Wat betekent Max 100 km/u voor jou als automobilist?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Wat betekent Max 100 km/u voor jou als automobilist?

Bericht door Steve-O » ma 18 nov, 2019 11:39

@ReinO: Een dunne scheidslijn tussen bouwfraude en bestuursfraude. Klokkenluiders wordt toch niet voor niets het leven zuur gemaakt. Daar is een boek over geschreven.
Leestip: https://www.bol.com/nl/f/klokkenluider/30545524/

Afbeelding

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » ma 18 nov, 2019 15:08

Ik vindt 100km/u prima.Degene die de wet willens en wetens overtreden gun ik een riante bekeuring. :O:

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » ma 18 nov, 2019 15:38

:D

Hier in Groningen ben ik er wel blij mee. :wow: :wow: Het geldt toch voor alle wegen in Nederland :-S+ . De meeste wegen hier zijn 80 km/h wegen, die nou ook 100 worden. Toch??? :police:

:O:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 18 nov, 2019 21:03

Uiteraard krijg je bij zo'n maatregel ook te maken met tegenstanders.
Sommige daarvan bedenken "ludieke" acties:
100 kilometer per uur rijden in de derde versnelling. Bijna 100.000 mensen zeggen dat te willen doen op 1 januari.
Dat hebben ze tenminste aangegeven bij het facebookevenement '100 rijden in de 3e versnelling voor extra uitstoot'.
"Het is als grap begonnen en dat is uit de hand gelopen", zegt initiatiefnemer Levent Taş.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... t-stikstof

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 18 nov, 2019 21:09

Het is alsof de gemeente wat doet tegen straat zwerfvuil in je wijk en de hele straat collectief de kliko op straat omkiepert.

Dat is het land dat we geworden zijn.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 18 nov, 2019 21:14

Ben ik het zomaar 'n keer met je eens

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 18 nov, 2019 21:24

RoelandV schreef:
ma 18 nov, 2019 21:03
Uiteraard krijg je bij zo'n maatregel ook te maken met tegenstanders.
Sommige daarvan bedenken "ludieke" acties:
100 kilometer per uur rijden in de derde versnelling. Bijna 100.000 mensen zeggen dat te willen doen op 1 januari.
Dat hebben ze tenminste aangegeven bij het facebookevenement '100 rijden in de 3e versnelling voor extra uitstoot'.
"Het is als grap begonnen en dat is uit de hand gelopen", zegt initiatiefnemer Levent Taş.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... t-stikstof
Ik gok erop dat die stoere jongens dan te brak zijn.
1 januari.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 18 nov, 2019 22:18

Er zijn ook mensen die totaal anders reageren. Zo vraagt NRC-columnist Marcel van Roosmalen zich af:
"Wat voor leven heb je als snel rijden zo belangrijk voor je is ?"

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/15/wa ... s-a3980415

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » ma 18 nov, 2019 23:35

Spijker op z’n kop.
Mooie column.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 18 nov, 2019 23:57

De Europese Commissie reageert zeer positief op deze Nederlandse verkeersmaatregel:
.....De Europese Commissie is overigens dik tevreden met 'braafste jongentje' Nederland: Eurocommissaris Bienkowska laat de NOS weten: "Dat is niet alleen goed vanwege het terugdringen van de uitstoot, maar ook uit oogpunt van verkeersveiligheid. Het is natuurlijk aan de lidstaten, maar dit is een goed voorbeeld. [..] Ik ben voor een permanente maximumsnelheid van honderd kilometer per uur. De kennis in de maatschappij over luchtvervuiling, over klimaatproblemen is groot. Mensen weten dat er iets moeten gebeuren, daarom zijn het goede maatregelen van Nederland."
Bron: https://autobahn.eu/artikel/55270/100-k ... is-content

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 19 nov, 2019 7:54

Rik H. schreef:
ma 18 nov, 2019 23:35
Spijker op z’n kop.
Mooie column.
Dat je je erin kunt vinden betekent nog niet dat het een goede column is. Uiteindelijk is het niets meer dan een vrij geschreven stukje vol ongefundeerde associaties teneinde karaktermoord te plegen van zij die de maatregel kritisch tegenover staan. Zo schrijft het merendeel van de onderbouw ook... Van een "kwaliteitskrant" verwacht je beter. :-P+

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » di 19 nov, 2019 7:57

Als je het dan toch op de woorden gaat zoeken, ik schrijf dat ik het mooie column vind, geen goede.
Als je je gelijk wilt hebben, kun je ‘m krijgen.
Ik ga de informatie over m’n Saab maar eens elders zoeken, jammer en de groeten,

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 19 nov, 2019 8:10

Magere onderbouwing hoor die colum, en dat voor het nrc.

Piet Vroon gaf jaren geleden al een betere uitleg -misschien zouden we Erik Scherder ook eens kunnen vragen.

Vrij naar Vroon:

' we zoeken allemaal een evenwicht tussen ontspannen van ons primaire krokodillenbrein en het controleren van onze driften -prefrontale cortex- '.
Dit is al zo oud als Rome 'de spelen zijn brood voor het volk '. Iedereen maakte elkaar af en beleefde daar veel lol aan, dat kan allemaal niet meer maar
we moeten wel iets met onze instincten en driften. Hard rijden past daar - met heel veel veel andere activiteiten- prima in. Vettel stuurde met 250/u nog ff tegen Leclerc aan: zie de analogie? Hij wilde hem kapot rijden maar hield zich -niet genoeg- in.
Natuurlijk willen wij ook hardrijden maar dan zonder anderen te schaden want dat willen we niet -prefrontale cortex- of het milieu, of sociaal ongewenst overkomen op anderen '.

enz enz.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 19 nov, 2019 9:16

Wie sprak toch ooit die legendarische woorden: "Als u van opschieten houdt, moet u wel snel zijn!"? :D

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 19 nov, 2019 9:40

Precies en het is nog eens leuk en belangrijk voor ons brein ook nog! Denk eens aan al die
'goedvoelstofjes' die vrij komen tijdens hard rijden :)

Plaats reactie