Ja, die bijvoorbeeld, of van whiteline, verkrijgbaar bij KCP.M_Jagroep1988 schreef:John52, je bedoelt powerflex rubbers?
Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
- johnb52
- Donateur (7x)
- Berichten: 10781
- Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 12 aug, 2013 17:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Sinds kort eigenaar van een 2007 9-3 SE 1.8t vector, eerste neus, nieuw interieur:Stefan Falke schreef:Sinds vorige week opnieuw Saab rijder geworden, een 9-3 SE 1.9 120pk uit 2006, iets meer dan 200k op de teller
Top: stoelen, was Renault Laguna sportzetels gewend, en die zijn echt heel goed, maar de stoelen van deze zijn zelfs nog beter! / veel handige details, zoals customise, houders voor bekers etc. /. motor, stil, veel koppel / prachtige auto om te zien, een van de mooiste estates ooit, prachtige achterlichten
Flop: zelfs bij de eerste SS was het dashboard al verouderd...
TOP - nog steeds zo ongeveer de mooiste station die er op de weg te vinden is, alleen een saab rijdt als een saab. relaxte motor die zich bijna als diesel laat rijden, prachtige stoelen stof/leer, mooi design interieur voor zijn leeftijd, prima geluid (meest uitgebreide versie)
FLOP - verbruik is behoorlijk hoog, door plaatsing subwoofer weinig opbergruimte onder de kofferruimte en in de zijvakjes kofferruimte
- PeterJanssen
- Donateur
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 04 aug, 2013 14:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Sinds afgelopen zomer eigenaar van een 2003 9-3 SE 1.8, LPG automaat.
Dit na mijn eerdere 9-3 NG, 2.2 diesel.
TOP - Relaxte motor, door automaat (koppelomvormer) veel trekkracht onderin. Heerlijk stil.
FLOP - Ben niet echt tevreden over de wegligging. Heb het gevoel dat de auto snel uitbreekt (achter).
Ben bezig met verbetering van de audio
Dit na mijn eerdere 9-3 NG, 2.2 diesel.
TOP - Relaxte motor, door automaat (koppelomvormer) veel trekkracht onderin. Heerlijk stil.
FLOP - Ben niet echt tevreden over de wegligging. Heb het gevoel dat de auto snel uitbreekt (achter).
Ben bezig met verbetering van de audio
Saab 9-3 SS 2008
Saab 96V4-1973
Ex 9-3 SS 2003
Ex 9-3NG TiD
Verder:
BMW E91
Ex BMW E36
EX Alfa 147 16V Twinspark
EX Peugeot 207 1.4 VTI
Saab 96V4-1973
Ex 9-3 SS 2003
Ex 9-3NG TiD
Verder:
BMW E91
Ex BMW E36
EX Alfa 147 16V Twinspark
EX Peugeot 207 1.4 VTI
- fozwart
- Donateur (7x)
- Berichten: 7016
- Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Snel uitbreken zou hij niet moeten doen. Misschien even controleren of de juiste velgen (ET41) er onder liggen, anders achterwielophanging controleren op versleten rubbers en/of uitlijning.PeterJanssen schreef:FLOP - Ben niet echt tevreden over de wegligging. Heb het gevoel dat de auto snel uitbreekt (achter).
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
ik volg Fozwart in deze. Auto heeft een goede wegligging...
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Mrwhoopie
- Donateur (5x)
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Idd dat ding kan echt hard de bocht ineen nog nooit een uitbrekende achterkant gehad.
There are no old Saab's,only new owners
- alewijn
- Geregistreerd lid
- Berichten: 535
- Lid geworden op: wo 12 mar, 2008 2:09
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Volgens mij zit er zelfs een licht meesturende achteras in toch ?!
Saab 9.3 SS 1.8T 2007 Hirsch Stage 1
Saab 9.3 SS 2.0t 2006
Saab 900 NG Talladega 2.3i Coupé ( rode )
Volvo 340
Saab 9.3 SS 2.0t 2006
Saab 900 NG Talladega 2.3i Coupé ( rode )
Volvo 340
- fozwart
- Donateur (7x)
- Berichten: 7016
- Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Ja, dat maakt goed uitlijnen wel een noodzaak.alewijn schreef:Volgens mij zit er zelfs een licht meesturende achteras in toch ?!
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
- fuga
- Geregistreerd lid
- Berichten: 828
- Lid geworden op: za 06 sep, 2008 20:54
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
1 keer gehad, jaaaaren geleden bij eindhoven op de a2 vanuit utrecht. Flink hard door de bocht en toen brak de achterkant uit. Dat is heel erg spannend en adrenaline verhogend. Dan reed ik ook veel te hard maar het lukte wel. Had niets met uitlijnen te maken, gewoon te hard gereden.
Saab 9³ ss '04 Vector
- Bummer
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
En dan een lpg-tank erin maakt dat het uitbreken sterker wordt. Versterkte achterveren icm sport-schokdempers geven de auto weer dat strakke bochtenwerk terug.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 180
- Lid geworden op: vr 05 jan, 2007 2:49
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
We hebben onze Sport Estate uit 2007 1.8t benzine (oude neus, nieuw dashboard) nu anderhalf jaar. Auto rijdt heerlijk, zit goed, mooie stationwagon. Minpunten zijn de audio (eenvoudigste systeem met 4 speakers). Samen met fozwart een Pioneer versterkte subwoofer ingebouwd bij het reservewiel. Scheelt een stuk. Ander minpunt vind ik de kwetsbare bekleding (licht beige), die snel vlekt en bij de bestuurdersstoel is het nepleer gescheurd. Beetje geplakt, maar daar moet een keer wat nieuws in. Helaas bij 140.000 nieuwe cilinderkop erin vanwege geen compressie cilinder 4. Rijdt nu helemaal als een zonnetje!
