareren zat me toch niet lekker. Dus na de pasen kan ie nogmaals op voor de APK.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Re: Citrin beige CDE reparatieblog[verse APK]
Zo vandaag mocht de Citrin beige weer op voor de APK.
De oude baas was niet bijster onder de indruk hoe snel ik het een en ander had opgelost, maar de auto mag de weg weer op.
Voorlopig krijgt ie net als vroeger de taak om zijn nieuwe baasje regelmatig naar zijn werk te brengen.
Mooi dat de citrin beige aan zijn tweede jeugd begint, rijden doet ie prima.
De oude baas was niet bijster onder de indruk hoe snel ik het een en ander had opgelost, maar de auto mag de weg weer op.
Voorlopig krijgt ie net als vroeger de taak om zijn nieuwe baasje regelmatig naar zijn werk te brengen.
Mooi dat de citrin beige aan zijn tweede jeugd begint, rijden doet ie prima.
-
DennisR
- Geregistreerd lid
Re: Citrin beige CDE reparatieblog[verse APK]
Super mooi kees! Nu lekker genieten van zo'n heerlijke boot