Met 338 km/u over de snelweg....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Met 338 km/u over de snelweg....

Bericht door RoelandV » ma 08 okt, 2018 21:16

@ReinO: misschien is dit iets voor jou. Zelf racen op een circuit naar keuze:
https://www.belevenissen.nl/cadeau/mini ... cuit-racen

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 09 okt, 2018 8:51

hier in Lelystad flink wat rondjes gemaakt maar daar kwam ik niet verder dan af en toe de 3e versnelling. erg grappig allemaal en je leert de auto
veel beter kennen maar dat is helaas verleden tijd.
Toch een andere ervaring dan + 300 op de motor.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 10 okt, 2018 15:35

In Duitsland mag het gewoon.... Of het verantwoord is is een andere discussie (ik zou hooguit zo hard gaan rijden als het extreem rustig is... ik vertrouw mezelf en de auto wel een beetje maar overige verkeersdeelnemers voor geen meter). Toch snap ik wel dat er mensen zijn die dit willen (proberen). Het kan mij niet hard genoeg gaan. Maar in NL is max 160 als cruise snelheid hard zat. En op een circuit haal je dit soort snelheden alleen op de motor, mensen die roepen dat je hard rijden op een circuit moet doen hebben er kennelijk geen ervaring mee; dat is een heel andere tak van de sport. Of een speciaal/bijzonder circuit met een heel lang recht stuk.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 10 okt, 2018 16:56

Sapphire schreef:
wo 10 okt, 2018 15:35
En op een circuit haal je dit soort snelheden alleen op de motor, mensen die roepen dat je hard rijden op een circuit moet doen hebben er kennelijk geen ervaring mee; dat is een heel andere tak van de sport. Of een speciaal/bijzonder circuit met een heel lang recht stuk.
Volgens mij moet je al een aardige baas zijn als je op de Nordschleife 225 km/h haalt...... Daar haal je met de motor of iets als Porsche GT3 snelheden zoals de 338 km/h uit het filmpje bij lange na niet.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » wo 10 okt, 2018 18:14

Sapphire schreef:
Toch snap ik wel dat er mensen zijn die dit willen (proberen).
Willen proberen, zolang het tot willen beperkt blijft kan het begrijpen.

Maar dit is toch een vorm van extreem egoïsme of voor mijn part egocentrisme of desnoods narcisme. Geen rijbewijs in dit geval betekent dus onverzekerd. Met zo'n idiote snelheid en een neem eens aan een toch wel vlotte reactiesnelheid van 1 seconde ben je pakweg honderd meter verder voordat je iets hebt gedaan. Voordat je het kreng stil hebt staan ben dan minstens tweehonderd meter verder, met je eigen ontbijt tegen de voorruit geplakt.
Terechte straf: poging tot doodslag dus prettig aantal jaren de bak in en een boete waarvan je daarna tien lang failliet blijft zodat je voorlopig niet aan auto's hoeft te denken ;-|+

Ben je zo bezeten van sensatie: koop illegaal een revolver en ga lekker op een stil plekje Russisch roulette oefenen.

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » wo 10 okt, 2018 18:23

dubbel

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » wo 10 okt, 2018 18:24

nastydrive schreef:
wo 10 okt, 2018 18:23
Het kan nog gekker audi R6 https://www.youtube.com/watch?v=fGZlLQEtg5E :O: 378 KM/U

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 10 okt, 2018 19:32

vanderzanden schreef:
wo 10 okt, 2018 18:14
Voordat je het kreng stil hebt staan ben dan minstens tweehonderd meter verder,
Eerder 350 meter vanaf het beginnen met remmen... Maar ik bedoelde natuurlijk mét rijbewijs. Het spreekt voor zich dat dit gedrag zónder een rijbewijs te hebben helemaal onacceptabel is. En in Nederland mét rijbewijs ook.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 10 okt, 2018 20:19

Sapphire schreef:
In Duitsland mag het gewoon.... Of het verantwoord is is een andere discussie (ik zou hooguit zo hard gaan rijden als het extreem rustig is... ik vertrouw mezelf en de auto wel een beetje maar overige verkeersdeelnemers voor geen meter)......
Theoretisch bestaat er geen snelheidsbeperking op de Autobahn. En mag men op Bundesstraßen minimaal 100 kilometer per uur, soms ook sneller.
Maar..... dit alles mag alleen daar waar geen beperking wordt aangegeven: 40% van de Duitse Autobahn.
Voor 60% van de Autobahn geldt een snelheidsbeperking van 120, 100 of zelfs 80 km/p.u. Meestal vanwege milieu- en/of geluidshinder.

En voor ik het vergeet.... nog een waarschuwing: de adviessnelheid is 130 km/p.u.
Rijd je harder en veroorzaak je een ongeluk, dan is het aan jou om aan te tonen, dat je geen onnodig risico hebt genomen.
Dat kan weleens een lastig verhaal worden.....