Saab 9-3 2.0t 2002 SE Business (met 310.000 verkocht)
Saab 9-3 1.8t 2007 Sport Estate Business automaat
Saab 9-3 1.8t 2007 Sport Estate Business automaat
- Bummer
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
@ RobbyZ
Ik herken je punten. Mijn bestuurdersstoel was bij aanschaf zeker niet meer 100%. Nu heb ik zwart leer, maar toch... Op de zijkant en het middenvlak van de rugleuning, het zitvlak en de linker zijkant zaten gaten. Ook het schuimrubber had zijn tijd gehad. Dit is door een autobekleder hersteld door nieuwe leervlakken in te zetten en de stoel met nieuw schuim te verstevigen. Dat alles voor ± €200,- .
Het schoonmaken van het leer kan veilig met een lauw sopje groene zeep. Bij de IKEA heb je voor €15 een Leeronderhoudsetje - doet het erg goed als nabehandeling.
Ik herken je punten. Mijn bestuurdersstoel was bij aanschaf zeker niet meer 100%. Nu heb ik zwart leer, maar toch... Op de zijkant en het middenvlak van de rugleuning, het zitvlak en de linker zijkant zaten gaten. Ook het schuimrubber had zijn tijd gehad. Dit is door een autobekleder hersteld door nieuwe leervlakken in te zetten en de stoel met nieuw schuim te verstevigen. Dat alles voor ± €200,- .
Het schoonmaken van het leer kan veilig met een lauw sopje groene zeep. Bij de IKEA heb je voor €15 een Leeronderhoudsetje - doet het erg goed als nabehandeling.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Flop: geen skiluik in een 9-3 Sport Cabrio!
- vdLindenMM
- Geregistreerd lid
- Berichten: 565
- Lid geworden op: di 07 feb, 2012 20:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Beetje mosterd na de maaltijd, maar voor mij mag hij van achteren uitbreken. Heb je altijd controle.PeterJanssen schreef: ↑ma 12 feb, 2018 11:16Sinds afgelopen zomer eigenaar van een 2003 9-3 SE 1.8, LPG automaat.
Dit na mijn eerdere 9-3 NG, 2.2 diesel.
TOP - Relaxte motor, door automaat (koppelomvormer) veel trekkracht onderin. Heerlijk stil.
FLOP - Ben niet echt tevreden over de wegligging. Heb het gevoel dat de auto snel uitbreekt (achter).
Ben bezig met verbetering van de audio
Kan ook zijn dat je de bandenspanning achter met 0,1 of o,15 bar moet verlagen.
Saab 9-3 Sport Estate 2.8T V6 Aero KC
- jort
- Geregistreerd lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: ma 24 nov, 2003 1:35
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Auto: 2006 9-3 SE 1.8 i LPG3
Referentiekader: Afgelopen 15 jaar alleen maar in een Saab 99 gereden. I.v.m. vele (zakelijke) kilometers en lange ritten er toch maar een wat stillere 9-3 bij gekocht. Heb er nu 2 maanden en 10.000 km op zitten.
+ Heerlijk stille en comfortabele auto. Ik had verwacht dat zo’n general-motors meer als eenheidsworst zou aanvoelen. Maar nee, wat mij betreft toch echt Saab!
+ Exclusief uiterlijk
+ Na 300.000 km is er nauwelijks nog slijtage te zien aan het dashboard en het interieur
+/- Afgezien van de gebruikelijke opel-kwaaltjes is de 1.8i naar mijn idee helemaal geen slechte motor. Ik heb hem gekozen omdat hij waarschijnlijk zorgelozer is op LPG dan de turbo-modellen. Toch heb ik er nu al spijt van omdat ik veel lange ritten maak en deze aandrijving met 3500 tot 4000 toeren erg veel lawaai maakt op de snelweg. Ik denk dat er te weinig power over is om iets aan de overbrengverhouding te doen. Kortom: voor een gezinsbak een prima motor, voor veel snelwegkilometers minder.
- Het geluid uit de standaard geluidsinstallatie is dramatisch. Geen lage tonen. Hoe hebben ze dit zo kunnen ontwerpen.
Referentiekader: Afgelopen 15 jaar alleen maar in een Saab 99 gereden. I.v.m. vele (zakelijke) kilometers en lange ritten er toch maar een wat stillere 9-3 bij gekocht. Heb er nu 2 maanden en 10.000 km op zitten.
+ Heerlijk stille en comfortabele auto. Ik had verwacht dat zo’n general-motors meer als eenheidsworst zou aanvoelen. Maar nee, wat mij betreft toch echt Saab!
+ Exclusief uiterlijk
+ Na 300.000 km is er nauwelijks nog slijtage te zien aan het dashboard en het interieur
+/- Afgezien van de gebruikelijke opel-kwaaltjes is de 1.8i naar mijn idee helemaal geen slechte motor. Ik heb hem gekozen omdat hij waarschijnlijk zorgelozer is op LPG dan de turbo-modellen. Toch heb ik er nu al spijt van omdat ik veel lange ritten maak en deze aandrijving met 3500 tot 4000 toeren erg veel lawaai maakt op de snelweg. Ik denk dat er te weinig power over is om iets aan de overbrengverhouding te doen. Kortom: voor een gezinsbak een prima motor, voor veel snelwegkilometers minder.
- Het geluid uit de standaard geluidsinstallatie is dramatisch. Geen lage tonen. Hoe hebben ze dit zo kunnen ontwerpen.
Saab 99 GL
Saab 9-3 SE 1.8i
Saab 9-3 SE 1.8i