Jup, maar ook als ik met beide voeten de pedalen "optil" doet ie het niet
De Groene Turbosloep
-
thijs90
- Geregistreerd lid
Re: Van Witte Gasbak naar Groene Turbosloep
Waarschijnlijk is een van je slangen lek. Hij doet het dus wel eventjes maar kan de druk niet vasthouden.
Werkt het accelereren met de knop altijd?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Verbindingen in de cruise control ECU doorsolderen, en dan met name die van de stekkeraansluiting naar de printplaat.Pruttel schreef: ↑wo 05 aug, 2020 22:18Waar moet ik nu nog verder kijken om het probleem op te lossen?
Zo heb ik vaker een haperende cruise control permanent gerepareerd
-
Pruttel
- Geregistreerd lid
Uiteindelijk hoor ik nergens een lekkage, heb ook alle slangen inmiddels gecontroleerd danwel vervangen. Het acceleren met de knop werkt alleen binnen die tijdspanne van de 'magische 10 seconden' nadat de cruise control even werkt. Gisteren weer even getest en echt maximaal 10 seconden voordat de cruise control eruit klapt, rest van de rit reageert ie dan totaal niet meer.thijs90 schreef: ↑do 06 aug, 2020 6:41Waarschijnlijk is een van je slangen lek. Hij doet het dus wel eventjes maar kan de druk niet vasthouden.
-
Pruttel
- Geregistreerd lid
Dit zou nog wel eens het gouden ei kunnen zijn. Ik ga het oplossen na de vakantie. Vanavond gaat de 900 mee richting de Alpen, 1185 km voor de boeg!RoccoH schreef: ↑do 06 aug, 2020 7:46Verbindingen in de cruise control ECU doorsolderen, en dan met name die van de stekkeraansluiting naar de printplaat.Pruttel schreef: ↑wo 05 aug, 2020 22:18Waar moet ik nu nog verder kijken om het probleem op te lossen?
Zo heb ik vaker een haperende cruise control permanent gerepareerd
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Een lekker warm ritje voor de boeg
Rij voorzichtig!
Rij voorzichtig!
-
Pruttel
- Geregistreerd lid
[]
Daarom rijd ik hoofdzakelijk 's nachts, het is net even iets minder een aanslag op de koeling. KVS + Olie mee en lekker kilometers maken.
Daarom rijd ik hoofdzakelijk 's nachts, het is net even iets minder een aanslag op de koeling. KVS + Olie mee en lekker kilometers maken.
-
Pruttel
- Geregistreerd lid
Even een vakantie-update:

Temperatuur loopt af en toe erg hoog op, heb daarom preventief de koelfan doorgeschakeld wanneer ik anticipeer dat we sterk klimmen. Ondanks dat het wat koeler blijft toch een klein plasje kvs onder de auto na terugkomst van een wandeling in Ceillac (Fr.).
Nu kan ik nergens vinden waar het lekt, maar heb toch al behoorlijk wat kvs bijgevuld en denk dat er nu zo'n liter per 200 km doorheen gaat. Iemand een quick fix (behalve de ANWB bellen)?

Temperatuur loopt af en toe erg hoog op, heb daarom preventief de koelfan doorgeschakeld wanneer ik anticipeer dat we sterk klimmen. Ondanks dat het wat koeler blijft toch een klein plasje kvs onder de auto na terugkomst van een wandeling in Ceillac (Fr.).
Nu kan ik nergens vinden waar het lekt, maar heb toch al behoorlijk wat kvs bijgevuld en denk dat er nu zo'n liter per 200 km doorheen gaat. Iemand een quick fix (behalve de ANWB bellen)?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Toch als eerste kijken waar het lek zit, een karton eronder zodat je beter ziet waar het vandaan komt?
Als er een lek is dan valt er ook druk weg in het systeem, een lagere druk betekent dat je sneller aan het kookpunt zit. En een lek zorgt er ook voor dat er minder KVS in het systeem zit, is minder koelcapaciteit. Beide niet ideaal...
Succes!
Als er een lek is dan valt er ook druk weg in het systeem, een lagere druk betekent dat je sneller aan het kookpunt zit. En een lek zorgt er ook voor dat er minder KVS in het systeem zit, is minder koelcapaciteit. Beide niet ideaal...
Succes!
-
Pruttel
- Geregistreerd lid
Yes, daar ga ik dan op letten. Het leek bij het linkervoorwiel weg te komen, maar het is allemaal nog slecht te zien. Houd wel het kvs peil goed in de gaten. Gooi er nu gewoon universeel bij. Bij terugkomst in NL maar eens bij do88 winkelen.Vyv schreef: ↑do 20 aug, 2020 11:13Toch als eerste kijken waar het lek zit, een karton eronder zodat je beter ziet waar het vandaan komt?
Succes!
-
Vyv
- Moderator + Donateur

3 wegklep (boven dynamo) is berucht voor lekkage.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

En denken wij ook even aan de aansluiting van de kachelkraan? 
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Als die gaat dan is het meestal wel duidelijk waar het lek zit 
-
Ewout
- Donateur (5x)

De foto is er niet minder op. Goed in de gaten houden, dan hoef je niet op de fiets terug.
-
Sonab
- Donateur (4x)

tuutje van het reservoir wil ook wel eens barsten en lekken