LED lampen H4
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
LED lampen H4
LED lampen H4 gemonteerd. Van autovoxx ( via BOL.com ) € 88,99..... Nu ruis op radio en op SID melding headlight faillure. Wat kan ik hier aan doen? Wel geweldig veel licht!!!
Saab 93 CABRIO Anniversery SE 2002 Stage 1 DION HPT
Ik ben gek op Mayonaise maar NIET!! in mijn motorblok!!!!
- reiernumans
- Donateur 2014 + 2019
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: LED lampen H4
Eruit halen en sorry zeggen tegen alle bestuurders die je hebt verblind in de tussentijd

2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Geregistreerd lid
Ze zitten er net in en geven hetzelfde patroon weer als de H4 lampen van Philips.
Dus als je niets kan bijdragen aan dit geval en alleen grappig wilt zijn.... sla dit dan even over !!!
Dus als je niets kan bijdragen aan dit geval en alleen grappig wilt zijn.... sla dit dan even over !!!
- AR
- Donateur 2016 + 2019
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Koplamp Relais aanpassen (je kan de printplaat doorbreken) dan is de controlefunctie voor de koplampen, en daarmee de melding op de SID verdwenen.
Speelgoed:
- Saab 9-3 2.0 Stage 5 305/440 MY2001 Steel Grey Metallic
- Porsche 911 Carrera 2 340/380 MY2002 Guards Red
- Ducati ST4s 996 MY2003 Ducati Red
- Yamaha XJ600S Cafe Racer MY1992 Gulf Blue
- Saab 9-3 2.0 Stage 5 305/440 MY2001 Steel Grey Metallic
- Porsche 911 Carrera 2 340/380 MY2002 Guards Red
- Ducati ST4s 996 MY2003 Ducati Red
- Yamaha XJ600S Cafe Racer MY1992 Gulf Blue
- gnoltes463
- Donateur 2019
- Regio: - kies een regio
Ruis op de radio komt hoogstwaarschijnlijk door de ventilatoren achter op de lampen. Ongetwijfeld te verhelpen met een condensator o.i.d.
- Motolab
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Drenthe
- Contacteer:
Verdiep je even in CANBUS bv wiki canbus oid..
Led heeft geen weerstand en aangezien je hele Saab is voorzien van CANBUS meten/lezen de diverse management systemen de componenten dmv weestandsmeting..... omdat je lampen nu foute waarde afgeven, is dat in de war...
Of je fopt de boel (elektronica) of brengt alles weer terug naar origineel..
Maar let op, bij foppen, kan het probleem zich verleggen igv verkeerde waarde en raakt er weer wat anders op de hobbel...
Mijn idee: wil je modern... koop dan een moderne auto.... oudere auto rijden en wil je betrouwbaar zonder gezeur, houd het bij standaard/origineel..
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
- alex75
- Geregistreerd lid
Veel geld!
Heb ze ook, op moment niet in auto, en deel je mening.... lekker veel licht!
Alleen ik heb ze voor tiende van het geld van Ali.. En het is apk afkeur, lichtbeeld klopt niet meer, koplamp rechtsvoor schijnt dan te hoog.
Die ruis had ik niet, wel af en toe de failure melding.. die nam ik voor lief en drukte ik weg.
Heb ze ook, op moment niet in auto, en deel je mening.... lekker veel licht!
Alleen ik heb ze voor tiende van het geld van Ali.. En het is apk afkeur, lichtbeeld klopt niet meer, koplamp rechtsvoor schijnt dan te hoog.
Die ruis had ik niet, wel af en toe de failure melding.. die nam ik voor lief en drukte ik weg.
9-3 2.0T T7 HIRSCH CABRIO
9-3 2.0T SE T5 DION HPT Stage 3
9-3 2.0T SE T5 DION HPT Stage 3
- Marty__Mouse
- Donateur 2019
Even een paar ferriet blokjes bestellen via Ebay en voor je driver om de kabel monteren. Dan is de ruis van de radio weg.
Daarnaast zijn de nieuwe led lampen perfect als vervanging voor je halogeenlampen, juist omdat de plaatsing van de ledjes op exact dezelfde plek zit als bij de originele halogeenlampen.
Dit in tegenstelling tot xenon wat inderdaad wel verblind. Maar met de juiste ledlamp heb je 1 op 1 het lichtbeeld als origineel met halogeen.
Zelf heb ik ook leds gemonteerd en ben er zeer tevreden over.
Daarnaast zijn de nieuwe led lampen perfect als vervanging voor je halogeenlampen, juist omdat de plaatsing van de ledjes op exact dezelfde plek zit als bij de originele halogeenlampen.
Dit in tegenstelling tot xenon wat inderdaad wel verblind. Maar met de juiste ledlamp heb je 1 op 1 het lichtbeeld als origineel met halogeen.
Zelf heb ik ook leds gemonteerd en ben er zeer tevreden over.

