De 'perfecte autoradio voor een 900 classic' frustratie

1978-1993
Plaats reactie
Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Re: De 'perfecte autoradio voor een 900 classic' frustratie

Bericht door Cornelius » do 07 mei, 2020 22:59

De laatste Beckers grand prix 799x (telefoon via bluetooth, radio, cd/mp3 ) zijn wel fijn.
Bellen is niet het handigste (want je moet het nummer intoetsen, of kiezen via je telefoon, of je assistent vragen).
Gebeld worden gaat prima.
Koppelt zelfs met een itamtam uit 2020!
Losse microfoon via de linker A-stijl naar boven gebracht, hangt op de overgang van de stijl naar het hemeltje.
Ik noem het ook altijd de autotelefoon ;-)

Je had vier kleuren. Het laatste cijfer staat voor de kleur. Heb zelf oranje, staat ook niet gek. Blauw (VW) zou ik niet hoeven.
Enige probleem is dat de contactjes van het display soms even schoongemaakt moeten worden omdat anders het display uitvalt.
Geen DAB, wel dubbel FM tuner, ook wel fijn nu overal het bereik van de zenders beperkt lijkt door terugschroeven vermogen.

Navigatie op oude kaarten doe ik niet meer, de laatste keer heel Amsterdam gezien en 5 keer bij Artis voor de deur gestaan, waar ik niet moest zijn. Toen toch maar aan Google gevraagd.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » zo 21 jun, 2020 19:08

Het zoeken van DE perfecte radio is helemaal niet gemakkelijk! De Bremen is erg mooi. Maar voelt ook een beetje als vals spelen. ;) En 450 euro is ook wel veul geld voor een radio, die je met het uitlaatgeluid in de classic ook nog vaak uit hebt..

Uit de folder haal ik vooral Philip radio's (Philips 854). Al heb ik enkel folders van 1986 en 1989 voor de classic.

Afbeelding

Heeft iemand een folder van 1992/1993? Ben benieuwd wat toen door de dealers werd geleverd.

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » zo 21 jun, 2020 20:17

Ik heb laatst ook naar een Philips zitten zoeken, je ziet ze genoeg op marktplaats. Ik kwam deze site tegen waar je verschillende folders van Philips uit die periode kunt vinden.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » ma 22 jun, 2020 22:38

Nieuw waren ze dik 1200 guldens. Tweedehands heb je ze voor twee, drie tientjes. Mèt afstandsbediening: http://link.marktplaats.nl/m1566472033? ... nt=app_ios

El René
Geregistreerd lid

De 'perfecte autoradio voor een 900 classic' frustratie

Bericht door El René » di 23 jun, 2020 8:09

@hannes: dit waren de accessoires in 92.Afbeelding

In het echie, 1 x te koop gezien in Duitsland. Voor tien/twintig x n Philips.

Afbeelding

Afbeelding

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 23 jun, 2020 10:27

Ik merk dat veel links en url's naar afbeeldingen in dit topic geen resultaat meer geven. Om deze informatie in de toekomst niet verloren te laten gaan (wat zonde is), is het beter om naast de url's ook een screenshot van wat je wilt laten zien of gedownloade foto's post met behulp van de knop onderaan je reactietypveld.

Afbeelding

Het zou kunnen dat die tapatalkuploads ook bewaard blijven. Of zit daar ook een houdbarheidsdatum op?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » zo 30 aug, 2020 21:47

Ik begin de frustratie steeds beter te snappen. :) Sinds ik weer een classic heb, ben ik ineens geintresseerd in de looks van radio's. Deze opties heb ik nu (of de revue laten passeren).

Begint bij mij nu de vraag op te borrelen wat eigenlijk period correct is voor mijn '92 classic. De auto is van 92, dus dan is de philips perfect. Dat was het summum wat je kon krijgen (van Philips) toen. DCC, CD wisselaar enz. Maar het dashboard is natuurlijk, qua ontwerp van '78/´79 en toen zagen radio's er heel anders uit.

Uit pure frustratie vandaag op marktplaats ook nog mooie oudere philips gekocht..

Afbeelding

ZIt er nu in, mis staat niet. Maar navigatie wil nog niet goed werken. Verder natuurlijk gewoon 10 jaar jonger dan de auto.

Afbeelding

Even erin gehad, mis staat niet eens heel erg. Maar hoewel aardig smart geen navigatie ofzo. Dus moet je op die momenten toch nog de telefoon erbij pakken. Dus deze heb ik weggegeven.

Afbeelding

Ligt klaar in de garage, alleen eerste de tape/dcc aan de gang krijgen. (als het erop zit dan moet het werken!) En die twijfel. :)

Afbeelding

Gaat morgen onderweg.

Mooiste is nog dat dit alles niet eens heel veel geld kost. En het leuke gesprekken opleverd. Zo blijkt er een heel DCC museum te zijn. De mensen daar werden er warm van de complete set (met dozen, stickers, orginele AB enz.) Je kan het zo gek niet bedenken of iemand heeft er z'n passie van gemaakt.

https://www.dccmuseum.com/

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 17 okt, 2020 21:20

Weliswaar geen 900 Classic, maar in een 9000:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 18 okt, 2020 14:26

Echt geweldig, zo'n ouwe Becker!

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 18 okt, 2020 15:04

Ik heb besloten om maar mijn oude navigatiesysteem met klapscherm welke ik jaren met veel plezier in mijn 9000 gebruikt heb, te installeren in mijn classic in het bovenste radiovak. Onderste vaak is bezet met meters. Mooie is dat er nog steeds regelmatig (2x per jaar dacht ik) hiervoor kaarten worden uitgegeven.

Betreft een Kenwood KVT-522DVD head unit, KNA-G520 navigatiesysteem met GTM10 voor de file-informatie en een KCA-BT200 Bluetooth module. Volgens de handleiding kan het navigatiesysteem overleg met een blok en zelfs sinus snelheidssignaal dus ik heb goede hoop dat ik het werkend krijg met mijn '85 snelheidsmeter.

Het scherm is zo in te stellen dat deze bij het starten van de auto gesloten blijft:
Afbeelding

Open:
Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 18 okt, 2020 20:01

reiernumans schreef:
zo 18 okt, 2020 14:26
Echt geweldig, zo'n ouwe Becker!
En het is direct onze meest moderne auto. Zelfs Whatsapp bellen over de bluetooth werkt perfect. :lol:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 25 okt, 2020 23:21

RoccoH schreef:
zo 18 okt, 2020 15:04
...Betreft een Kenwood KVT-522DVD head unit, KNA-G520 navigatiesysteem met GTM10 voor de file-informatie en een KCA-BT200 Bluetooth module. Volgens de handleiding kan het navigatiesysteem overleg met een blok en zelfs sinus snelheidssignaal dus ik heb goede hoop dat ik het werkend krijg met mijn '85 snelheidsmeter....
Het werkt! Één pootje van de cruise control signaalgever achter de snelheidsmeter aansluiten op aarde en het andere pootje naar het navigatiesysteem en het sinus snelheidsignaal komt door.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 22 feb, 2021 9:56

Is deze al voorbij gekomen? Ook niet gek vind ik: https://www.techniekwebshop.nl/autoradi ... gI9vfD_BwE

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 22 feb, 2021 10:20

goede tip Sonab!

Afbeelding

Plaats reactie