Voor het warme start-probleem heb ik al lezend veel mogelijke oorzaken gevonden, variërend van de bdp sensor, benzinepomp, benzinedrukmeter of vervuilde injectoren.
Iemand deed mij de slimme suggestie om ze op volgorde van kosten te elimineren. Zo gezegd zo gedaan: een volle tank BP Ultimate erin en twee flesjes injectorcleaner was mijn eerste keuze. En daarna lekker rijden.
De rijervaring is echt heel goed. Op de snelweg, cruisend met een km of 100/u, is het echt een heerlijk rustige en prettig sturende auto. Onderweg fikste ik toevallig het te diep verzonken knopje van de handrem (door het handvat terug in positie te schuiven
Lekker een uurtje over de snelweg gecruised. Bij thuiskomst contact uitgezet en meteen weer gestart. Dat deed de 9-3 direct. Na 20 minuten terug naar buiten: weer direct starten. Na een half uur: weer vlekkeloos. Net even boodschappen gedaan, Na terugkomst uit de winkel: weer direct aanslaan. Ik hou een kleine slag om de arm: of het probleem echt goed is opgelost moet de komende tijd uitwijzen, maar de voortekenen zijn goed. Hopelijk waren het inderdaad vervuilde injectoren.
Maar belangrijker: hij rijdt echt heerlijk. het wordt langzaam maar zeker wel wat met deze 9-3!