We rijden inmiddels bijna vier maanden in onze Saab. En met buitengewoon veel genoegen. Onze oudste zoon had meer dan gelijk om ons te interesseren voor een 9-5.
Gisteren is de wagen naar de Saabspecialist in Eindhoven geweest. We hoorden een rammelgeluid rechtsvoor. Met name in de bochten. Ook maakte de auto een rare harde klap bij het starten.
De auto werd onder handen genomen door Richard. Hij had een diagnose gesteld tijdens een gezamenlijke rit door de wijk: Subrubbers onder de motor versleten, en een kapotte stabilisatorstang. Rubbers en beide stangen zijn vervangen, terwijl ik erop kon wachten.
Bij het monteren van een van de wielen, brak een wielbout. Tja, beter daar, dan ergens onderweg.
Nu de wagen op de brug stond konden we er eens goed onder kijken. De onderkant ziet er ondanks de hoge km stand (350.000) net zo goed uit als de bovenkant. Helemaal droog.
Wel is het advies de roestplekjes bij de wielkassen achter tzt een keer te laten behandelen. Ach, een beetje verwacht; immers veel mede-forumleden hebben het zelfde euvel aan hun 9-5.
Tijdens het wachten viel het me op hoe druk het bij deze Saab garage is. En allemaal zeer tevreden klanten. Ik sluit me daar graag bij aan.
