inmiddels weet ik ook in ongeveer welke tijd van het jaar ik een Volvo moet kopen
Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
mocht het een keer zover (moeten) komen, dan denk ik dat een nieuwe XC40 van Volvo wel interessant is. zo op de foto's ziet het er wel knap uit.
inmiddels weet ik ook in ongeveer welke tijd van het jaar ik een Volvo moet kopen
inmiddels weet ik ook in ongeveer welke tijd van het jaar ik een Volvo moet kopen
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Net vanmiddag gezien dat een bedrijf in de buurt 25-35% korting aanbiedt op nieuwe Volvo's. De tekst was op een V90 geplakt. Echt bizar veel voor zo'n auto...
-
rftijdens
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Om even antwoord te geven op topic vraag:
Jaguar S-type vind ik eigenlijk wel mooier worden nu hij wat ouder wordt. (Of omdat ik ouder wordt en m'n smaak veranderd
)

Verder ook altijd wel een zwak gehad voor het uiterlijk van een Fiat Coupé

Maaar, uiteindelijk vindt ik de Saab Classic 900 Turbo of 9-3v1 de allermooiste en hoop ik die laatste nog jaren te kunnen rijden ^^

Jaguar S-type vind ik eigenlijk wel mooier worden nu hij wat ouder wordt. (Of omdat ik ouder wordt en m'n smaak veranderd

Verder ook altijd wel een zwak gehad voor het uiterlijk van een Fiat Coupé

Maaar, uiteindelijk vindt ik de Saab Classic 900 Turbo of 9-3v1 de allermooiste en hoop ik die laatste nog jaren te kunnen rijden ^^

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
na een Frans intermezzo verplaats ik mij volgens voorlopige planning per volgende week vrijdag in een Volvo V60 T3 R-design:


maar dan in prettig lichtblauw
(verhipt lastig om een foto van de blauwe V60 te linken dus dan maar even een rooie van Autoweek geplukt)


maar dan in prettig lichtblauw
(verhipt lastig om een foto van de blauwe V60 te linken dus dan maar even een rooie van Autoweek geplukt)
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
viavia toch gelukt:


deze dus.
vanmiddag ophalen!
#kannniewachten



deze dus.
vanmiddag ophalen!
#kannniewachten
-
raspaardje
- Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Fraai ding, wel nog met de 1600cc turbo van Ford er in.
Is dat blok een beetje betrouwbaar?
Is dat blok een beetje betrouwbaar?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
dat zal moeten blijken. ik sta er blanco in. maar de 24maanden garantie maakt het zorgeloos. en voor aflevering is-ie door de mangel, die werkplaats heet, gegaan.
wat me bij de proefritten wel opviel was dat de 2-liter T2 (122pk) in de V40 meer aanwezig was dan de 1600 T3 (150pk) in de V60. V40 zou groot en rap genoeg zijn geweest voor mij, ware het niet dat de V40 een beetje last heeft van het 'Classic-900 5-deurs'-syndroom: ik zat voorbij de B-stijl, waardoor ik bij het uitstappen shocking klem kwam te zitten tussen stuurwiel en B-stijl
wat me bij de proefritten wel opviel was dat de 2-liter T2 (122pk) in de V40 meer aanwezig was dan de 1600 T3 (150pk) in de V60. V40 zou groot en rap genoeg zijn geweest voor mij, ware het niet dat de V40 een beetje last heeft van het 'Classic-900 5-deurs'-syndroom: ik zat voorbij de B-stijl, waardoor ik bij het uitstappen shocking klem kwam te zitten tussen stuurwiel en B-stijl
-
raspaardje
- Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Als het niet past dan past het ook niet...
Ik kan me wel voorstellen dat een V60 meer isolatiemateriaal heeft. Oftewel, om de 1600cc Ford en 2000cc Volvo motoren met elkaar te kunnen vergelkijken moet je dat in hetzelfde model doen.
Veel plezier vandaag bij de aflevering.
En geniet van de V60 in de toekomst natuurlijk!
Ik kan me wel voorstellen dat een V60 meer isolatiemateriaal heeft. Oftewel, om de 1600cc Ford en 2000cc Volvo motoren met elkaar te kunnen vergelkijken moet je dat in hetzelfde model doen.
Veel plezier vandaag bij de aflevering.
En geniet van de V60 in de toekomst natuurlijk!
-
remels75
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Hier uiteindelijk ook de knoop maar doorgehakt. Er staat nu een Mazda 6 SportBreak Skylease Drive voor de deur. Goed sturende auto, prijs redelijk, automaat (heb ik gemist) en de bekende Japanse kwaliteit. De turbo mis ik wel een beetje, maar voor dagelijks gebruik in Nederland kom je met 165 pk niets tekort. En het is tenminste nog een beetje een aparte auto 
Hou mijn 9-3OG SE Cabrio erbij voor de hobby, geen dagelijkse Saab's meer hier.
Hou mijn 9-3OG SE Cabrio erbij voor de hobby, geen dagelijkse Saab's meer hier.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Geen idee of het was is, maar een alfa giulia is toch ook wel mooi.
Beter als een vag, daar wil ik niet eens meer geassocieerd worden.
En al zeker niet meer met 4 ringen, 90% zijn asso's
Beter als een vag, daar wil ik niet eens meer geassocieerd worden.
En al zeker niet meer met 4 ringen, 90% zijn asso's
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Hier is het uiteindelijk toch een Bak Met Wielen geworden. Een "einser" 118 i. 2.0 liter 4 cilinder. Leuke uitvoering met veel extra's. 5 deurs, is ook weer makkelijk met de kleinkinderen. Rijd toch wel heel anders dan een 900NG.
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Een Mondeo Mk1 facelift wagon, wordt nog wel eens Mk2 genoemd, maar alleen het dashboard en de koplampen zijn anders bij een Mk2.
Oh, wacht. Ik heb er al zoeen.

Die van mezelf is niet zo fotogeniek. Dat is maar een aftands ding dat ik heb moeten kopen om mijn no-claim niet kwijt te geraken.
In Nederland begin je terug op 0 als je drie jaar geen motorvoertuig in de verzekering hebt gehad.
Maar dit staat op het verlanglijstje, als het budget ooit eens wil mee meewerken.
Mercedes C-klasse coupé

Of zoiets;
Mercedes CLC-klasse

En anders toch maar gewoon blijven doen:
Ford Mondeo Mk4 (hatchback of wagon). Ze noemen hem in dit plaatje trouwens Mk4.5. Een gefacelifte Mk4 dus.

Oh, wacht. Ik heb er al zoeen.

Die van mezelf is niet zo fotogeniek. Dat is maar een aftands ding dat ik heb moeten kopen om mijn no-claim niet kwijt te geraken.
In Nederland begin je terug op 0 als je drie jaar geen motorvoertuig in de verzekering hebt gehad.
Maar dit staat op het verlanglijstje, als het budget ooit eens wil mee meewerken.
Mercedes C-klasse coupé

Of zoiets;
Mercedes CLC-klasse

En anders toch maar gewoon blijven doen:
Ford Mondeo Mk4 (hatchback of wagon). Ze noemen hem in dit plaatje trouwens Mk4.5. Een gefacelifte Mk4 dus.

-
Dabutcha76
- Donateur (2x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Ik heb pas een Mazda6 estate uit de leenpool gehad, die viel eerlijk gezegd niet tegen. Beetje te korte zittingen voor mijn 1m90+, en ik vond alles in de cockpit nogal plasticky qua uitstraling, maar ik vond het geen onplezierige auto om te rijden..