TG-102-Z
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: TG-102-Z
Mede omdat de 2.3i ondergewaardeerd is, en de CD als carrosserievariant ook niet zo gewild is. En een combinatie van die twee al helemaal. Onterecht denk ik, maar ja.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Misschien ook de eerste pre-facelift versie. Maar inderdaad, verder fijne auto's dus onterecht. In zo'n goede staat - wat ik zo zie - voor dit geld een prima koop. Om in de garage netjes te houden.
-
Brouwer
- Geregistreerd lid
Vreemd!!! Persoonlijk vind ik de zalmneus én achterkant van deze vele malen chiquer ogen dan de facelift-versies.Tjøørd schreef: ↑di 19 jan, 2021 22:42Mede omdat de 2.3i ondergewaardeerd is, en de CD als carrosserievariant ook niet zo gewild is. En een combinatie van die twee al helemaal. Onterecht denk ik, maar ja.
Maak nu geen vrienden denk ik maar.... Tikkie ordinair, met de achterlichten en aero-kuipstoelen....
En ja... een non-turbo mét automaat maakt t denk ik wel iets meer een opa-auto. Maar met deze km-stand en deze foto's.... Moeite waard wellicht om een kijkje te nemen na de lockdown.
-
Christiaan94
- Donateur

Als een pre facelift 900CD eigenaar wil ik vooral even kwijt dat dit type écht ondergewaardeerd wordt. Tot nu toe boven verwachtingen in ieder geval na een stuk of 5 andere 9000's. Wie haalt dit snoepje op?
-
Brouwer
- Geregistreerd lid
Thinkin 'bout it 
Jullie kunnen mij vast vertellen of het inbouwen van een fpt een haalbaar werkje is in deze 9000?
Jullie kunnen mij vast vertellen of het inbouwen van een fpt een haalbaar werkje is in deze 9000?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Je kan er niet zomaar alleen een turbo op schroeven en zeggen dat je een 2.3T hebt.
Veiligste manier is de aandrijflijn van een 2.3T er in te lepelen. Probleem daarbij: probeer die nog maar eens te vinden uit dat bouwjaar. En qua elektronika zal je ook wel een paar uitdagingen hebben (ECU, kabelboom, etc.)
Veiligste manier is de aandrijflijn van een 2.3T er in te lepelen. Probleem daarbij: probeer die nog maar eens te vinden uit dat bouwjaar. En qua elektronika zal je ook wel een paar uitdagingen hebben (ECU, kabelboom, etc.)
-
Saapie
- Donateur (2x)

Zit een verkeerde DI op.
Moet een rode DI en geen zwarte qua bouwjaar.
Moet een rode DI en geen zwarte qua bouwjaar.
-
9000-95
- Donateur

Maakt bij deze niet uit, dit is een i-tje met Bosch injectie. Die doet niets met het knock signaal uit de DI. Dan heeft een zwarte zelfs een voordeel van een langere vonkduur
-
Henk-Jan
- Donateur

Alles is haalbaar voor de doorzetter, maar waarom niet gewoon van de auto genieten zoals hij is? Voor een snelle limousine kan je makkelijker een ander exemplaar kopen of bijvoorbeeld een 9-5 Aero.Brouwer schreef: ↑wo 20 jan, 2021 8:29Thinkin 'bout it
Jullie kunnen mij vast vertellen of het inbouwen van een fpt een haalbaar werkje is in deze 9000?![]()
-
jelger
- Geregistreerd lid
Een 9000i is prima genieten en rijden (zelfs een 2.0i!). Die dwangmatige hang naar turbo ... koop dan gewoon een turbo.
-
Henk-Jan
- Donateur

Als reisauto is het lekker onthaastend zonder turbo en met oudemaat. Ondertussen is de 9000 ook een classic, dus waarom niet op die manier rijden?
-
Brouwer
- Geregistreerd lid
"Dwangmatige hang naar turbo"jelger schreef: ↑wo 20 jan, 2021 12:16Een 9000i is prima genieten en rijden (zelfs een 2.0i!). Die dwangmatige hang naar turbo ... koop dan gewoon een turbo.
LMAO
Maar geef je gelijk: een i zal vast prima rijden en meekomen in het verkeer.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Ik zie, behalve een leuke CD, markttechnisch vooral 'incourantheid galore'. Zoals hierboven al geschreven werd, zijn motor noch koets gewild, maar het model 9000 is ook geen hoogvlieger qua liefhebbersaantallen, deze velgen vindt vrijwel niemand mooi, een automaatbak die door Jungleman iedereen in Nederland is afgeraden, geen ACC en een smaakgevoelige kleurstelling: ambassadeursblauw met buffalo leer. Deze raakt nooit verkocht.
Zo, en dan ga ik er nu eens rustig een kijkje nemen. Al zou ik hem liever zien met een wat frissere kleur interieur in mooi velours.
Zo, en dan ga ik er nu eens rustig een kijkje nemen. Al zou ik hem liever zien met een wat frissere kleur interieur in mooi velours.