MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
- martinphili
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Maar wat is precies Bucklergedrag?
Ik heb het veel gedronken voordat het hier in Nederland te gronde ging.
Ik heb het veel gedronken voordat het hier in Nederland te gronde ging.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
- blue city
- Donateur (3x)
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: za 11 jun, 2011 21:09
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Ik heb het een keertje gedronken, daarna heb ik er niet weer naar om gekeken, tjemig wat een bocht. Vandaag de dag nog blij dat Youp van 't Hek het om zeep geholpen heeft.
Elkenaine proat over het zoep'n van mien Saab, moar gain aine proat over zien dörst
9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold
9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold
- J.vandermeulen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Youp zal wel trots zijn dan een opmerking over Buckler nog zoveel tongen los maakt.
Ik begrijp uit de reacties dat ik niet meer in een cabrio mag rijden omdat ik een windvanger lelijk vind en het niet handig vind om met 200 de kap open te hebben. Dat doe ik lekker toch!
Ik begrijp uit de reacties dat ik niet meer in een cabrio mag rijden omdat ik een windvanger lelijk vind en het niet handig vind om met 200 de kap open te hebben. Dat doe ik lekker toch!
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T
- Sabriolet
- Donateur (7x)
- Berichten: 677
- Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 19:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
ook in een 9.3OG is 200+ geen enkel probleem met het scherm omhoog, zolang je dat op bepaalde stukken in Duitsland doet, anders kan het wel eens duur worden.raspaardje schreef: ↑di 07 aug, 2018 22:57200+ gaat prima met zo'n windscherm...
Zodra je onder een viaduct rijdt wil het scherm nog wel een omklappen.
Ja, je kan niet alles hebben. 160 in een >2003 cabrio is best lang vol te houden.
Mijn haren zijn er al lang afgewaaid maar mijn vrouw wil die van haar nog graag houden en niet met een volgelnestje op haar hoofd op de bestemming aankomen.
have fun
Mijn turbo fluit harder dan ik.
- J.vandermeulen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Dit gaat over een cabrio maar enthousiasme kan ik het niet noemen. Somebody from here?
https://www.abhd.nl/video/mijn-auto-saab-9-3-cabrio/
https://www.abhd.nl/video/mijn-auto-saab-9-3-cabrio/
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T
- raspaardje
- Donateur
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Yep, volgens mij mrwhoopy!
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey
- Mrwhoopie
- Donateur (5x)
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
busted
Er moest gewoon een Saab op autoblog,het was gewoon mijn bedoeling om hun te laten zien dat niet alle Saabs afpellend interieur hebben, zetels die doorscheuren,etc zoals ze in hun afkoopadvies voor waarschuwde.
Ik ben heel enthousiast over de cabrio, maar voor veel mensen is het gewoon een Saab,wat ik ergens begrijp,het merk bestaat niet meer, het zijn omgebouwde Vectra's...maar die zelfde mensen weten niet wat een heerlijke groep er is binnen dit merkten groep die elkaar helpt en nog zotter maakt om meer en meer te upgraden,ik ben nog nooit zo verbonden geweest met een merk als Saab en dat komt gewoon door de berijders, natuurlijk zijn er uitzonderingen
There are no old Saab's,only new owners
- raspaardje
- Donateur
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Leuk hoor!
En erg fraaie cabrio natuurlijk.
Rationeel is echte liefhebberij niet te verklaren, en dat hoeft gelukkig ook niet...
En erg fraaie cabrio natuurlijk.
Rationeel is echte liefhebberij niet te verklaren, en dat hoeft gelukkig ook niet...
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey
- V6Aero
- Donateur (4x)
- Berichten: 5394
- Lid geworden op: ma 19 feb, 2007 18:44
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Met veel plezier naar het filmpje gekeken! Door liefhebbers zoals Rob, blijft een dood merk toch levend. Kosten, noch moeite gespaard; hulde, zo hoort het
Vandaag overigens weer genoten van mijn cabrio. Heerlijk over de Utrechtse Heuvelrug via de Posbank richting Duitsland gereden en daar wat autobahn en landstrassen gepakt.
