Bericht
door lex » do 26 dec, 2019 11:12
Zeker en vast, ga er maar van uit dat dit de reden is.
Heb ik ook gehad, terwijl ik op lpg reed, met hele rare verschijnselen. Eerst afslaan bij afremmen of in een bocht. Dan alleen willen starten met keuzeknop op uit, dus geen benzine of lpg. Later zelfs rijden met keuzeknop op uit, terwijl het leek dat de motor verzoop. Zo 20km naar huis gereden, harder dan 40 ging niet.
Thuis peilstok er uit: olie heeel ver boven maximum en toen rook ik meteen de benzine.
Het dunne olie/benzine mengsel liep als water uit de aftapplug bij het verversen van de olie. De benzinepomp had een klein scheurtje in het membraan, waardoor de benzine ook het carter in kan stromen. De pomp heb ik afgedopt, daarna geen probleem meer gehad.
Ga er maar van uit, dat dit altijd voor kan komen door slijtage van het membraan en misschien door aantasting door de nieuwe benzines nog wel sneller. Ik heb een lekkend membraan de laatste jaren al vaker gehad bij andere auto's, die hadden soms een afvoergaatje bij de bevestigingskant van de pomp op het blok, om de benzine naar buiten af te voeren. Dan ontdek je het pas aan het hogere verbruik of de stank als die in een windluwe ruimte staat.
Mooie Kerst, Lex