Beste Saab liefhebbers,
Recentelijk ben ik gelukkig eigenaar geworden van een Saab 95 V4 uit 1969... Fantastische auto die heerlijk rijdt. Echter kwam ik erachter dat de band rechtsachter klappert als je op de snelweg rijdt. Dit lijkt op een kapotte schokbreker denk ik...
Zijn die schokbrekers te reviseren dat iemand weet? En zo ja, weet iemand daar een adres voor? Nieuw zijn ze in ieder geval nog wel te verkrijgen, maar ik wil liever proberen die schokbreker te reviseren.
Ik hoor het graag en heb er veel zin in om mooie kilometers te rijden met de Saab!
Groet,
Thomas
Saab 95 V4 Schokbreker
-
kemman
- Donateur (2x)

Re: Saab 95 V4 Schokbreker
armschokbrekers?
evt kan het ook een veerschotel zijn, want die rotten nogal eens weg.
evt kan het ook een veerschotel zijn, want die rotten nogal eens weg.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Lagen er 2 op inter 2019
Er is een forummer die heeft het omgebouwd naar normaal 96 schokbrekers
En er is een topic over deze dingen, schijnt dat ze in de UK kunnen reviseren
Misschien. Heeft forummer Jota onderdelen liggen
Maar wat kemman zegt, eerst controleren, krik eronder en wiel eraf zou ik zeggen
Of nog eerder, eerst goed kijken en een ander de Saab laten bewegen.
Er is een forummer die heeft het omgebouwd naar normaal 96 schokbrekers
En er is een topic over deze dingen, schijnt dat ze in de UK kunnen reviseren
Misschien. Heeft forummer Jota onderdelen liggen
Maar wat kemman zegt, eerst controleren, krik eronder en wiel eraf zou ik zeggen
Of nog eerder, eerst goed kijken en een ander de Saab laten bewegen.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Kun je even melden waar? Een hoop 95 V4-bezitters hier zijn al jaren vergeefs naar op zoek.thomaas schreef: ↑za 17 aug, 2019 16:41Nieuw zijn ze in ieder geval nog wel te verkrijgen,
De schokbrekers uit het topic "95 aan het spit" zijn meen ik door een bedrijf in NL gereviseerd. Met wat zoeken op het web moet er ook wel een bedrijf in je buurt te vinden zijn die het kan.
Ik heb zo'n vermoeden dat je 95 hier op het forum al is langsgekomen.
Klappert de band of het wiel?
Dit is trouwens het tweetakt subforum, V$ zit een verdieping lager
-
Luud
- Donateur (8x)

Kan het onbalans in het wiel/band zijn ?? Beginnen met laten balanceren voordat je dure reparaties gaat uitvoeren ?
Schokbrekers zijn te koop bij:
https://www.saabparts.shop/index.php?ro ... =50&page=2
Schokbrekers zijn te koop bij:
https://www.saabparts.shop/index.php?ro ... =50&page=2
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Al wat je moet weten over de achterste schokdempers van de 95: viewtopic.php?f=11&t=41026 en viewtopic.php?f=11&t=9736
-
thomaas
- Geregistreerd lid
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik zal eerst eens het wiel eraf monteren en goed kijken of er niks anders rot is. Mocht het wel de schokbreker zijn, hoe vervang je die dan? Is dat iets wat je zelf makkelijk kan doen of staat de schokbreker onder spanning en moet je die spanning eraf halen?
Thanks!
Ik zal eerst eens het wiel eraf monteren en goed kijken of er niks anders rot is. Mocht het wel de schokbreker zijn, hoe vervang je die dan? Is dat iets wat je zelf makkelijk kan doen of staat de schokbreker onder spanning en moet je die spanning eraf halen?
Thanks!