De best verkochte Porsche in Europa is.....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jaap noord
Geregistreerd lid

Re: De best verkochte Porsche in Europa is.....

Bericht door jaap noord » ma 28 sep, 2020 19:26

Van mijn 900 daarentegen heeft ie geen last. Kortom, het is een braaf beestje.[/quote]

Hahaha, dan mag je mijn hond wel even "lenen".

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » ma 28 sep, 2020 20:38

Steve-O schreef:
ma 28 sep, 2020 12:25
De 718 is volledig overbodig. Er is al de 911, die al decennia DE Porsche is, voor velen. De 718 voegt niets toe. Alleen een nummertje.
Jammer.

718 is twee zitter en 911 ‘vier’ zitter. Wel heel klein bankje

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 28 sep, 2020 21:04

De 718 is wel iets meer terug naar de basis in geest, maar nog steeds teveel vet op de botten.

Ik zag laatst op vakantie, ik meen op een fraaie Alpen route, een knalgroene 911 van enige decennia geleden, zo jaren 70. Dat is dan toch echt heel verfrissend. Ik zie Porsche dat niet meer doen. Zelfs Fiat lukt dat niet met de 500.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » ma 28 sep, 2020 21:49

jelger schreef:
ma 28 sep, 2020 21:04
De 718 is wel iets meer terug naar de basis in geest, maar nog steeds teveel vet op de botten.

Ik zag laatst op vakantie, ik meen op een fraaie Alpen route, een knalgroene 911 van enige decennia geleden, zo jaren 70. Dat is dan toch echt heel verfrissend. Ik zie Porsche dat niet meer doen. Zelfs Fiat lukt dat niet met de 500.
Helemaal mee eens. 911 tot 1993vind ik erg mooi en nog een mooie , niet te dikke lijn hebben.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 28 sep, 2020 23:07

AeroHank schreef:
ma 28 sep, 2020 17:48
Bij een kennis van mij heeft de importeur maar snel eieren voor z'n geld gekozen en de geleverde Taycan terug genomen.
Wat een drama. Naast monteurs zijn vooral advocaten druk met dit model....
:mrgreen:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 29 sep, 2020 16:01

718 is cool - en dan niet de open versie maar de Cayman. In het donkergrijs, de juiste wielen... echt de enige Porsche die ik zou overwegen, als ik de knaken had. Zoals al gezegd niet te dik, maar nog mooi sierlijk en doelmatig van lijn. 911 is mij te proleterig geworden.

Afgezien van de financiële obstakels denk ik overigens niet dat ik er fatsoenlijk in pas met mijn 2 meter 4. Dus ik houd het maar bij Saabs.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » di 29 sep, 2020 19:11

Je kan altijd voor een Singer Porsche gaan.
Oude modellen gemoderniseerd, heerlijk

Net als de David Brown Speedback GT jammie
Zou ook mooi zijn om een Saab 900 turbo zo om te bouwen. Moderne techniek in een Saabjasje

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 29 sep, 2020 19:14

'n Saab 96 op 'n Subaru impreza onderstel, 300pk AWD... :O:

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 29 sep, 2020 20:06

Of ze mooi zijn en goed valt over te twisten, maar van de zomer had een taycan wat auto’s voor zich op de autobahn en opeens had hij vrij baan. :twisted: Ik heb toch redelijk veel snelle auto’s in de jaren voorbij zien komen in Duitsland maar de acceleratie van die Taycan is toch echt wel heel heel rap.

Mooi filmpje trouwens op de Porsche site over het nieuwe record op de Nordschleife!
https://www.porsche.com/netherlands/nl ... 19tribute/

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 29 sep, 2020 21:40

Ik vind de Taycan niet lelijk, hoor. Heb zelfs gespeeld met de DIY-configuratie op de Porsche-site. Bij gebrek aan de optie knalgeel - liefst had ik orangjegeel - opteerde ik voor lichtblauw-metallic, daar de andere kleuren allemaal te saai waren voor zo'n mobiel. De chat geopend om te klagen over het ontbreken van een fatsoenlijk fel pallet aan kleuren, maar de chat-sessie eindigde met een error-message ... ze hebben het al te druk met advocaten. "Geen tijd meer voor klachten van aspirant-kopers", ging het door mijn hoofd.

Maar als ik het geld zou hebben, zou ik graag een motortype-kiezen. Waarschijnlijk de boxer van de 718.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 29 sep, 2020 23:38

Steve-O schreef:
di 29 sep, 2020 21:40
Heb zelfs gespeeld met de DIY-configuratie op de Porsche-site. Bij gebrek aan de optie knalgeel - liefst had ik orangjegeel
Vlgs mij kun je via Porsche Exclusive iedere kleur krijgen die je wilt. Zie je dacht ik alleen niet in de configuratie terug. Dat was bij mijn 918 en Carrera GT tenminste zo. Voor de Taycan was ik te laat

En toen werd ik wakker :mrgreen:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 30 sep, 2020 7:30

Steve-O schreef:
Ik vind de Taycan niet lelijk, hoor. Heb zelfs gespeeld met de DIY-configuratie op de Porsche-site. Bij gebrek aan de optie knalgeel - liefst had ik orangjegeel - opteerde ik voor lichtblauw-metallic, daar de andere kleuren allemaal te saai waren voor zo'n mobiel. De chat geopend om te klagen over het ontbreken van een fatsoenlijk fel pallet aan kleuren, maar de chat-sessie eindigde met een error-message ... ze hebben het al te druk met advocaten. "Geen tijd meer voor klachten van aspirant-kopers", ging het door mijn hoofd.

Maar als ik het geld zou hebben, zou ik graag een motortype-kiezen. Waarschijnlijk de boxer van de 718.
Beetje klagen om het klagen mijns inziens. Als er één merk nog een redelijk kleurenpalet aanbiedt is het Porsche wel. Voor het eerst in tijden eens met de configurator gespeeld en een Boxster geconfigureerd. Zo'n palet aan interieur- en exterieurkleuren vind je bij nog maar weinig fabrikanten terug, afgezien van ultra luxe merken en stadsauto's.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 30 sep, 2020 7:33

John schreef:
di 29 sep, 2020 23:38
Steve-O schreef:
Heb zelfs gespeeld met de DIY-configuratie op de Porsche-site. Bij gebrek aan de optie knalgeel - liefst had ik orangjegeel
Vlgs mij kun je via Porsche Exclusive iedere kleur krijgen die je wilt.
Correct en ook uit een hele serie aan historische kleuren valt te kiezen. Overigens niet alleen bij Porsche, maar ook Jaguar heeft iets soortgelijks (maar misschien iets beperkter). Kost zo ongeveer 10 tot 20 duizend euro, in die orde van grootte.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 30 sep, 2020 11:13

Tja, Henk-Jan dat was ook allemaal niet serieus bedoeld. Ik ging er vanuit dat dat er toch duimendik bovenop lag ...
Ik was gewoon nieuwsgierig naar de reactie en hoe ver men gaat als er al een configuratie van € 165.000 in het winkelmandje ligt. Had geen weet van dat "Porsche Exclusive".

Als ik werkelijk voor zo'n auto "in" zou zijn, ging ik gewoon langs een dealer en niet online bestellen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 30 sep, 2020 11:30

Sonderwunsch is ook iets van bmw en Mercedes, betaal je kan alles.

Struisvogelleer, goud ipv chroom, bedenk iets idioots en het kan..

Plaats reactie