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 11 okt, 2018 7:15

@vanderzanden: je houdt het lekker simpel.
Maar ik vrees dat de menselijke natuur grillig is en hardrijden betekent niet altijd 'geen rekening met anderen houden' of
'anderen in gevaar brengen'. Want hoe onderbouw jij je beweringen dat dat wel zo is? En waarom mag je in dld wel >300 rijden -mits je overige weggebruikers niet in gevaar brengt- ?
Daar worden mensen niet vervolgd of opgesloten enz. Wat mij betreft krijgen we hier ook van die stukken snelweg met dezelfde regels.

Op de A6, richting Lelystad kun je - als je vooraan staat bij de brug- tot aan de 1e parkeerplaats- over een lege snelweg echt 'veilig' hard rijden trouwens:)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 11 okt, 2018 11:54

Tja, die video van die A6 is utterly boring natuurlijk. Als ik zie met welke snelheid viaducten, bewegwijzering en andere auto's uit beeld vliegen, vraag je je af of het trucage is. Als het echt is, zul je erbij geweest moeten zijn, lijkt me.

Ik beleef met veel lagere snelheden op wegen met bochten eigenlijk het meeste plezier. Wel lijkt het me geweldig om in een Viggen, Dragon of die laastse straaljager van SAAB eens mee te vliegen. De start alleen al ... Maar dat zal wel een droom blijven.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » do 11 okt, 2018 13:18

Voor 60% van de Autobahn geldt een snelheidsbeperking van 120, 100 of zelfs 80 km/p.u. Meestal vanwege milieu- en/of geluidshinder.
Niet vanwege milieu- en /of geluidshinder, maar de verkeersveiligheid was in de meeste gevallen de reden.
Waar een snelheidsbeperking geldt is een drastische afname van het aantal verkeersongelukken / slachtoffers het resultaat.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » do 11 okt, 2018 13:25

ReinO schreef:
ma 08 okt, 2018 5:41
................., maar bij de dodelijke ongelukken die Justitie bijhoudt weet ik wel dat de meeste verkeersdoden vallen op b wegen met bochten en bomen. Niet op de snelweg.
Ook op die wegen zijn de ongelukken meestal het resultaat van te hard rijden, Rein.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 11 okt, 2018 14:12

RoelandV schreef:
wo 10 okt, 2018 20:19
Maar..... dit alles mag alleen daar waar geen beperking wordt aangegeven: 40% van de Duitse Autobahn.
En voor ik het vergeet.... nog een waarschuwing: de adviessnelheid is 130 km/p.u.
Rijd je harder en veroorzaak je een ongeluk, dan is het aan jou om aan te tonen, dat je geen onnodig risico hebt genomen.
Ja dat klopt, is mij allemaal bekend want ik rijd regelmatig in Duitsland. Ik ga meestal niet boven de 200 om genoemde redenen. Ook omdat ik het ook niet relaxed meer vind cruisen boven die snelheid. Ik durf best harder maar het vergt veel van je concentratievermogen. Dus meestal lekker 160 op de tempomat waar het mag. Maar het gebeurt mij regelmatig dat ik 180 of 200 rijd en door (meestal een Duitser) een andere wagen wordt ingehaald alsof ik stil sta. Snelheid ligt dan meestal op of boven de 250 naar schatting. Toch ben ik van mening dat dit best op een verantwoorde manier kan. Alleen in NL kan het zeker weten niet, want daar snapt 99% niet wat 'gepaste afstand' is en men gunt elkaar het licht in de ogen niet bij invoegen of ritsen. Dus dat gaat niet werken. In Duitsland is mijn ervaring dat de meeste mensen wel anticiperen op de wat hoge(re) snelheden.
In geval van een ongeval heb je natuurlijk altijd discussie in zulk soort gevallen, dat is in NL niet anders. Kortom gewoon je gezonde verstand gebruiken. Maar midden in de nacht op een uitgestorven autobahn durf ik best 300+ te rijden.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 11 okt, 2018 14:43

totdat er een ree oversteekt :D

wat is snelheid?
mjn oude buurman die is rechter en is altijd zeer vel op snelheidsovertredingen, dan staan ze hier voor het hekje te janken zij hij altijd.

hij gaat altijd met de trein en op vakantei met het vliegtuig, ja hij had wel een auto, maar daar hechte hij geen waarde aan; een citroen ax, tja dan is 120 al wel heel erg hard.

xxxx , zij ik dan, je hebt snelheid en snelheid. kom stap eens in, dan zal ik laten zien dat 180 niet hard is en dan wil ik ook nog wel ff een (nood) stop maken om te laten zien hoe snel je vaart kunt verminderen.

maar dat ging hij dus niet doen. (niet omdat hij bang was denk ik, maar meer dat wanneer ik dit zou doen en staande zou worden gehouden met hem in de auto).

overigens mijn record is 280+ (niet met een saab) en dat is minder spannend dan 200+ met een sonett :wink:

Plaats reactie