van 100 km/h naar 200 km/h

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

van 100 km/h naar 200 km/h

Bericht door bram » ma 18 dec, 2006 13:44

Laatst bij European Tuning vertelde de eigenaar dat zij een witte volvo T5 hadden rijden met zo'n 350PK. Deze auto accelereerde van 100 naar 200 in zo'n 11 of 12 sec.

Afgelopen zaterdagnacht maar eens geprobeerd wat mijn 9000 doet.

Bij 100 km/h in zijn 3 het gas intrappen tot aan de 200 km/h ( wel schakelen natuurlijk)

Je kunt dit natuurlijk moeilijk doen en je meetwaarden kloppen waarschijnlijk van geen kant. Maar toch wel leuk.

De naad passeerde na zo'n 16 sec de 200 km/h. Zou niet weten of dit snel is. Ben benieuwd of meerderen forumleden dit wel eens gedaan hebben.

Gtr,
Bram

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 18 dec, 2006 17:02

je zou het ook eens met de 9-5 Hirsch van je pa moeten proberen! :D

davidjoost

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 18 dec, 2006 17:09

:offtopic:
davidjoost schreef: Ouders: Saab 9-5 Estate Aero '02 | 270pk by Abbott Racing | Vialle LPi (g3 lpg-installatie) | (zie ledengalerij voor foto's!)

Wanneer gaat de 9-5 van je ouders op de pijnbank?....dan kun je ook meedoen aan de 100-200 km/u test. :wink:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 18 dec, 2006 18:05

@ speekie: wellicht gaan we de aero nog chiptunen! :D

ik heb ergens een redenatie gelezen waarin wordt gesteld dat de 5e injector in theorie 4x zo vaak brandstof kan inspuiten, in theorie zou hij dus veel meer dan 50pk extra (aan brandstof) kunnen leveren

ik heb van mesman begrepen dat de verdeling van de brandstof van een extra injector (hij heeft het getest op een volvo met 6e injector) gewoon goed is (net zoals de lucht dus), dus daar zal het probleem niet in liggen...

chiptunen naar zo'n 270pk/420Nm moet dus niet zo'n probleem zijn qua brandstoflevering

en er moet nog een intake pipe op die naar de turbo gaat (vanaf de intercooler? dit ding: http://www.abbottracing.com/2003/images ... ompare.jpg) om het geupgrade inlaat traject compleet te maken.... enige wat dan overblijft is de uitlaat maarja moet je die persé vervangen om van al die andere dingen profijt te hebben?

groeten,

davidjoost

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 18 dec, 2006 18:10

de aero met maptun stage 3 gaat van 0 - 200 KmH in 24 sec.

De 911 doet het in 12.5 sec :shock: maar he....dat is dan ook een duitser!

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 18 dec, 2006 18:15

easy schreef:de aero met maptun stage 3 gaat van 0 - 200 KmH in 24 sec.

die hadden vroeger ook al haast om ergens te komen

jemig 12.5 sec :shock:

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » ma 18 dec, 2006 18:33

Nou, dit wil ik ook wel eens proberen. Weet alleen nog niet wanneer...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 18 dec, 2006 19:07

@ s95ae: ik meld me aan als vrijwilliger om te timen :lol:

lang niks meer gehoord van je overigens, heb je mijn pb nog gehad een tijdje terug?

wat vind je trouwens van mijn nieuwe avatar? :wink:

groeten,

davidjoost

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 18 dec, 2006 19:21

DJ, als je de vijfde injector steeds alle vier cycli mee laat inspuiten, heb je dan geen last van bevriezing van het gas?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 18 dec, 2006 19:25

blijkbaar niet....

de eerste 30.000km (op lpg) heeft hij gewoon vloeiend gereden, alleen laatste tijd af een toe een schokje, waar dat vandaan komt zijn we nog niet achter.... maar tis soms niet en soms 1x per rit, heel vreemd :? de bougies zijn volgens schema aan vervanging toe dus hopelijk zal het helpen als we die vervangen

davidjoost

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 18 dec, 2006 19:46

speektuning schreef::offtopic:
Afbeelding
:lol: :bluethumb:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 18 dec, 2006 19:54

Ja, dat het nu werkt geloof ik wel. Ik doelde meer op de situatie na tuning en dan bedoel ik niet het plaatsen van alleen een buisje, maar ook software. In plaats van een klein beetje gas inspuiten zal die dan 'full power' aan de bak moeten.

Bij een sv70/850 worden soms de gasinjectoren te ver van de plaats van de benzine injectoren geplaatst, waardoor hetzelfde verschijnsel optreedt. En dan hebben we het over 5 injectoren die maar 1 cycli inspuiten...

carlson
Geregistreerd lid

Bericht door carlson » ma 18 dec, 2006 20:56

De 9-3 cabrio van A&P cars doet het rond de 15 seconden toen die rond 450pk was .

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 18 dec, 2006 20:58

Zeg hoor eens,

Dat Bram het heeft over het intrappen van het GAS bij 100kmh wil niet zeggen dat het een hint is om maar weer eindeloos over dat andere gas te gaan bakkeleien :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: Kan dat nu eens stoppen a.u.b.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 18 dec, 2006 21:00

carlson schreef:

De 9-3 cabrio van A&P cars doet het rond de 15 seconden toen die rond 450pk was .
Ik denk dat ie nu met 580 Pk helemaal niet meer van zijn plek komt :D Ik ben morgen in Belgie, vraag eens of Tony tijd heeft?

Plaats reactie