Volvo verlaagt max snelheid naar 180 km/u

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Volvo's zijn begrensd op 180 km/u

Bericht door Flowe Kitttt99 » vr 26 feb, 2021 21:03

verde900 schreef:
vr 26 feb, 2021 20:49
er is in het volvoprogramma al 3 jaar geen +400pk meer, en zo'n 390pk (305pk benzine icm 85pk electromotor) T8 is met 1 op 20 ongelooflijk zuinig te rijden.

Ook dat laatste is onzin, in de typegoedkeuring staat die 180km ook gewoon vastgelegd, eraf is ook echt uit de fabriekgarantie.
Polestar tune is overwegend meer koppel en niet op ieder model beschikbaar .
https://www.volvocars.com/nl/modellen/m ... engineered 405 pk ;)

Daarnaast vallen de Heico producten gewoon onder de fabrieksgarantie. Dus de door mij bedoelde en door RoelandV aangehaalde Heico aanpassing wordt gewoonweg door Volvo goedgekeurd.

Dus helaas je zit er naast :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 26 feb, 2021 21:09

Heico heeft niets meer met volvo, dus ook niet met fabrieksgaranties, heico tunen is echt no go voor volvo ab..
Er is gewoon 'n Europese volvo typegoedkeuring, gevat in 'n conformiteitscertificaat daarin staat die 180km/u ook in omschreven, er bestaat geen Europese heico goedkeuring, hooguit 'n tuv gutachtung die het legaal maakt voor 'n Duitse wetgever, die wordt niet Europees overgenomen.
Met de polestar engineered heb je gelijk met 405 pk , dit is idd 'n nauwelijks verkochte special (met 'n top van 180) maar deze gaat exit voor my22

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 26 feb, 2021 21:52

Flowe Kitttt99 schreef:
vr 26 feb, 2021 20:24
Inderdaad met die auto's van vroeger zo hard rijden dat is inderdaad onverantwoord. Tegenwoordig zijn auto's zuiniger, veiliger etc. dan ooit en dan roept men het is niet meer van deze tijd. Als je dit roept zegt dat denk ik meer iets over je leeftijd en tijdsbeeld/geest :lol:.
Tja, de discussie heb ik vaak gevoerd met mijn buurman de rechter, die had absoluut geen medelijden met de personen die voor het hekje stonden te janken ivm een snelheids overtredingen en het tijdelijk kwijt raken van het rijbewijs.

Hij ging altijd met de trein, en soms met zijn auto een Citroën AX.

Ik heb hem wel eens uitgelegd dat 120 in zijn auto toch wel iets anders is dan in de mijne
Vaak genoeg uitgenodigd, stap eens in, gaan we naar de 200 en eens vol in de ankers Dan kun je ook begrijpen dat er mensen zijn die wel eens te hard gaan.

Hij deed het niet, jammer, maar ook begrijpelijk, stel je voor dat ik op dat moment gepakt zou worden :D

Iemand anders wel, ca 25 geleden, mijn broer had een klant pakweg 45 jaar oud en vertelde dat hij in heel zijn leven nog nooit harder dan 120 had gereden .
Meen je dat :shock:
Stap eens in, aan het einde van het industrie weggetje had hij al een nieuw record :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 26 feb, 2021 22:00

Mijn vriendin had ook nog nooit harder dan 130 gereden, maar toen ze dat vertelde reden we in mijn 9000, bij 200 is dat nog niet echt snelheidsbeleving vergeleken met een Aygo bij 130 :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 26 feb, 2021 22:03

Ik heb ook niet echt 'n probleem met die 180, rijdt het nooit

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 26 feb, 2021 22:14

Heel af en toe en dan alles, al is het maar ff een stukje. Maar wel gevaarlijk voor je rijbewijs
Of via de A31 een blokje om naar Groningen, maar ik snap ook wel dat alle Duitsers niet meer voluit gaan
(De tank meter zakt daar wel heeeeel erg snel en dat went niet als je lpg rijder bent). :D

Gelukkig rij ik dagelijks in een carburateur gasbak, daar krijg je hooguit van die paar km per uur te veel lullige bonnetjes van

WilNiks
Geregistreerd lid

Bericht door WilNiks » vr 26 feb, 2021 22:22

ach.. 180 of 250. Wat zou het verschil zijn als je tegen een betonnen brugpilaar rijdt?
Die vergelijking maakte Dr. Zeldenrust, patholoog anatoom, bij invoering van de autogordel.Gehakt of biefstuk... door het ruit naar buiten of in de gordel.

Zo gezien ben ik voor die 180. Minder kinetische energie ontlading en betere kans dat de brugpijler het overleefd. :D

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 26 feb, 2021 23:10

Ik vind het wel een cool statement van Volvo, omdat ze de eersten zijn. Als alle merken dit gaan doen wordt het betuttelende politieke correctheid. Maar goed, zo ver is het nog lang niet......

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 27 feb, 2021 12:33

Soms zie je een dubbelzinnige webpagina en schiet je heel even in de lach... :D
https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... tschakelen

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Volvo verlaagt max snelheid naar 180 km/u

Bericht door Fredje65 » za 27 feb, 2021 12:53

Jammer, onder de leden van dit forum bevinden zich ook complot-wappies...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 27 feb, 2021 13:03

voor dagelijkse ritten en vakanties vind ik 180 kmu een prima max snelheid. Ook in Duitsland. Ik rijd bijna nooit harder

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 27 feb, 2021 13:09

Wel bijzonder om te zien dat mijn topic van 2019 twee jaar later werkelijkheid is geworden.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 27 feb, 2021 13:12

Naast de invoering van een snelheidsbegrenzing kent Volvo ook de zogenaamde "Mild Hybrid".
Onze mild hybride auto's regenereren energie tijdens het remmen om een 48V accu op te laden.
Een geïntegreerde startmotor gebruikt deze energie om kortstondig de verbrandingsmotor te ondersteunen.
Deze combinatie zorgt voor een zuinigere en soepelere rijervaring.
Bron: https://www.volvocars.com/nl/ontdek-vol ... ld-hybrids

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 27 feb, 2021 14:58

op schreef:
vr 26 feb, 2021 23:10
Ik vind het wel een cool statement van Volvo, omdat ze de eersten zijn. Als alle merken dit gaan doen wordt het betuttelende politieke correctheid.
Is dat zo? Auto's worden al jaren begrensd, ergens rond de 250 als ze al harder zouden kunnen.

Nu het meer richting "dit kunnen alle auto's wel halen" komt neemt de opwinding erover toe, ook al is het een snelheid die voor 99% geen gevolgen heeft ;) Ook in Duitsland is het een beperkt gezelschap dat een dagelijkse of wekelijkse gewoonte maakt van deze snelheid.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 27 feb, 2021 19:31

Als het 2 jaar geleden reeds aangekondigd werd is het nu toch geen verrassing?

Plaats reactie