- Marty__Mouse
- Donateur 2019
Even wat extra info over de ferrietblokjes;
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 5D=Ferriet
Sowieso erg veel nuttige info in dit topic.
Oh en voor de canbus melding kan je een setje error-cancellers aanschaffen, dan ben je daar ook vanaf;
https://www.amazon.com/Decoder-Adapter- ... B075DNXLVD
Of je sloopt je oranje lampencontrole relais, dat schijnt ook een eenvoudige mogelijkheid te zijn.
Je kan namelijk een deel van de printplaat afbreken (of pootje van het relais ombuigen) waarna je geen meldingen meer krijgt. Maar dan ook helemaal niet meer. Ook niet van andere verlichting.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 5D=Ferriet
Sowieso erg veel nuttige info in dit topic.

Oh en voor de canbus melding kan je een setje error-cancellers aanschaffen, dan ben je daar ook vanaf;
https://www.amazon.com/Decoder-Adapter- ... B075DNXLVD
Of je sloopt je oranje lampencontrole relais, dat schijnt ook een eenvoudige mogelijkheid te zijn.
Je kan namelijk een deel van de printplaat afbreken (of pootje van het relais ombuigen) waarna je geen meldingen meer krijgt. Maar dan ook helemaal niet meer. Ook niet van andere verlichting.
- jaap noord
- Geregistreerd lid
Alles bovengenoemd, zou een "goede" ballast moeten opheffen.
Of heb je alleen led met ventilator er achter zonder ballast???
Of heb je alleen led met ventilator er achter zonder ballast???
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
-
- Geregistreerd lid
Bedankt iedereen met de tips. Ik heb de lampen gemonteerd met de gewone stekker aan de driepoot van de lamp. De lamp heeft inderdaad koeling en past precies in de houder.
Waar moet ik dan een ballast plaatsen ?
Waar moet ik dan een ballast plaatsen ?
-
- Geregistreerd lid
overigens is de storing van de radio alleen op een zwakke zender. Sterke zenders worden prima doorgegeven.
- Marty__Mouse
- Donateur 2019
De ballast ofwel driver zit standaard aan je bekabeling van de ledlamp. Die kan je niet zomaar vervangen voor een ander (al was het alleen maar de specifieke stekkers). Een ferrietblokje plaatsen voor 2 euro doet wonderen. Lees die link van tweakers maar even. Staat genoeg over geschreven. 

- jaap noord
- Geregistreerd lid
Dan heeft Rolluf dus led lampen zonder ballast, tenminste dat is wat ik hier uit op maak. Zou ze toch ruilen voor led met ballast en geschikt voor merk auto. Heb al die andere zooi ook al gehad in mijn bummer, de gekste storingen kreeg je soms, of heel veel strooi licht of knipperende lampen etc etc. Mocht je kwaliteit zoeken neem dan eens contact op met de Nederlandse firma Hilox. Die maken led lampen geschikt voor H4 H7 en nog meer. En NEE , ik heb geen belangen bij deze firma, alleen maar goeie ervaringen. Ze zijn niet goedkoop maar beter dan de alibaba lampen. Maar gewoon even bellen of mailen met jouw wensen. Of kijk even op hun site. Dan krijg je goede lampen die ook nog eens apk bestendig zijn.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
- Marty__Mouse
- Donateur 2019
Ja dat zou goed kunnen inderdaad. Of lampen met ingebouwde ballast, die kom je ook steeds meer tegen (persoonlijk niet echt fan van want een ferrietkern plaatsen kan dan sowieso niet meer en warmte ontwikkeling natuurlijk).
Hilox staan inderdaad goed aangeschreven maar ik vind ze ook wel duur. Er zijn absoluut goede en goedkopere lampen verkrijgbaar uit China. Al is naar mijn mening alles onder de 50 euro wel een beetje risky qua kwaliteit.
Ik heb me ingelezen op bulbfacts. Die gasten testen Led, xenon en halogeenlampen en hebben mooie overzichten gemaakt.
Mijn keuze heb ik n.a.v. dit artikel gemaakt;
https://www.bulbfacts.com/led-kits/recommended/
Strooilicht komt met name voor door Leds die geen (goede) afscherming hebben voor gewoon dimlicht. Daar zit dus niet zo'n kapje om wat dr H4 lampen die ik hierboven heb geplaatst wel hebben net als een originele H4 lamp.
Die schijnen dus simpelweg altijd rondom en vaak zitten de leds dan ook nog eens op de verkeerde plaats tov het originele halogeen-filament.
Keuze genoeg, maar om door het grote aanbod een goede set te kopen is nog wel een uitdaging.
Hilox staan inderdaad goed aangeschreven maar ik vind ze ook wel duur. Er zijn absoluut goede en goedkopere lampen verkrijgbaar uit China. Al is naar mijn mening alles onder de 50 euro wel een beetje risky qua kwaliteit.
Ik heb me ingelezen op bulbfacts. Die gasten testen Led, xenon en halogeenlampen en hebben mooie overzichten gemaakt.
Mijn keuze heb ik n.a.v. dit artikel gemaakt;
https://www.bulbfacts.com/led-kits/recommended/
Strooilicht komt met name voor door Leds die geen (goede) afscherming hebben voor gewoon dimlicht. Daar zit dus niet zo'n kapje om wat dr H4 lampen die ik hierboven heb geplaatst wel hebben net als een originele H4 lamp.
Die schijnen dus simpelweg altijd rondom en vaak zitten de leds dan ook nog eens op de verkeerde plaats tov het originele halogeen-filament.
Keuze genoeg, maar om door het grote aanbod een goede set te kopen is nog wel een uitdaging.