Ik heb vandaag voor het eerst wat langer met open kap boven de 200 gereden en het Buckler-windscherm geeft dan inderdaad geen krimp
Een erg mooie ervaring om richting de begrenzer te knallen met open kap Het viel mij op dat de cabrio bij echt hogere snelheden rustiger op de weg ligt dan mijn vorige 9-3SS met Hirsch onderstel. Alleen merk je wel dat het gewicht bij stevig remmen vanaf echt hoge snelheid wat meer doordrukt.
Al met al weer een heerlijke dag om op terug te kijken
Vandaag overigens weer genoten van mijn cabrio. Heerlijk over de Utrechtse Heuvelrug via de Posbank richting Duitsland gereden en daar wat autobahn en landstrassen gepakt.
Ik heb vandaag voor het eerst wat langer met open kap boven de 200 gereden en het Buckler-windscherm geeft dan inderdaad geen krimp
Een erg mooie ervaring om richting de begrenzer te knallen met open kap Het viel mij op dat de cabrio bij echt hogere snelheden rustiger op de weg ligt dan mijn vorige 9-3SS met Hirsch onderstel. Alleen merk je wel dat het gewicht bij stevig remmen vanaf echt hoge snelheid wat meer doordrukt.
Al met al weer een heerlijke dag om op terug te kijken
Saab 9³ Cabrio 2.8T V6 Aero AUT
BMW 530dA Touring
BMW 530dA Touring
- martinphili
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Voor ons een geweldig cabriolettenweekend. Zaterdagmorgen open naar Stavoren gereden om het Skûtsjesielen te zien. Daarna op een camping neergestreken en de zondag besteed om (ook weer open) alvast een deel van de route voor de jaarlijkse familie daklozenrit vast te leggen.
Ik zit hier nu met een beetje brandend gevoel op mijn hoofdhuid. Het nadeel van open rijden en een steeds dunner wordende begroeiing daarboven
Ik zit hier nu met een beetje brandend gevoel op mijn hoofdhuid. Het nadeel van open rijden en een steeds dunner wordende begroeiing daarboven
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
- blue city
- Donateur (3x)
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: za 11 jun, 2011 21:09
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Mooi dan heb je mien Doarpke zien winnen. Ging ruig hé. Overigens het is Skûtsjesilen.
Elkenaine proat over het zoep'n van mien Saab, moar gain aine proat over zien dörst
9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold
9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 857
- Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Wij proberen ook altijd open te rijden. Sterker nog als we niet open kunnen rijden blijft de auto meestal staan. Toch rijden we jaarlijks 6000 km. waarvan maar een klein beetje als 2de auto (en dus ook als het regent met de kap dicht). Inderdaad is het bij 35 graden geen lolletje om van stoplicht naar stoplicht te rijden, maar voor een toertocht waar je continue tussen de 60 en 130 kunt rijden geen probleem. De airco is nog defect en wordt dus uiteraard ook niet gebruikt. Op dit moment gaan we op vakantie nog met de Station ivm de kinderen. Dit willen we later wel met de cabrio gaan doen, maar dan moet eerst de airco worden vernieuwd. File bij 35 graden onderweg naar italie lijkt me geen onverdeeld genoegen..
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 857
- Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
En inderdaad is een windscherm vooral voor ons een mogelijkheid om de gebruiksmogelijkheden te verlengen. Zodra de zon schijnt wordt het al aangenaam en ook snelwegrijden gaat prima met het windscherm. De toertochten met hogere temperaturen gaan met de ramen en het windscherm omlaag.
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
- Marius0404
- Donateur (6x)
- Berichten: 5485
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
inderdaad, sinds deze zomer op mijn 2Do-list.De airco is nog defect....File bij 35 graden onderweg
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- martinphili
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!
Het zag er inderdaad heftig uit. We hebben niet de hele wedstrijd gezien dus ook niet wie gewonnen heeft. Ik snapte er overigens niet veel van. Net als cricket. Maar machtig mooi om eens te zien.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"