in de 9000 moeten vervangen.
Deze hoort bij het MY 1992 en de manual is opgenomen het instructieboekje dat bij de auto hoort.

Naar deze set heb ik flink moeten zoeken, maar er blijven problemen mee. Antenne gaat geregeld niet uit - dat ligt aan de unit en niet aan de antenne - dus geen geluid dan. Hij houdt de voorkeuze zenders niet vast en bovendien vind ik de geluidskwaliteit matig. Ontvangst is trouwens ook vaak slecht. Dat komt de geluidskwaliteit natuurlijk ook niet ten goede.
Op vervanging van de lampjes na , is het me niet gelukt dit allemaal te laten verhelpen.
Ik vind het wel een erg mooie set om te zien ( = Clarion, toch?) hoewel er ook wat lichte beschadigingen op de set zitten.

De set die er nu in zit is een Harman Kardon ( denk ik toch?) voor Saab en geleverd in MY 1994-1998 . De radio -4518924 -kostte destijds bijna $ 1200. Daar komt de CD speler - 4518940 - $ 400 en de booster - 451816 - $ 1400 nog bij. ( prijzen volgens eSaabParts )
Mijn 9000 CS is uit 1992, maar MY 1993. Deze set is geleverd vanaf 1994; De Periode Correct Politie ( ik in dit geval) rekent dit goed.
Helaas staat er op de set niet meer Saab 9000 audio system, maar in de manual wordt het zo nog wel genoemd: 9000 Audio System ( option)

De geluidskwaliteit is nu zoveel beter. Eindelijk komen de Harman Kardon boxen tot hun recht.
Absoluut minder mooi om te zien als wat Clarion ( en bijv. Phillips ) in de 80’s tot begin 90’s voor Saab leverde,
Maar ja het is het een of het ander.

In de manual van deze radioset staat ook een CD wisselaar. Weet iemand welk Saab nr. die heeft? Weet iemand die te koop ???
Dit zou de audio wel compleet maken. Dat "gepruts" met losse CD’s is waardeloos. En via de Parrot/Iphone speelt hij niet via de versterker. Geen Fade en andere instellingen mogelijk.
Dus, als iemand iets weet over een CD wisselaar voor bij deze set; GRAAG.
Mocht iemand de oude Saab 9000 audio system set willen hebben: Is gratis .