Vliegende auto uit NL gaat in augustus de weg op

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Vliegende auto uit NL gaat in augustus de weg op

Bericht door RoelandV » ma 20 jul, 2020 22:07

Afbeelding

De vliegende auto van het Nederlandse bedrijf PAL-V gaat volgende maand voor het eerst de openbare weg op.
Daarmee zet de in Raamsdonkveer gevestigde onderneming een nieuwe stap richting de langverwachte uitlevering
van de eerste modellen.

Bron: https://www.nu.nl/auto/6065541/vliegend ... eg-op.html

Video: https://www.nu.nl/240753/video/vliegend ... wegen.html

martinphili
Geregistreerd lid

Re: Vliegende auto uit NL gaat in augustus de weg op

Bericht door martinphili » ma 20 jul, 2020 22:33

Wij zeggen Born from jets maar deze mensen kunnen bijna zeggen: Born as jets. Ik vind het geweldig. Idioot maar geweldig :)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 22 jul, 2020 13:42

"Instappen en wegvliegen doe je uiteraard niet zomaar. Daarom heeft PAL-V een eigen FlyDrive Academy, waarbij door middel van zes vijfdaagse trainingsmodules je vliegbrevet voor het voertuig kan halen. Deze week wordt begonnen met het opleiden van de instructeurs"

Ik snap nog steeds niet dat dit toegestaan wordt. Een handvol van die dingen in de lucht zal nog geen probleem vormen, maar als de aantallen toenemen wordt het spannen boven onze hoofden... De onzichtbare "infrastruktuur" in de lucht wordt door zeer strikte regels gevormd die door de professionele vliegers gevolgd en gerespecteerd worden. Een cursus van 30 dagen maakt je nog geen vlieger. Een basisopleiding tot piloot duurt 2 jaar en daar zijn ook nog eens strikte toelatingseisen op van toepassing: https://pilootworden.nl/piloot-worden/toelatingseisen/ Ben benieuwd of die ook voor de hobbyvliegers gelden die na 30 dagen schoolbank opstijgen...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 22 jul, 2020 15:11

Een kleine parkeerschade helpt iedere vliegambitie rigoureus om zeep

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 23 jul, 2020 0:56

Op zich een leuk idee, dat autogiro-principe. Maar ze schrijven dat ze bij diverse gemeentes een veldje nodig hebben, terwijl een rollende start 180 meter in beslag neemt. Dat zijn wel flinke veldjes dan.

Een amerikaan heeft dit ontwikkelt, maar dat heeft nog niet de vorm van een auto. Sterker nog, ook nog niet eens wielen. Maar het vliegen met zo'n uit de kluiten gewassen drone, schijnt een stuk eenvoudiger te zijn dan met een helicopterachtige.

Ik ben het wel met gj900 eens, maar gelukkig is de aankoopprijs is vooralsnog een flinke drempel om het geen algemeengoed te maken.

Ben benieuwd of die rotorbladen ook inklappen, anders moet je altijd met een rode zakdoek of oranje vlaggetjes wegens overhang rondrijden en bovendien is het vliegfeest na een kopstaartbotsing in een file met een klap voorbij. Verzekeringsmaatschappijen die de schade aan zo'n ding uit moeten keren staan niet te trappelen, neem ik aan.

Waar en hoe hoog en hoe laag mag je met zo'n ding vliegen? Boven de snelweg? "Goedemorgen luisteraars, de A12 is rondom de Meern in beide richtingen gestremd. Vandaag geen trekkerprotest, maar een neergestorte "vliegende auto" ... stilte ... "Jongens, het is toch geen 1 april. WIe heeft dit item op de rol gezet. Vliegende auto's :lol: het moet niet gekker worden. Als 'ie neerstort dan kan 'ie toch doorrijden... eh wat zeg je? Op een vrachtauto geland en een viaduct geramd. Tja, wie verzint dan ook zoiets? ... oh, * ... de microfoon stond nog open. Eh waar was ik gebleven .... ruim 300km file in alle richtingen."

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 23 jul, 2020 2:44

Lijkt mij helemaal geweldig zo'n ding! 8)

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 26 jul, 2020 21:10

Steve-O schreef:
do 23 jul, 2020 0:56
.....? Boven de snelweg? "Goedemorgen luisteraars, de A12 is rondom de Meern in beide richtingen gestremd. Vandaag geen trekkerprotest, maar een neergestorte "vliegende auto" ... stilte ......
Dit gevaarte zul je ook waarschijnlijk niet ergens boven Lelystad zien opstijgen. Mijn vermoeden is dat deze dingen als speeltjes verkocht gaan worden in Arabische emiraten. Zes keer een rondje rond de woestijn en daarna staat dat ding stof te vergaren in een onderkasteelse parkeergarage.
Geeft helemaal niks, de fabrikant spint er goed garen bij.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 26 jul, 2020 21:50

Ik heb de heren van Pal-V wel eens gesproken en het idee was destijds wel degelijk om dit in Nederland de weg op en de lucht in te krijgen. In elk geval aan de aanbodzijde. :wink:

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 26 jul, 2020 21:54

jaaaa, dat is slechts 50%. In theorie :)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 27 jul, 2020 10:08

Volgens het bedrijf zijn er al 100 stuks in de voorverkoop verkocht, waarvan maar liefst 40 stuks in Nederland. Van der Most zal wel op de klantenlijst staan, denk ik.

Plaats reactie