Vandaag de auto opgehaald bij de garage waar ik hem gisteren heb afgeleverd voor montage van de BDP sensor. Helaas ontbrak bij mij het juiste gereedschap om de klus te doen, de garageboer is er zelf een uurtje of 3 mee bezig geweest (zonder het blok uit te bouwen). Maar goed, de boel zit en loopt weer. Meteen daarna even een lading zand van het Saabje afgespoten in de wasbox en het was daarna met warme motor starten en lopen, dus het lijkt het goed te doen
Gisteren rijdend naar de garage merkte ik echter weer dat de ventilatormotor geen kik gaf. Vanochtend bij het wegrijden van de garage deed 'ie het echter weer vrolijk zonder uit te vallen. Maar eens even op tekening gaan kijken waar dat nou allemaal aan kan liggen, d'r zit dus ergens een contact niet helemaal lekker. Als 'ie eenmaal uitvalt komt hij ook niet meer aan met geen van beide knoppen van de ventilatie op het dashboard. Ik zal eens beginnen met het weerstandenpakket van de meerstandenschakelaar, eens kijken of die ergens niet aan het kortsluiten of oververhitten is, of er een soldeerverbinding niet 100% is, etc.
De wisseling van kleppendeksels lijkt de olielekkage op te hebben gelost, het is nog steeds kurkdroog bij m'n bougies. Die operatie is dus ook geslaagd