Wellicht heb je het wel of niet gelezen, maar mijn oude Saab is helaas tot een spijtig eind gekomen, niet eens mijn schuld maar ik heb wel er flink wat van opgestoken en geleerd dat anderen op de weg rare dingen kunnen doen... net toen ik het afgelopen jaar een redelijk bedrag heb geïnvesteerd in mezelf en de auto om deze weer op te knappen, roestvrij te maken en andere reparaties. Ik was dezelfde dag met een vriend, ook met een 9-3OG cabriolet, naar Dion gegaan voor zijn Dion kuurtje.
Maar goed, ik ben er goed vanaf gekomen, en laat dat gelijk ook bewijzen hoe veilig en goed Saab is. Wauw! (Ja, ik vind het ook jammer dat ze niet meer worden gemaakt)
De volgende auto is daarom wederom weer een Saab 9-3OG cabriolet. Ditmaal een exemplaar uit 2001, met een B205E blok erin. Helaas niet meer de onverwoestbare B204E zoals mijn vorige Saab, waarvan het blok zelf intact is, maar nu kan ik wel lekker genieten van de voordelen van T7 voor jaren! En dat zonder de nadelen, want duimpjes omhoog voor de vorige eigenaar die er goed naar heeft omgekeken. Nieuwe Viggen koppeling, nieuwe GT17 turbo, nieuwe aircopomp en sludge controle en reiniging (en bedankt Saab Arnhem en bovenal de vorige liefhebber). Auto heeft nog maar 178000 km gelopen en is in 2009 geïmporteerd, geloof uit België. Wellicht heb je de advertentie op Marktplaats, het forum of elders gezien, maar deze komt wel van een liefhebber! De lampen en LED overal vond ik eerst smaakgevoelig, maar sinds ik ze in het echt heb gezien, weet ik zeker dat ik ze ook super tof vind. Maakt in mijn ogen de auto veel speelser (beetje customizen zal wel beetje bij m’n smaak en leeftijd horen) Zal het linkje nog hier neerzetten voor de belangstellenden!
Hiervan ga ik langer genieten!
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Hé, ja dat is een BMW 320i cabriolet. Van een goede maat, en opvallend is, is dat ze beide uit 2001 komen, beide rond de kredietcrisis geïmporteerd zijn (1 letter verschil in kenteken, maar toch bijna een jaar uit elkaar. Crisis, dus weinig nieuwe auto’s waarschijnlijk
), beide ongeveer dezelfde kilometerstand hebben, beide (origineel dan, afgezien van het Dion kuurtje) rond de 150 pk produceren en dat de eigenaren (wij) ongeveer net zo oud zijn als de auto
De één duidelijk gericht op comfort en de ander duidelijk op dynamiek. Beide auto’s kunnen op dynamiek en comfort iets, maar de ene is sterker in de één dan de ander.
We hebben er uren over gepraat, naast mijn amateuristische fotoshoot, haha!

Eerste upgrades: originele bekerhouder! Ik dacht dat te horen dat ze onhandig waren, maar met het juiste formaat beter, (zoals die van een groot fastfoodketen, ahuM) passen de hartstikke goed en prima in de bekerhouder! US sidemarkers iets aangepast, zodat het nog enigszins legaal is (sommige auto’s hebben origineel ook oranje sidemarkers, zoals bij de Range Rovers, of de oudere Volvo V40 viel me vandaag onderweg op). Ben bang dat de politie in regio Utrecht niet heel coulant is, gezien ervaringen van anderen.

Vlekkeloos is alles niet (maar zeker geen schande) want dingen zoals de Amul komt van rond de -400 tot -1050. Niet binnen de marge, terwijl alle slangetjes vast lijken te zitten (voor zover ik heb kunnen bekijken). Andere suggesties?
Ook is er vroeger met de auto niet lekker geschakeld. De bak is een stuk minder soepel dan mijn vorige Saab 9-3OG cabrio. Achteruit knarst soms (1 op de 10 keer of zoiets), en dit is reproduceerbaar. Zelfs als ik extra erop let dat ik compleet stil sta en de koppeling helemaal indruk. Ik zit te denken om misschien de oude versnellingsbak (van de B204E) hieronder te zetten, maar dat lijkt me nogal een ingrijpende operatie... het is soms storend, maar niet erg. Wel denk ik elke keer bij dat geknars: ‘ah k*t’. Enige wat ik hoop, is dat het niet erger wordt.
Auto is verrassend rammelvrij, het enige wat je hoort is het kapje van het interieurlampje dat rammelt over stenen, denk dat er een clipje gebroken is. Moet makkelijk te fixen zijn!
Verder lekt de uitlaat een beetje, en gezien me goede vriend een keer met zijn Caab op de bon is geslingerd door een agent die aan het laseren was en nieuwe agenten trainde en daardoor geen coulance toonde, ga ik dat maar z.s.m. fixen doen...
Er zijn andere dingen zoals de dakconstructie waarvan het lak afbladdert en de frame erg roest. Tja, daar moet ook nog iets voor komen.
Oh en de elektronische luchtverdeling van de ACC werkt! Helemaal blij mee, met zoiets kleins. Tja, ik blijf toch op de details letten.
Ben vast nog wel iets vergeten, maar we gaan er iets moois van maken!