Woensdag tijd gehad om de radiatuer te vervangen.
Van onder is de aftapplug redelijk te bereiken: slagje draaien en dan met een scrhoevendraaier in de inkeping de plug iets los wrikken. Zal die rare inkeping misschien wel voor bedoeld zijn?
Nog een paar fotootjes gemaakt, want de WIS en de Haynes zijn allebeide vaag over de leidingen voor de automaat.
Aan de fan assy zitten de leidingen op 1 plek vastgemaakt, niet te zien vanaf de bovenkant:
Aansluitingen van de warmtewisselaar automaatolie, de onderste zit goed verstopt.
Bij het vastzetten in de nieuwe radiateur heb ik me nog even laten foppen. Leek alsof de schroefdraad dol draaide, dus ik voorzichtig aandraaien. Bij het warmdraaien zag ik olie weglopen

. Dus boel weer los, fans half aan de kant en opnieuw bouten aandraaien, blijkt dat ze wel goed vast kunnen.
Heb naast de turbo inlaat ook de luchtinlaat wat aan de kant gebogen om beter bij de automaat leiding te kunnen. De flashlube aan de linkerkant zat natuurlijk ook in de weg.
De ratelsleutel onder in de foto is heel handig om de automaatolie leiding los te maken. Ratelsleutel 8 is fijn om de automaatleiding op de fans los te krijgen en vast te maken.
Slangenklemmen heb ik afwisselend met waterpomptang en speciale klemmen tang met flexibel stuk gedaan. Laatste vooral handig bij de onderste radiateurslang. Onderset slang meteen vervangen door een nieuwe. Was niet noodzakelijk, maar ik was er nu toch bezig.
Ik heb al met al denk ik een 200-300ml bakolie gemorst, maar bij peilen staat het niveau op max. Ik zag in de Haynes dat je met stationair draaiende motor moet peilen, na de P en D even ingeschakeld te hebben. Daalt het olie niveau dan?