dag bezig geweest met draadjes, pluggen solderen, drivers, voedingen, stekkers en het werkt!
Nu heb ik een stapel T5 ecu's liggen uit wat slopers (Ecu's zijn niet allemaal van mij voor er vragen komen van ik zoek nog eentje) en heb die 1 voor 1 ff uitgelezen.
op een van die ECU's vond ik een leuke mapping: genaamd SPEEK 204L stage 1.
nou.... 185 pk (B204L) en dan stage 1 dan denk ik aan 225pk 340Nm oid, dacht leuke "upgrade" van de "originele" Aero 205 pk mapping welke er nu in zit.
Hieronder de grafiek van de OEM 900ng/9-3 "aero" mapping

maar zie tot mijn verbazing dat die mapping van SPEEK "wat" hoger uit komt... dan de "verwachte" stage 1 van een B204L
Daarvan de grafiek hier:

vind dat meer een "stage 3" waarden..
Toch ff ingeplugd en....... hmmmm loopt als de brandweer natuurlijk... eea "voelt" niet aan als dat er iets niet goed loopt...
Er zit een wat beter flowende IC dan origineel op de 9-3, maar verder geen andere HW mods (naast natuurijk de apc klep). weet zeker dat deze mapping nog beter tot zijn recht komt met een 3.5 FPR en 3" downpipe, maar aan de andere kant... d'r zit natuurlijk een kleine Garrett op... en dat ga ik niet vervangen, daar hebben we de Aero al voor staan.. wil ik wel andere dure HW op deze 9-3 schroeven? .. denk nl dat deze 9-3 binnenkort toch weg gaat, we hebben er geen gebruik meer voor momenteel..
en hoe gezond is deze mapping voor de 9-3..
Open SID op T5 gaat helaas niet, dus kan niets zien zo aan waarden, wat evt niet ok of optimaal loopt nu..
iemand enig "gewogen" idee, van of dit nu motorisch tot rare zaken kan leiden? (want leuk is het het wel natuurijk, die extra oemmphhhh )