Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Jungleman » vr 15 sep, 2017 18:46

mocht het een keer zover (moeten) komen, dan denk ik dat een nieuwe XC40 van Volvo wel interessant is. zo op de foto's ziet het er wel knap uit.


inmiddels weet ik ook in ongeveer welke tijd van het jaar ik een Volvo moet kopen ;-)

Gebruikersavatar
nove mille
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door nove mille » vr 15 sep, 2017 19:30

Vertel. :-)

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Henk-Jan » za 16 sep, 2017 17:55

Net vanmiddag gezien dat een bedrijf in de buurt 25-35% korting aanbiedt op nieuwe Volvo's. De tekst was op een V90 geplakt. Echt bizar veel voor zo'n auto...

Gebruikersavatar
rftijdens
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door rftijdens » zo 17 sep, 2017 13:31

Om even antwoord te geven op topic vraag:

Jaguar S-type vind ik eigenlijk wel mooier worden nu hij wat ouder wordt. (Of omdat ik ouder wordt en m'n smaak veranderd :lol:)
Afbeelding

Verder ook altijd wel een zwak gehad voor het uiterlijk van een Fiat Coupé
Afbeelding

Maaar, uiteindelijk vindt ik de Saab Classic 900 Turbo of 9-3v1 de allermooiste en hoop ik die laatste nog jaren te kunnen rijden ^^

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Jungleman » wo 20 sep, 2017 17:40

na een Frans intermezzo verplaats ik mij volgens voorlopige planning per volgende week vrijdag in een Volvo V60 T3 R-design:

Afbeelding

Afbeelding
maar dan in prettig lichtblauw :-)

(verhipt lastig om een foto van de blauwe V60 te linken dus dan maar even een rooie van Autoweek geplukt)

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door verde900 » wo 20 sep, 2017 19:23

excellente keuze

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Jungleman » vr 29 sep, 2017 10:44

viavia toch gelukt:

Afbeelding

Afbeelding

deze dus.

vanmiddag ophalen!

#kannniewachten :D

:O:

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door raspaardje » vr 29 sep, 2017 10:55

Fraai ding, wel nog met de 1600cc turbo van Ford er in.
Is dat blok een beetje betrouwbaar?

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Jungleman » vr 29 sep, 2017 13:07

dat zal moeten blijken. ik sta er blanco in. maar de 24maanden garantie maakt het zorgeloos. en voor aflevering is-ie door de mangel, die werkplaats heet, gegaan.

wat me bij de proefritten wel opviel was dat de 2-liter T2 (122pk) in de V40 meer aanwezig was dan de 1600 T3 (150pk) in de V60. V40 zou groot en rap genoeg zijn geweest voor mij, ware het niet dat de V40 een beetje last heeft van het 'Classic-900 5-deurs'-syndroom: ik zat voorbij de B-stijl, waardoor ik bij het uitstappen shocking klem kwam te zitten tussen stuurwiel en B-stijl :mrgreen:

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door raspaardje » vr 29 sep, 2017 13:14

Als het niet past dan past het ook niet...:-)
Ik kan me wel voorstellen dat een V60 meer isolatiemateriaal heeft. Oftewel, om de 1600cc Ford en 2000cc Volvo motoren met elkaar te kunnen vergelkijken moet je dat in hetzelfde model doen.

Veel plezier vandaag bij de aflevering.
En geniet van de V60 in de toekomst natuurlijk!

remels75
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door remels75 » za 21 okt, 2017 23:04

Hier uiteindelijk ook de knoop maar doorgehakt. Er staat nu een Mazda 6 SportBreak Skylease Drive voor de deur. Goed sturende auto, prijs redelijk, automaat (heb ik gemist) en de bekende Japanse kwaliteit. De turbo mis ik wel een beetje, maar voor dagelijks gebruik in Nederland kom je met 165 pk niets tekort. En het is tenminste nog een beetje een aparte auto :D

Hou mijn 9-3OG SE Cabrio erbij voor de hobby, geen dagelijkse Saab's meer hier.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door turbopilot » zo 22 okt, 2017 14:44

Geen idee of het was is, maar een alfa giulia is toch ook wel mooi.

Beter als een vag, daar wil ik niet eens meer geassocieerd worden.
En al zeker niet meer met 4 ringen, 90% zijn asso's

Gebruikersavatar
jaap noord
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door jaap noord » di 28 nov, 2017 21:39

Hier is het uiteindelijk toch een Bak Met Wielen geworden. Een "einser" 118 i. 2.0 liter 4 cilinder. Leuke uitvoering met veel extra's. 5 deurs, is ook weer makkelijk met de kleinkinderen. Rijd toch wel heel anders dan een 900NG.

Gebruikersavatar
Knientje
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Knientje » do 28 dec, 2017 20:28

Een Mondeo Mk1 facelift wagon, wordt nog wel eens Mk2 genoemd, maar alleen het dashboard en de koplampen zijn anders bij een Mk2.
Oh, wacht. Ik heb er al zoeen.

Afbeelding

Die van mezelf is niet zo fotogeniek. Dat is maar een aftands ding dat ik heb moeten kopen om mijn no-claim niet kwijt te geraken.
In Nederland begin je terug op 0 als je drie jaar geen motorvoertuig in de verzekering hebt gehad.

Maar dit staat op het verlanglijstje, als het budget ooit eens wil mee meewerken.

Mercedes C-klasse coupé

Afbeelding

Of zoiets;

Mercedes CLC-klasse

Afbeelding

En anders toch maar gewoon blijven doen:

Ford Mondeo Mk4 (hatchback of wagon). Ze noemen hem in dit plaatje trouwens Mk4.5. Een gefacelifte Mk4 dus.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Dabutcha76 » zo 31 dec, 2017 18:04

Ik heb pas een Mazda6 estate uit de leenpool gehad, die viel eerlijk gezegd niet tegen. Beetje te korte zittingen voor mijn 1m90+, en ik vond alles in de cockpit nogal plasticky qua uitstraling, maar ik vond het geen onplezierige auto om te rijden..

Plaats reactie