De witte 900S van Vyv. Setje 17" cross spokes te koop.

1978-1993
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Interieur upgrade.

Bericht door Vyv » di 09 jun, 2020 13:03

taaffert schreef:
ma 08 jun, 2020 16:33
Misschien je koplampen een keer afstellen, zal vast schelen :wink:
...
Ik sein wel gewoon terug als ze al een week met mistachterlicht aan rijden :-P+

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. do88 koelslangen.

Bericht door Vyv » di 16 jun, 2020 11:22

Datum: 2019-09
==============
Op intsaab 2019 een complete set do88 koelslangen gekocht, na zo'n lange rit kan je niet met lege handen thuis komen toch? Kreeg ook nog een leuke korting omdat ik geen Saabclub lid was :badteeth1: Het is een leuk en redelijk eenvoudig klusje en vooral de bovenste koelslang van thermostaat naar radiator had zijn beste tijd ook wel gehad nu ik de binnenkant eens goed bekeek (snee bij slangklem, aneurysma was aanstaande). En ook alle slangklemmen vervangen door shiny nieuwe. Merk op dat je met deze set ook gelijk de 3-weg klep weglaat, joepie want het lelijke ding gaat toch altijd gaan lekken (op je dynamo!). Ook komt deze set tegenwoordig met de lange dunne slang van KVS reservoir naar radiator, in eerdere sets was deze slang afwezig.

Afbeelding

Onder de motorkap zie je er nog maar weinig van terug :blue_susp:
Afbeelding

Knissaw
Geregistreerd lid

Bericht door Knissaw » di 16 jun, 2020 11:50

Vyv schreef:
di 16 jun, 2020 11:22

Onder de motorkap zie je er nog maar weinig van terug :blue_susp:
Na mijn mening de beste keuze, ben zelf niet zo'n fan van een regenboog onder de motorkap :D

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 16 jun, 2020 12:05

Toch wel mooi dit. Wat kost zoiets?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 16 jun, 2020 13:01

Ik heb 172 euro betaald incl korting, blijkbaar was dat de BTW weg ermee prijs, want de set staat bij J&D en R&D voor 172 ex btw
Euro's voor slangklemmen komen er nog bij...

Inkoopt actie do88 (viewtopic.php?f=56&t=170564) is net voorbij, krijg je 10% korting en graties verzending (PostNL heeft zojuist afgeleverd bij mij (2020-06-16)).

J&D
https://www.jendvandenbosch.nl/kachelsl ... 4624.html

R&D
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... O88-KIT50S

Bij Elferink goedkoper (huismerk? zonder lange dunne slang KVS reservoir naar radiator?)
https://elferink.nl/Nieuw/Saab/900_-93/ ... rtNr/12615

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Meten is weten.

Bericht door Vyv » di 23 jun, 2020 7:52

Datum: 2019-10
==============
Allemaal mooi en aardig Trionic5.5 erop maar dat doe je natuurlijk niet om op basisdruk te rijden...

Onze saffier van het forum doet wel eens een testbank meeting organiseren bij de vrienden van KCP en toen in september er een berichtje voorbij kwam (viewtopic.php?f=52&t=166804) dat dit in oktober weer ging plaats vinden stond het vrij snel in mijn agenda. Ik ga graag naar vermogensbank meetings, even bijkletsen met bekende gezichten en altijd leuk een beetje banden trappen, uitlaatgassen snuiven en KCP sleutelhangers bietsen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik een auto op de bank gezet had, sowieso nog niet eerder bij KCP met hun vrij nieuwe bank die echte PK's belooft :wink:

Ik had al een schatting doorgegeven van 200pk/300Nm omdat ik wel het gevoel had dat het geen basisdruk meer was, wielspin in 2e versnelling op droog asfalt enzo. Op de heenweg met AlbertR en zijn pa opgereden met hun mooie GT en daar waar het kon lieten we de paarden even in de vrije loop, de witte kon zich goed meten met de zwarte ;-)

Klaar voor de start..
Afbeelding

Afbeelding

Bij het vastgespen werd er nog een beetje gemopperd door Pieter omdat mijn middelste sleepoog ontbrak, deze had ik niet meer teruggeplaatst na trekhaak verwijdering. Met een vorige classic ooit eens een gestrande collega een stukje opgesleept naar het werk, maar die had niet in de gaten dat het sleeptouw strak gehouden moest worden waardoor de halve bodemplaat ontzet was, grrrrrrr.... Zal me nu niet meer gebeuren!
Afbeelding

Ben erg blij met het resultaat, er zitten toch stiekem wel een aantal uurtjes in het Trionic verhaal.

Resultaat:
219,8PK @ 4703rpm
336,2Nm @ 4496rpm

Afbeelding

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » di 23 jun, 2020 8:53

Dat is een mooi resultaat!

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 23 jun, 2020 9:43

Hele mooie waarden.
Maar zit ie niet wat laag in de toeren?
In potentie met meer lucht en brandstof is daar in het hogere gebied echt nog wel meer uit te purren :twisted:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 23 jun, 2020 9:53

Ik ben ondertussen weer een aantal software versies verder en zal bovenin nog wel wat meer doen, stond iets te "veilig" :pleased:

Maar ik heb nog wel het standaard knietje zitten en de originele downpipe en die vormen ook nog wel een soort van restrictie :idea:

Zag bij de "Green Hortnet" dat er na 4750 toeren ook niet veel PK's er meer bijkwamen (zelfde setup qua knietje en downpipe).
Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 23 jun, 2020 10:03

Wat is dat rode extra lijntje in de air/fuel op 5.6 en 5.7?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 23 jun, 2020 10:05

Dan klapt de afterburner erin... :twisted:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 23 jun, 2020 13:30

KlabBam! :devil_shades:

Ik denk dat op dat moment de voet van het gas af gaat en daardoor gasklep dicht gaat maar nog wel brandstof in het inlaat traject zit waardoor je een heel kort moment een rijk mengsel heb met een toerental dat ook weer afneemt, vandaar dat het ook weer meer naar links geplot wordt.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » di 23 jun, 2020 13:34

gaaf. Mooie foto's. Bij wie heb je die do88 slangen set gekocht?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 23 jun, 2020 15:17

KVS slangen komen van R&D.

AlbertR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AlbertR » wo 24 jun, 2020 9:36

Bij het opdraaien van de parking bij de AH had ik hem al gezien natuurlijk en met de woorden 'ik ga wel ff een kar halen zet jij het leeggoed alvast klaar' auto aan de kant en eerst ff een foto......

Afbeelding

En inderdaad de rit naar KCP was leuk de zwarte blijft wel the underdog bij een krachtmeting met die van jou Vyv :(.

Heel leuk Topic dit 😉 👍

Plaats reactie