Uitlaat 99 bwjr1973
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Uitlaat 99 bwjr1973
De uitlaat van mijn 99 met B20 D-jetronic bwjr 1973 wordt steeds slechter.Vandaag weer een plaatje over een gat in de pot
moeten lassen. Een nieuwe is niet te vinden zelfs niet bij de saabclub in Zweden. Heeft iemand misschien zelf een aangepaste uitlaat eronder gezet? Zelf delen samengesteld of zelf gemaakt of weet iemand in Limburg die een uitlaat kan maken?
Ik hoor het graag.
moeten lassen. Een nieuwe is niet te vinden zelfs niet bij de saabclub in Zweden. Heeft iemand misschien zelf een aangepaste uitlaat eronder gezet? Zelf delen samengesteld of zelf gemaakt of weet iemand in Limburg die een uitlaat kan maken?
Ik hoor het graag.
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Re: Uitlaat 99 bwjr1973
Eigenlijk de complete uitlaat, maar het achterste stuk met de 2 smalle,lange dempers is het slechtste.
-
FHR
- Donateur (2x)

Heb je de mogelijkheid om onder de saab te kijken of deze al voorbereid is voor het nieuwere type uitlaat ? dan zitten er boven de dwarsstang boven de achteras 2 haken gelast ( die bij jou nu niet gebruikt worden). Zoja, dan kan er het nieuwere type onder. De voorpijp heb ik volgens mij nog nieuw liggen.
-
frans1950
- Geregistreerd lid
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Nieuwe beugels lassen voor een nieuwe schuine demper van een 900i
Een T demper kan niet ivm temperatuur en leidingen
Een T demper kan niet ivm temperatuur en leidingen
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Ik ben al een jaar aan het zoeken naar een passende uitlaat voor de Saab uit 1973. Eerst zou iemand hem meebrengen vanuit Zweden maar daar was hij toch niet te krijgen, toen besteld bij een bedrijf die hem wel zou kunnen leveren maar door de corona lukte dat ook niet. Toen kwam mijn schoonzoon met een adres in Belgie die rvs uitlaat op maat maakt. Daar heb ik hem vanochtend naartoe gebracht en kan hem woensdag ophalen, ben benieuwd, wel fijn dat het nu eindelijk gemaakt wordt.
Onderdelen van de 99 uit 1973 worden kennelijk steeds moeilijker te vinden.
Onderdelen van de 99 uit 1973 worden kennelijk steeds moeilijker te vinden.
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Het Saabje is terug na meteen een rit van 80 km. Mooi gemaakt, geen brom of resonanties. Wel wat meer geluid bij het optrekken maar niet storend, eigenlijk wel leuk. Doordat er andere dempers dan origineel zijn gebruikt met betere doorstroming heeft hij ook meer vermogen. Al met al zeer tevreden en hoef ik daar niet meer naar om te kijken omdat hij nu vanaf het Y-stuk voor helemaal van RVS is.

-
FHR
- Donateur (2x)

Mooi dat het zo goed gelukt is. Ik heb nog wel een paar delen van een 73 er, maar ook niet veel meer.
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Hebt u misschien ook nog wat onderdelen van de D-jetronic injectie?
-
wilfred muis
- Geregistreerd lid
: Uitlaat 99 bouwjaar 1972 Triumph motor
Ben ook opzoek naar het voorste deel van de uitlaat voor mijn 99 van 1972.
Het gedeelte onder het spruitstuk wat met dikke pijp naar achter loopt tot een klem.
Wie weet of helpt?
Wilfred Muis
Tel:06-51793827
Het gedeelte onder het spruitstuk wat met dikke pijp naar achter loopt tot een klem.
Wie weet of helpt?
Wilfred Muis
Tel:06-51793827
-
frans1950
- Geregistreerd lid
Gisteren voor de een na laatste keer op apk geweest, meteen goedgekeurd, zonder op of aanmerkingen en een compliment voor de mooie uitlaat! Kan ik weer vooruit tot januari 2023.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

en dat is dan vermoedelijk de laatste keerfrans1950 schreef: ↑do 03 dec, 2020 11:53Gisteren voor de een na laatste keer op apk geweest, meteen goedgekeurd, zonder op of aanmerkingen en een compliment voor de mooie uitlaat! Kan ik weer vooruit tot januari 2023.
alhoewel er is weer enige vertraging
https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... ter-80.pdf
Uitgesteld: snelle tractoren en APK-vrijstelling oudere voertuigenIn de nieuwe regelgeving is nog niets geregeld voor snelle tractoren. Ook het voorstel om historische voertuigen (van 50 jaar en ouder) uit te zonderen voor de APK-plicht, gaat voorlopig niet door. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil deze twee aanpassingen namelijk tegelijk opnemen en verwerken in de regelgeving. NOG GEEN DUIDELIJKHEID VOOR SNELLE TRACTOREN (APK3)Het is onduidelijk wat er gaat gebeuren met de APK-keuring van snelle tractoren met een constructiesnelheid van meer dan 40 km/u. Het was de bedoeling dat de keuring vanaf 20 mei 2018 ingevoerd zou worden. Dit gaat niet door, aangezien de wetgeving voor de kenteke-ning van de tractoren niet is aangenomen in de Tweede Kamer. De politiek zoekt nog naar een oplossing voor het keuren van deze voertuigen. UITSTEL VRIJSTELLING APK-PLICHT VOERTUIGEN VAN 50 JAAR EN OUDER De vrijstelling blijft voorlopig ongewijzigd en geldt alleen voor voertuigen met een datum eerste toelating (DET) vóór 01-01-1960. De vrijstelling voor de keuringsplicht van oudere voertuigen wordt voorlopig niet aangepast. In eerdere publicaties hebben we gemeld dat er een advies is gegeven om voertuigen van 50 jaar en ouder uit te zonderen van de APK-plicht